Proizvajalec znamenitih motornih koles Harley-Davidson je na salonu motociklov v Milanu javnost presenetil s svojim prvim električnim motorjem livewire. Tradicionalni Harley-Davidson, ki je eden od simbolov ameriškega svobodomiselnega pogleda na življenje, širi svojo ponudbo z inovativnim izdelkom in išče nove kupce. V Milwaukeeju so električnemu motorju zato namenili veliko pozornosti. Razvoj so začeli že leta 2010 in nato štiri leta pozneje predstavili koncept, na podlagi katerega je zgrajen livewire.
Američani obljubljajo izjemne pospeške, umirjenost delovanja in enostavnost uporabe. Takojšnji navor, pospeševanje brez pritiskanja sklopke in prestavljanja prestav pa pomenijo, da bodo vrtoglavi pospeški dobesedno pri roki. Podatkov o moči, zmogljivosti baterije in dosegu še niso razkrili. Mediji špekulirajo, da bo zmogljivejši od koncepta, ki je proizvedel približno 55 kilovatov, do stotice pospešil v štiri sekundah in dosegel hitrost okoli 150 kilometrov na uro.
Aluminijast okvir in prilagodljivo vzmetenje zagotavljata dobro vodljivost in okretnost v mestu in na vijugastih cestah. Za lažje upravljanje na mestu in pri velikih hitrostih je motor je nameščen nizko. Livewire bo serijsko opremljen s sistemoma proti blokiranju koles med zaviranjem (ABS) in proti zdrsu pogonskega kolesa (TCS). Vozniku bo na voljo sedem voznih načinov, štiri od teh bodo pripravili v tovarni, tri pa bo lahko prilagodil voznik sam.
Elektrika ne bo utišala kultnih harleyjev
Medtem ko so harleyji znani po svojem glasnem bobnenju, električni livewire ustvarja ton, ki s hitrostjo povečuje glasnost in bolj spominja na zvoke iz znanstvenofantastičnih filmov. Kot kaže, harley-davidsoni tudi v prihodnje ne bodo neslišni. S posebnim zvokom so želeli zagotoviti vznemirljivo izkušnjo in pritegniti ljudi, ki ne verjamejo, da lahko električni motocikel ponudi nekaj, kar jim je bilo všeč na tradicionalnem harley-davidsonu.
Prodaja novega električnega harley-davidsona se bo začela prihodnje leto, cene in preostale podatke bodo razkrili januarja. Električni livewire tudi z obliko nagovarja mlajše kupce. Po podatkih raziskave podjetja se je namreč starost kupcev v zadnjih treh desetletjih močno povišala. Še leta 1987 je bila polovica motoristov mlajša od 35 let, zdaj je teh le 15 odstotkov. Leta 2005 je bila srednja starost 46,7 leta, leta 2008 pa se je povprečna starost povzpela na 48 let.
Podjetje, ki je v 115-letni zgodovini preživelo že marsikatero gospodarsko krizo in lastniško ureditev, se sicer spopada s stagnirajočim trgom motociklov. Lani je prodaja upadla za 6,7 odstotka, nadaljnji upad prodaje pa pričakujejo tudi letos. V družbi sicer pričakujejo, da bodo v celotnem letu 2018 ustvarili dobiček v višini od devet do deset odstotkov vrednosti celotnih prihodkov. Iz družbe so letos še sporočili, da zapirajo tovarno v zvezni državi Misuri, v kateri je bilo 800 zaposlenih, del proizvodnje pa bodo prestavili v Pensilvanijo. Za dodaten pritisk so poskrbele višje carine, zaradi česar bodo del proizvodnje selili na Tajsko.