Mazda bo konec meseca predstavila četrto generacijo kompaktne mazde3, ki poleg novih oblikovalskih potez prinaša tudi nove bencinske motorje skyactiv X, ki se bodo po energetski učinkovitosti lahko enakovredno kosali z dizelskimi.
Japonska Mazda ta hip draži z novo trojko (v živo jo bom spoznal 28. novembra v Los Angelesu, Matej pa 13. decembra v Pragi) in obenem razkriva velik del strategije za prihodnja leta.
Kot doslej trojka med kupce prihaja s pet- in štirivratno limuzinsko različico. Prva uradna slika pa razkriva naslednjo stopnjo oblikovalskega jezika kodo in še bolj privlačne poteze. Te pa so le osnova za druge, očem nevidne spremembe. Nova trojka namreč prinaša v celoti novo zasnovo karoserije z zmanjšano maso, stroški izdelave in izboljšanimi voznimi lastnostmi.
Bencinski motor skyactiv z visokim kompresijskim razmerjem 14 : 1 bo predstavljen v novi generaciji skyactiv X, ki bo prvi mehki hibrid te znamke. Torej bo električni motor deloval le v povezavi z bencinskim, ne pa tudi samostojno.
Po besedah predsednika uprave mazde Akira Marumota bo motor s pomočjo elektrike ponujal bolj zvezno pospeševanje in manjšo porabo goriva. Mazda bo električni motor povezala z novim motorjem skyactiv X 2.0 in že znanim motorjem skyactiv 2.5. "Med njima bo manjši in sodobnejši motor postavljen na višji položaj, ponujal bo zmogljivosti 2,5-litrskega stroja in porabo 1,5-litrskega turbodizla," je obljubil Mazdin šef.
Zakaj le mehak hibrid? "Nova generacija skyactiv X je tako učinkovita, da za dosego okoljskih ciljev ne potrebujemo polnega hibrida," je pojasnil Marumoto. Mazda je sicer napovedala elektrifikacijo vseh pogonskih motorjev do leta 2030. Popolnoma električni avtomobili in sklopi s podaljševalnikom dosega bodo pomenili le pet odstotkov prodaje, preostalih 95 odstotkov pa bo odpadlo na mehke in priključne hibride, med njimi bodo najpogostejši hibridi brez zunanjega polnjenja.