(Video) Električni avti bodo pešce opozarjali z rock in filmskimi melodijami (Video) Električni avti bodo pešce opozarjali z rock in filmskimi melodijami S 1. julijem letos bodo morali vsi novi modeli električnih in hibridnih avtov do hitrosti 20 kilometrov na uro oddajati zvok, ki bo opozarjal pešce
Novi rekordi Tesle, tokrat pri bolniških Novi rekordi Tesle, tokrat pri bolniških Lani so delavci v Teslinih tovarnah zaradi bolnišk v povprečju manjkali 66 dni.
Zaposlenim v BMW-ju letni bonus v višini 9.175 evrov Zaposlenim v BMW-ju letni bonus v višini 9.175 evrov Kako se nagrada primerja z ostalimi nemškimi konkurenti? Kdo bo izplačal najvišjo nagrado? Audi, BMW, Mercedes-Benz ali Porsche?
BMW žgečka z najmanjšim kupejem BMW žgečka z najmanjšim kupejem Bili smo med prvimi, ki jim je BMW pokazal novega najmanjšega štirivratnega kupeja – serijo 2 grand coupe.
EU in ZDA v pogovorih za trgovinski sporazum TTIP 2.0 EU in ZDA v pogovorih za trgovinski sporazum TTIP 2.0 Pripravljajo se nova trgovinska pogajanja med ZDA in EU, a to za zdaj ne zmanjšuje bistveno negotovosti v zvezi z grožnjami ameriškega predsednika Donalda Trumpa, da bo na evropski izvoz avtov v ZDA uvedel dodatne carine

Veliki primerjalni test športnih terencev, ki so prevzeli tudi Slovence

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
avtomobilska...   dodaj
Volvo dodaj
Alfa Romeo dodaj
Dnevnik dodaj
 
Čas branja: 15 min
15.11.2018  00:20  Dopolnjeno: 15.11.2018 07:58
PRIMA test: audi Q5, BMW X3, alfa romeo stelvio, mercedes-benz GLC, lexus NX in volvo XC60

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
avtomobilska industrija   dodaj
Volvo dodaj
Alfa Romeo dodaj
Dnevnik dodaj

V dominantno nemško trojico prestižnih športnih terencev razreda D se je vrinil nov igralec – volvo XC60. V PRIMA testu tokrat razkrivamo prednosti in slabosti šesterice s ceno okoli 50 tisoč evrov.

Nekdaj niša, danes nujen in vse bolj prevladujoč del ponudbe domala vsake avtomobilske znamke – to so športni terenci oziroma SUV, ki so prodrli v vse pore avtomobilske ponudbe, tudi v nekdaj klasični prestižni razred. Raziskava, ki smo jo minuli mesec izvedli na Financah, daje zelo jasna sporočila.

Športni terenci kot zasnova avtomobila so ključni v prodaji prestiž­nih znamk, saj danes pomenijo že polovico skupne prodaje. Pri nekaterih znamkah njihovi deleži segajo še višje, pri Lexusu do 61,7 odstotka, Volvu do 67 odstotkov in Alfa Romeu (si lahko mislite pri tako športni znamki!?) do 75 odstotkov. Klasične limuzine, karavani in kupeji na drugi strani izgubljajo kupce, zato je laže razumeti tako množičen nastop avtomobilskih znamk v tem razredu.

Šest prestižnih v rokah osmih medijev

Prav zaradi priljubljenosti športnih terencev smo v tokratni PRIMA test s kolegi iz drugih medijskih hiš, Dnevnika, Komotar Minute, oddaje Volan, Avto fokusa, Avtomobilizem.com, Žurnala in Planeta Siol.net, znova vključili športne terence, natančneje šesterico srednje velikih s premijskim predznakom.

Na primerjavi so se znašli alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, mercedes-benz GLC, lexus NX in volvo XC60. Sodelovanje v primerjalnem testu smo ponudili tudi Jeepu in Jaguarju ter Land Roverju. Prvi ni imel primernega avtomobila za primerjavo, Angleži pa so bili ravno v procesu menjave slovenskega trgovca.

