Latinsko ime Vita, ki pomeni “življenje”, se je v Sloveniji pojavilo že pred osemdesetimi leti, a je bilo vse do leta 2000 to ime zelo redko. Bolj pogosta med Slovenci je bila tako vitara, s katero je Suzuki leta 1988 oral ledino v razredu malih SUV vozil. Gotovo se je spomnite, tista najbolj frajerska je imela nad zadnjo klopjo platno, spredaj “bullbar” oziroma cevno zaščito karoserije, pri terenskih vragolijah pa ji je poleg zmogljivega štirikolesnega pogona pomagal reduktor.
Od leta 2015 je bila pri nas naprodaj četrta generacija - druga je imela tudi podaljšano različico Grand s sedmimi sedeži, pri tretji so uvedli izpopolnjen 4WD pogon, ki je predhodnik sedanjega AllGrip -, zdaj pa je prišel čas za lepotno operacijo.
Vitari na pogled sicer ni bilo veliko očitati. Drži, zadnje luči bi lahko bile lepše, bolj skladne. S prenovo so oblikovalci rahel “kiks” dobro rešili, saj so luči pri opremi Elegance in Premium v celem rdeče in svetijo v LED-tehniki.
Prenova se je dotaknila predvsem prednjega dela, nova so še aluminijasta platišča, ki so pri opremi Elegance polirana in dvobarvna, pri opremi Premium pa enobarvna. Novi sta tudi dve barvi zunanjosti, sončna rumena kot na nekaterih fotografijah in ledeno modra.
Komaj kaj bi vitari že prej očitali v notranjosti, a so oblikovalci vseeno rahlo zavihali rokave. Zgornji del armature so tako oblekli v mehko plastiko, kar je za Suzuki novost, in dodali novo tekstilno oblazinjenje, sistem Start/stop je serijski pri vseh opremah, vozniku pa bosta pri opremo Elegance in Premium všeč tudi sredinski naslon za roke in med merilnikoma dokaj napreden 4,2-palčni barvni zaslon potovalnega računalnika.
Da je pri Suzukiju s prenovljeno vitaro visoko zapisana tudi varnost, kaže spisek asistenčnih sistemov. V vitari je tako na voljo sistem za zaviranje v sili (priporočamo), aktivni tempomat s funkcijo Stop/Go (priporočamo), sistem za opozarjanje na zapustitev voznega pasu, sistem za preprečevanje zapuščanja voznega pasu...
... sistem za opozarjanje na vijuganje po voznem pasu, sistem za pomoč pri speljevanju na klancu, sistem za pomoč pri vožnji navzdol, sistem za opozarjanje na nenadno zaviranje, sistem za nadzor mrtvega kota, sistem za opozarjanje na prečni promet zadaj (priporočamo), sistem za prepoznavanje prometnih znakov...
Suzuki vitara ne spada v tisto skupino športnih terencev oziroma križancev, ki se na terenu znajdejo podobno doma kot kak Lamborghini huracan. Prav nasprotno, Suzuki je začel uporabljati štirikolesne pogone že daljnega leta 1970, vitara pa je danes opremljena z dovršenim štirikolesnim pogonom All Grip.
Vozniku so na voljo štirje načini vožnje, zunaj asfalta pa ob 18,5-centimetrski oddaljenosti od tal prideta prav Snow in Lock, s katerim zaklenemo sredinski diferencial.
Če pri 4x4 pogonu ni novosti pa je drugače pod motornim pokrovom. Suzuki se je od dizlov poslovil že pred kake pol leta, slovo je vzel tudi ostareli bencinski atmosferec, v vitari pa sta poslej na voljo dva bencinska s turbopolnilnikom. Vstopni 1,0-litrski trivaljnik razvije 82 kilovatov (112 KM) - preizkusili smo ga v swiftu - in 170 Nm navora. Najmočnejši motor v ponudbi je 1.4 Boosterjet, ki razvije 103 kilovatov (140 KM) in 220 Nm navora, pri obeh je možno dobiti le prednji pogon ali pa 6-stopenjski samodejni menjalnik.
Suzuki je pri vitari ohranil nivo cen, ki je v treh letih pritegnil skoraj 2.500 kupcev. Za najcenejšo različico (1.0 Comfort) boste odšteli 14.950 evrov, za višji paket opreme Premium boste morali dodati dobra dva tisočaka več, najcenejši AllGrip stane 19.100 evrov. Za najvišji paket z 1,4 motorjem, štirikolesnim pogonom in 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa je treba plačati 24.850 evrov. Doplačilo za popularno dvobarvno izvedenko znaša 800 evrov.
Uporaba imena Vita med slovenskimi novopečenimi starši se je v zadnjih letih izrazito povečala in še ne upada. Podobno velja tudi za vitaro, na pravih mestih polepšana in tehnično posodobljena pa se bo lažje spoprijela z vse prej kot šibko konkurenco.