Meritve porabe sta za PRIMA test izvedla Gašper Pirman in Aleš Črnivec iz Planeta Siol.net. Kaj sta povedala v poročilu?
Testni krog je bil dolg 111 kilometrov. V prvem delu smo zapeljali na magistralno cesto (23 kilometrov, hitrost največ 80 kilometrov na uro), sledila je dinamična vožnja prav tako po magistralni cesti (28 kilometrov, hitrost največ 110 kilometrov na uro). Tretji odsek je potekal na avtocesti (38 kilometrov, hitrost največ 135 kilometrov na uro), testni krog pa smo sklenili z mestno vožnjo (22 kilometrov). Vsem šestim primerjalnim avtomobilom smo, če so imeli to možnost, nastavili vozni profil na normal in prižgali sistem start & stop.
Primerjalni test smo z vsemi vozili opravili hkrati in tako dosegli enake pogoje za primerjavo. Zunanja temperatura je bila od 13 do 15 stopinj Celzija, na mokri cesti in z rahlim dežjem. Vsi avtomobili so bili opremljeni z letnimi pnevmatikami.
Kateri je porabil najmanj, kateri največ?
Razlike v povprečni porabi so bile tokrat razmeroma majhne. Najbolj varčna v vseh režimih vožnje je bila alfa romeo stelvio (6,7 litra), ki je porabila za 1,3 litra goriva manj kot najbolj požrešen lexus NX s hibridnim pogonom. A ob pregledu vseh podatkov je razvidno, da je bil v mestu prav zaradi svojega pogona lexus za več kot pol litra bolj varčen kot alfa romeo.
Na avtocesti je bil najbolj varčen audi Q5 (6,8 litra), na dinamičnem delu testnega kroga je bila spet najvarčnejša alfa romeo, na varčnem delu pa je najmanj porabil BMW X3.
Presenetljiv je pogled na povprečno porabo v umirjenem ciklu, kjer so prav SUV srednjega razreda porabili od pet do šest litrov. Glede na velikost avtomobilov, štirikolesni pogon in slabšo aerodinamiko je to odličen rezultat.