Kaj jih druži …

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Kaj velja za vse primerjane? Dolžina okoli 4,7 metra, širina okoli 1,9 metra in višina okoli 1,65 metra. Prestižni športni terenci razreda D ob tem ponujajo čez palec okoli 500 litrov osnovnega prtljažnika in tehtajo med 1,75 in 1,9 tone.

Vsi imajo približno 60-litrsko posodo za gorivo, nasajeni so na 18- ali 19-palčna kolesa, najbolj priljubljeni so dizelski motorji z močjo okoli 200 konjev in testno porabo med sedem in osem litri, s samodejnim menjalnikom in prenosom moči na vsa štiri kolesa. Lexus kot edini ponuja alternativo dizlom – bencinski hibrid v modelu NX300h, ki se v primerjavi kar dobro obnese.

… kaj ločuje

Tu pa se podobnosti končajo, razlike med primerjanimi pa ustvarjajo predvsem stopnja športnosti oziroma družinskosti, ki so jo proizvajalci vključili v zasnovo karoserije, nastavitev podvozja in oprema avtomobilov.

Kot so pokazale teoretične številke in tudi naše dejanske meritve prostornosti kabine, prtljažnika in ocena ergonomije, je bil na tem področju s precejšnjim naskokom pred BMW X3 in mercedes-benzom GLC najbolj temeljit audi Q5.

Prostorni nemec je blestel z udobjem in prostorom na zadnji klopi in prednjih sedežih, odlično ergonomijo in kakovostjo izdelave. Pri prostoru, ne pa tudi udobju zadnje klopi ga je presegel le volvo XC60.

Tehnični del nemškim avtom in volvu XC60

V tehničnem delu, ki zajema pogon, porabo goriva in vozne lastnosti, preverjene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, se je v ospredje prebil mercedes-benz GLC, opremljen z zračnim podvozjem, z majhnim zaostankom pa so mu sledili alfa romeo stelvio, audi Q5 in volvo XC60.

Podobno zmogljivi avtomobili imajo ob tem zelo različne porabe. Najlažja alfa stelvio je s starim 2,2-litrski dizelskim motorjem (prihaja nov, zmogljivejši stroj s 140 kilovati) dosegla najmanjšo porabo 6,7 litra, BMW X3 20d pa med dizelskimi največjo 7,9 litra.

Lexusov bencinski hibrid z nekaj več moči (145 kilovatov), ne pa tudi boljšimi zmogljivostmi kot dizelski tekmeci, je porabil le deciliter več. V mestni porabi pa je s povprečjem 6,43 litra premagal dizelske tekmece, kar je znova dokaz o učinkovitosti tovrstne zasnove.

Alfa daleč zadaj na področju aktivne varnosti

Danes in še zlasti v tem cenovno visokem razredu so vse bolj pomemben segment asistenčni sistemi, ki pripomorejo k aktivni varnosti. Tu so se spet izkazali Audi, BMW in Mercedes-Benz, Volvo pa se jim je enakovredno postavil ob bok.

Lexus je zaradi pomanjkljive opreme (ni matričnih žarometov, sistem za mrtvi kot na voljo šele v dražjih paketih) vidno zaostal, alfa romeo stelvio pa neslavno padel z nič točkami pri delovanju sistema za zaviranje v sili.

Brez točk pa je ostal tudi zaradi odsotnosti LED-žarometov (ima le ksenonske), asistenta za zastoje, prepoznave prometnih znakov, projekcijskega zaslona in drugih sistemov ter zato v tem ocenjevalnem sklopu izgubil največ točk in tudi boljšo uvrstitev.

Cene, ki veljajo le s »poravnano« opremo

Cena so področje, ki nam vselej vzame veliko časa za računalnikom in v živo, pri pogajanjih in sestavi opremskih paketov v avtomobilskih salonih. Tudi tokrat smo avtomobile opremili na primerljivo raven, v vse smo vključili elemente opreme, za katere menimo, da so nujni v tem cenovnem in statusnem razredu.

