Pridobivanja ponudb smo se tudi tokrat lotili z obiski v salonih in konfiguriranjem cen v živo s prodajalci. Razloga sta vsaj dva. Klepet s prodajalci nam je dal konkretno informacijo, katere dodatke kupci večinoma želijo, s tem smo se izognili konfiguraciji na pamet oziroma po vnaprej nastavljenih merilih PRIMA testa, ki bi bila lahko tudi napačna.
Poleg tega je tako pridobivanje informacij dalo vpogled v izkušnjo, ki jo ima kupec v salonu, kakšen popust lahko dobite za posamezen model in kaj dejansko pomenijo akcijske cene.
Salone sem obiskoval med delovnim časom. Le v salonu Lexusa in BMW sem bil takoj na vrsti za posvet s prodajalcem, v vseh drugih so bili zasedeni, a so me vselej vljudno prosili, naj malo počakam.
Največja gneča je bila v Volvovem salonu, kar je brez dvoma posledica odločnejšega nastopa znamke na trgu in največjih popustov, ki pri modelu XC60 sežejo tudi prek deset tisoč evrov. Da je Volvov nastop pravi, sem zaznal tudi v salonih tekmecev, ki so švedsko znamko večkrat resnobno omenili.
Sprejem v vseh salonih je bil prijazen, prodajalci so se hitro odzvali na želje in v 10 do 15 minutah sestavili želeno vozilo.
Pozoren sem bil na Mercedes-Benzovo akcijo GLC 220d za 44.990 evrov, ta je posledica skorajšnjega prihoda prenovljenega modela v prihodnjem letu. A je z želeno opremo cena akcijskega modela, upoštevali smo tudi zmogljivejši motor 250d, poskočila za skoraj deset tisočakov.
Presenečenje v ljubljanskem salonu Alfa Romea – najprej zaradi natlačenosti razstavljenih avtomobilov, ograjic, ki avtomobile obkrožajo kot električni kabli obalne hiše v kalifornijskem Malibuju, potem pa še nič popusta za stelvia. Kot da bi kupoval teslo Elona Muska ali pa toyoto pred desetimi leti. Pohvalim držo, je pa res, da ima Alfa zelo ugodne cene na ceniku in je kljub zadržanosti pri popustih daleč najcenejša med tekmeci. Tudi prodajalec se je hitro in jasno odzval.
Audi mi je v startu ponudil največji popust, a je na voljo le za VIP-stranke, zato smo se pogodili za manjši popust, 12 odstotkov, ki ga dobi prav vsak kupec.
Dobra izkušnja v BMW v Kranju – s prodajalcem sva hitro prišla na želeno konfiguracijo, dodala paket opreme, še nekaj dodatkov in izračunala ceno, popust kot pri Audiju: 12 odstotkov.
Lexusov salon ponuja najbolj premijsko izkušnjo – pričakajo vas z umirjenim, razkošno in lično opremljenim prostorom. Kaj pravijo številke? Pri Lexusu ponujajo EKO subvencijo 4.500 evrov, z drugimi besedami: fiksno določen popust ne glede na drobnoprodajno ceno na ceniku. Z dodajanjem opreme kupec ni deležen nobene dodatne subvencije oziroma popusta.
Kako sva s kolegico Urško Radolovič iz Avtomobilizem.com sestavila seznam nujne opreme za športne terence D-premium razreda?
Meniva, da mora imeti avtomobil v tem razredu primerno raven udobja (električno odpiranje vrat prtljažnika, vstop/zagon brez ključa, navigacija, DAB, povezljivost s pametnim telefonom) in tehnike oziroma sistemov, ki pripomorejo k večji varnosti (naprednejši žarometi LED s samodejnim senčenjem, senzorji in vzvratna kamera za parkiranje, nabor asistenčnih sistemov).
Pri tem sva naletela na nekaj ovir, saj so avtomobili opremljeni zelo različno, različen je tudi seznam dodatne opreme. Alfa romeo stelvio denimo ne ponuja LED-žarometov, le biksenonske. Pri lexusu NX je sistem za nadzor mrtvega kota na voljo le pri dražjih paketih opreme, preskok nanje le zaradi tega sistema se nam je zdel neupravičen. Pri sestavi nujne opreme sva upoštevala tudi nasvete prodajalcev v salonih, ki imajo reden stik s kupci in poznajo njihove želje.