Avto

Vitara novim uspehom naproti tudi brez dizlov

Suzuki je v lepotilni salon zapeljal športnega terenca vitaro, ob pričakovanem glajenju gubic na nekaj mestih pa je ohranila ugodno ceno, pridobila nekaj varnostno-asistenčnih sistemov in izgubila dizelski motor.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

26.10.2018 00:01
Čas branja: 7 min

Latinsko ime Vita, ki pomeni “življenje”, se je v Sloveniji pojavilo že pred osemdesetimi leti, a je bilo vse do leta 2000 to ime zelo redko. Bolj pogosta med Slovenci je bila tako vitara, s katero je Suzuki leta 1988 oral ledino v razredu malih SUV vozil. Gotovo se je spomnite, tista najbolj frajerska je imela nad zadnjo klopjo platno, spredaj “bullbar” oziroma cevno zaščito karoserije, pri terenskih vragolijah pa ji je poleg zmogljivega štirikolesnega pogona pomagal reduktor.

Od leta 2015 je bila pri nas naprodaj četrta generacija - druga je imela tudi podaljšano različico Grand s sedmimi sedeži, pri tretji so uvedli izpopolnjen 4WD pogon, ki je predhodnik sedanjega AllGrip -, zdaj pa je prišel čas za lepotno operacijo.

Vitari na pogled sicer ni bilo veliko očitati. Drži, zadnje luči bi lahko bile lepše, bolj skladne. S prenovo so oblikovalci rahel “kiks” dobro rešili, saj so luči pri opremi Elegance in Premium v celem rdeče in svetijo v LED-tehniki.

Prenova se je dotaknila predvsem prednjega dela, nova so še aluminijasta platišča, ki so pri opremi Elegance polirana in dvobarvna, pri opremi Premium pa enobarvna. Novi sta tudi dve barvi zunanjosti, sončna rumena kot na nekaterih fotografijah in ledeno modra.

Komaj kaj bi vitari že prej očitali v notranjosti, a so oblikovalci vseeno rahlo zavihali rokave. Zgornji del armature so tako oblekli v mehko plastiko, kar je za Suzuki novost, in dodali novo tekstilno oblazinjenje, sistem Start/stop je serijski pri vseh opremah, vozniku pa bosta pri opremo Elegance in Premium všeč tudi sredinski naslon za roke in med merilnikoma dokaj napreden 4,2-palčni barvni zaslon potovalnega računalnika.

Da je pri Suzukiju s prenovljeno vitaro visoko zapisana tudi varnost, kaže spisek asistenčnih sistemov. V vitari je tako na voljo sistem za zaviranje v sili (priporočamo), aktivni tempomat s funkcijo Stop/Go (priporočamo), sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu, sistem za preprečevanje zapuščanja voznega pasu...

... sistem za opozarjanje na vijuganje po voznem pasu, sistem za pomoč pri speljevanju na klancu, sistem za pomoč pri vožnji navzdol, sistem za opozarjanje na nenadno zaviranje, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj (priporočamo), sistem za prepoznavanje prometnih znakov...

Suzuki vitara ne spada v tisto skupino športnih terencev oziroma križancev, ki se na terenu znajdejo podobno doma kot kak Lamborghini huracan. Prav nasprotno, Suzuki je začel uporabljati štirikolesne pogone že daljnega leta 1970, vitara pa je danes opremljena z dovršenim štirikolesnim pogonom All Grip.

Vozniku so na voljo štirje načini vožnje, zunaj asfalta pa ob 18,5-centimetrski oddaljenosti od tal prideta prav Snow in Lock, s katerim zaklenemo sredinski diferencial.