To pomeni štirikolesni pogon, samodejni menjalnik, LED-žarometi, bogat nabor asistenčnih sistemov, 18-palčna kolesa, kamere za nadzor okolice, aktivni tempomat in še nekaj funkcij. Cene so sprva, na ceniku, segale od 45 do 60 tisočakov. Pri pogajanjih v avtomobilskih salonih pa so se skrčile tudi za skoraj 20 odstotkov (volvo) ali pa nič (alfa romeo).

Končni izračun cen z vključenimi popusti, ki jih je dobi vsak (ne le VIP) kupec, in z izravnavo opreme je oblikoval dva pola. Nemško trojico s cenami med 53.500 in 55.700 evri ter drugi pol, volvo XC60 in lexus NX300h s ceno okoli 49 tisočakov ter najcenejši alfa romeo stelvio, ki stane manj kot 46 tisočakov.

Dva tisočaka na leto za zavarovanje, registracijo in servis

Če cene niso prinesle posebnih presenečenj, bodo marsikoga na trdna tla postavili stroški lastništva, pri tem pa smo vključili le zavarovanje (obvezno, AO+ in kasko), registracijo in redne servise (porabo smo točkovali v sklopu motor in podvozje). Zanje boste v obdobju petih let in 100 tisoč prevoženih kilometrih odšteli med 9.281 (BMW, ki ima v ceno vključeno servisiranje) do 11.922 evrov (mercedes-benz GLC), kar pomeni med 1.856 in 2.384 evrov letnega stroška!

Srce nam je zaigralo v volvu in alfa romeu

Ker avtomobilov ne merimo le z metrom, ampak tudi s čustvi, smo si tudi tokrat dovolili ocenjevalni sklop nedoločniki. V njem so videz, počutje za volanom, prepričljivost celotnega paketa, posebnost na cesti in faktor X, ki bi ga lahko pojasnili kot vtis, ki ga je na nas naredil posamezen avto.

Seštevek ocen vseh osmih uredništev je v tej subjektivni kategoriji na prvo mesto postavil volva XC60, na drugo pa alfa romea stelvio. Skupni zmagovalec primerjalnega testa, avto brez vidnih slabosti, pa si je prislužil najmanj točk.

Tesen izid v prvi četverici

Vrstni red je takšen, kot ga vidite v razvrstitvi spodaj. Sporočilo primerjalnega testa pa je, da so vsaj štirje avtomobili resnično zelo blizu po ocenah, saj prvega audija Q5 in četrtega mercedes-benza GLC loči 41 točk, kar pri prek 1.500 razdeljenih točkah pomeni razliko le 2,6 odstotka!

Lexus NX300h in alfa romeo stelvio sta vidno zaostala, a vseeno ne sodita med poražence. Alfa se izkaže s športnostjo, lexus s pogonom in udobjem, oba pa z drugačnostjo, ki lahko prepriča kupce, ki bodo bežali od nemško-švedske klasike.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kmalu bo odklenkalo tudi visokim cenam za mednarodne klice znotraj EU 40

Že več kot eno leto pri telefoniranju med mobilnim gostovanjem v EU ni več treba razmišljati o dodatnih pribitkih, ker lahko iz drugih...

AGROBIZ
Novice
Novice Evropsko računsko sodišče neizprosno nad načrt Bruslja za reformo SKP

Predlogom evropske komisije za reformo skupne kmetijske politike (SKP) evropsko računsko sodišče, milo rečeno, očita nedodelanost

FINANCE
Članki
Članki (EU) Pogajanja o večletnem proračunu tečejo – zdaj je čas, da Slovenija zavzame svoje pozicije 4

Evropska komisija je že objavila pogajalska izhodišča za večletni proračun EU 2021–2027, v sredo bo pogajalsko izhodišče potrjeval...

FINANCE
Članki
Članki (evropske volitve) Kdo si želi naslediti šefa evropske komisije Junckerja 23

Počasi se daljša seznam kandidatov, ki bi prihodnje leto želeli prevzeti vodenje evropske komisije; kdo so imena in kakšen je postopek,...

FINANCE
Članki
Članki Rast na evrskem območju v tretjem četrtletju šibkejša kot v drugem

Skromnejše podatke je Eurostat razkril tako na četrtletni kot medletni ravni; podatki po članicah bodo objavljeni pozneje