Po izjemno umirjeni izkušnji z novim volvom V60, srednjerazrednim karavanom premijskega dela ponudbe, limuzinski S60 prinaša vrtinec novih občutkov. Vsaj miselno odmik od umirjenosti, varnosti in zadržanosti ter poudarja vročekrvnost, dinamiko in izraznost, ki je bila nekdaj značilna za slovite različice T5R. Te vrednote so se v novem volvu S60 vrnile v celoti.
Med potjo na svetovno premiero novega volva S60, v kalifornijsko Santa Monico, o novem S60 pravzaprav nisem kaj veliko razmišljal. Sklepi so se ponujali kar sami od sebe. Denimo dolžina 4,76 metra, medosje 2,87 metra ter že znani sklop varnosti, tehnike in udobja so namigovali na le limuzinski V60.
Torej na manj praktično različico znanega volva, ki nas je prepričal s sporočilom, da so lahko karavani srednjega razreda in limuzine lahko tudi zelo udobni, pa s tem prav nič ni narobe. Še več, udobje je tisto, ki nam služi 95 odstotkov prevoženih kilometrov, in tu se je Volvo izkazal kot bolj preudaren od nemške trojice, saj je stavil na vsakdanje vrednote.
Je S60 le limuzinski V60?
Sem se zmotil? V osnovi niti ne. S60 je dejansko ohranil vse vrednote V60, notranja prostornost je izrazitejša kot pri tekmecih. Še posebej na zadnji klopi, kjer dolžinskih centimetrov ponavadi primanjkuje. Za S60 to ne velja. Prtljažnik je zaradi zasnove in mersko s 442 litri seveda skromnejši od V60, za celih 87 litrov, a težko bi rekli, da je to presenečenje.
Zadek, zaznamovan z žarometi, ki objemajo robove karoserije, pa je ob tem izgubil nekaj oblikovne nerodnosti večjega S90. Če dodam še, da se je S60 v celoti poslovil od dizelskih motorjev in da je prvi volvo, izdelan v ZDA – natančneje v Južni Karolini –, sem povedal vse!?
Niti približno ne! Poskusna vožnja po sanjskih cestah ob obali Tihega oceana med Santa Monico in Malibujem, skozi ostre zavoje kanjona Topanga, med nasadi buč, limon in vinske trte do doline Ojai, je pokazala drugačen značaj S60 v dveh nabrušenih različicah. Prvi del poti sem prevozil z S60 T6 AWD R-designom v vročekrvni rdeči barvi, s športnimi sedeži in podvozjem, znižanim za 1,2 centimetra, obutim v 19-palčna kolesa.
Zabavni T6 R-design
Dvolitrski turbo z 228 kilovati (310 konjskimi močmi) že malo nad dvema tisočakoma ponudi polnih 400 newtonmetrov navora. Mehanska ročica samodejnega menjalnika ponuja dober občutek, tisti pravi »klik« pri menjavanju. Vozniški vmesnik premaknem še v dynamic in zabava se lahko začne.
Majhen stroj se hipno odziva na dodajanje plina, ob priganjanju pa odločno, a brez sunkov, pospešuje proti rdečemu polju. Do stotice poskoči v kratkih 5,6 sekunde in se ob tem nežno, a prijetno oglaša.
V zavojih, ki se skozi sušno podeželje južne Kalifornije vijejo kot klopotača, pa ponudi obilo vozniških užitkov. Odločna pospeševanja iz zavojev, odličen oprijem tudi pri polnem plinu, ki ga ponudi stalni štirikolesni pogon, in primerno čvrstejše vzmetenje v programu dynamic skupaj z odzivnejšim volanom in pedalom za plin S60 R-designu dajejo značaj, ki smo ga vajeni od nemških tekmecev, in s tem zapolnjuje praznino na športnem področju, ki jo je pustil karavanski V60.
Naravnost izjemen T8 polestar
To pa še ni vse, S60 T8 polestar engineered je avto dolgega in pomenljivega imena s precej pomembnim sporočilom. Osnova zanj je T8 twin engine, priključni hibrid s turbobencinskim (T6) in električnim motorjem, ki skupaj ponudita 390 konjskih moči in še 32 kilometrov električnega dosega. V osnovi kompromis med zmogljivostjo in okoljsko prijaznostjo, ki jo označuje uradna poraba le 2,1 litra bencina na sto kilometrov, v polestar dodelavi ponudi vpogled, kakšni bodo športniki prihodnosti.
Oblečen v skrivnostno črno barvo in ozaljšan z Brembovimi zavorami z rumenimi čeljustmi, Öhlinsovimi vzmetmi in 20-palčnimi kolesi, ponuja še dodelavo elektronike in skupno moč 318 kilovatov oziroma 415 konjskih moči. To kliče po zabavi, izkušnji, ki jo ponujajo BMW M3, mercedes AMG, a spet zgrešim, konkretno.
Drugačna športna izkušnja
Sunek ob pospeševanju, ki ga pri nemcih priskrbita velika motorja in turbo, polestar nadomesti s kombinacijo bencinske in električne odločnosti. Avto se z mesta odrine z najmanjšim naporom, tiho in brutalno ter brez izgub moči, ki se na cesto prenaša prek vseh štirih koles. Izkušnja je vsakič sproti impresivna, še zlasti v nižjih in srednjih vrtljajih polestar razvaja s skoraj 700 newtonmetri navora in odločnostjo, značilno za stroje V8.
Pionirska vloga Volva
Navor igraje opravi z veliko maso avtomobila okoli dveh ton, za pribitek okoli 200 kilogramov poskrbijo dodaten motor in baterije. Polestar zato ni nič manj stabilen v zavojih kot T6 AWD R-design. Ob tem se zdi, da zaradi namestitve baterije še nekoliko bolje uravnotežen, čeprav izza volana težji in nekoliko manj igriv kot šibkejši brat.
Predvsem pa kaže, da je bencinsko-električni pogon vsekakor primeren tudi za športne limuzine in da bodo v časih radikalnega zmanjševanja izpustov na Volvovo pot najbrž zavili tudi nemški tekmeci. Volvo torej ne igra le pionirske vloge pri varnosti, ampak tudi pri razvoju športnih različic, ki jih je v zadnjem času nekoliko zanemarjal.
Močno sporočilo limuzinskega S60
Novi volvo S60 glede na doživetje nikakor ni le limuzinska različica V60. Je razburljiv, samosvoj in zelo premijski avto, ki pri tej znamki obuja nekoliko pozabljene športne vrednote. Teh bo s prihodom S60 deležen tudi karavanski V60, ki mu sicer bolj ustreza družinska oziroma poslovna vloga.