Če pri 4x4 pogonu ni novosti pa je drugače pod motornim pokrovom. Suzuki se je od dizlov poslovil že pred kake pol leta, slovo je vzel tudi ostareli bencinski atmosferec, v vitari pa sta poslej na voljo dva bencinska s turbopolnilnikom. Vstopni 1,0-litrski trivaljnik razvije 82 kilovatov (112 KM) - preizkusili smo ga v swiftu - in 170 Nm navora. Najmočnejši motor v ponudbi je 1.4 Boosterjet, ki razvije 103 kilovatov (140 KM) in 220 Nm navora, pri obeh je možno dobiti le prednji pogon ali pa 6-stopenjski samodejni menjalnik.

Suzuki je pri vitari ohranil nivo cen, ki je v treh letih pritegnil skoraj 2.500 kupcev. Za najcenejšo različico (1.0 Comfort) boste odšteli 14.950 evrov, za višji paket opreme Premium boste morali dodati dobra dva tisočaka več, najcenejši AllGrip stane 19.100 evrov. Za najvišji paket z 1,4 motorjem, štirikolesnim pogonom in 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa je treba plačati 24.850 evrov. Doplačilo za popularno dvobarvno izvedenko znaša 800 evrov.

Uporaba imena Vita med slovenskimi novopečenimi starši se je v zadnjih letih izrazito povečala in še ne upada. Podobno velja tudi za vitaro, na pravih mestih polepšana in tehnično posodobljena pa se bo lažje spoprijela z vse prej kot šibko konkurenco.

Suzukiju, ki je 9. največji proizvajalec na svetu, gre prodaja vozil letos dobro, kot še nikoli. Pri tem ni važno, ali v ozir vzamemo prodajo v svetu (2.360.000, +7,8% na 2017), v Evropi (270.000) ali v Sloveniji (1.365 vozil oziroma 88 odstotkov letnega plana). Suzuki je pri nas na 2,2 odstotka tudi okrepil tržni delež, vodilni model pa je prav vitara (700 prodanih primerkov, kar je dobra polovica celotne prodaje.)

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Suzuki kljubuje trendom: novi S-cross brez podražitve in večinoma s 4x4 pogonom
Avto
AvtoAnže Jamnik Suzuki kljubuje trendom: novi S-cross brez podražitve in večinoma s 4x4 pogonom

Na trgu, kjer so cene letos zrasle za od 10 do 15 odstotkov, novi oziroma krepko osveženi suzukijev SUV S-cross prinaša stare cene in sodobnejšo opremo ter rešitve. Poleg tega je na trg zapeljal izjemno hitro, le mesec dni po razkritju prvih fotografij.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtomobilov 4 x 4 v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtomobilov 4 x 4 v Sloveniji

Katere nove avtomobile za zahtevne zimske razmere lahko kupite danes za okoli 20 tisoč evrov, kakšne so cene v primerjavi s prejšnjimi leti?

FINANCE
Avto
Združuje divjino z mestom, spotakne pa se ob predpise
Avto
AvtoUroš Božin Združuje divjino z mestom, spotakne pa se ob predpise 2

Boj z izpusti se pri suzukiju ignisu pozna ob pritisku na stopalko za plin. Prenova je prinesla iskrico blagega hibrida in odnesla nekaj moči.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Krepka prenova za spretnega japonca
Avto
AvtoUroš Božin Krepka prenova za spretnega japonca 7

Suzuki SX-4 S-cross, po novem kar S-cross, je s prenovo postal robustnejši in varnejši. Na trg prihaja že pred novim letom.

FINANCE
PMM
Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Norveški rekord: lani 54 odstotkov novih avtov električnih 9

Volkswagen je pri prodaji e-avtov na Norveškem lani prehitel Teslo, skupaj s hibridi je bil delež elektrificiranih avtov med vsemi na novo registriranimi 83-odstoten.

FINANCE
Avto
Fordova dostavnika za slabše podlage
Avto
AvtoBoštjan Paušer Fordova dostavnika za slabše podlage

Flota srednje velikih dostavnikov iz Fordove ponudbe transit custom in tourneo custom je dopolnjena z novima različicama active in trail, ki sta prilagojeni uporabi zunaj urejenih cest.