Avto

Vročekrvni volvo, kot ga nismo več vajeni

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.10.2018 21:17
Dopolnjeno: 24.10.2018 21:27
Čas branja: 7 min
Vročekrvni volvo, kot ga nismo več vajeni
Volvo S60 v različicah R-design (na fotografiji) in polestar engineered v švedsko hišo vrača adrenalin, razburljivost in poudarjeno športno noto, ki je bila v zadnjem času zaradi poudarkov varnosti in okoljske prijaznosti nekoliko zanemarjena. Na naš trg bo zapeljal v začetku prihodnjega leta.

Po izjemno umirjeni izkušnji z novim volvom V60, srednjerazrednim karavanom premijskega dela ponudbe, limuzinski S60 prinaša vrtinec novih občutkov. Vsaj miselno odmik od umirjenosti, varnosti in zadržanosti ter poudarja vročekrvnost, dinamiko in izraznost, ki je bila nekdaj značilna za slovite različice T5R. Te vrednote so se v novem volvu S60 vrnile v celoti.

Med potjo na svetovno premiero novega volva S60, v kalifornijsko Santa Monico, o novem S60 pravzaprav nisem kaj veliko razmišljal. Sklepi so se ponujali kar sami od sebe. Denimo dolžina 4,76 metra, med­osje 2,87 metra ter že znani sklop varnosti, tehnike in udobja so namigovali na le limuzinski V60.

Torej na manj praktično različico znanega volva, ki nas je prepričal s sporočilom, da so lahko karavani srednjega razreda in limuzine lahko tudi zelo udobni, pa s tem prav nič ni narobe. Še več, udobje je tisto, ki nam služi 95 odstotkov prevoženih kilometrov, in tu se je Volvo izkazal kot bolj preudaren od nemške trojice, saj je stavil na vsakdanje vrednote.

Je S60 le limuzinski V60?

Sem se zmotil? V osnovi niti ne. S60 je dejansko ohranil vse vrednote V60, notranja prostornost je izrazitejša kot pri tekmecih. Še posebej na zadnji klopi, kjer dolžinskih centimetrov ponavadi primanjkuje. Za S60 to ne velja. Prtljažnik je zaradi zasnove in mersko s 442 litri seveda skromnejši od V60, za celih 87 litrov, a težko bi rekli, da je to presenečenje.

Zadek, zaznamovan z žarometi, ki objemajo robove karoserije, pa je ob tem izgubil nekaj oblikovne nerodnosti večjega S90. Če dodam še, da se je S60 v celoti poslovil od dizelskih motorjev in da je prvi volvo, izdelan v ZDA – natančneje v Južni Karolini –, sem povedal vse!?

Niti približno ne! Poskusna vožnja po sanjskih cestah ob obali Tihega oceana med Santa Monico in Malibujem, skozi ostre zavoje kanjona Topanga, med nasadi buč, limon in vinske trte do doline Ojai, je pokazala drugačen značaj S60 v dveh nabrušenih različicah. Prvi del poti sem prevozil z S60 T6 AWD R-designom v vročekrvni rdeči barvi, s športnimi sedeži in podvozjem, znižanim za 1,2 centimetra, obutim v 19-palčna kolesa.

Zabavni T6 R-design

Dvolitrski turbo z 228 kilovati (310 konjskimi močmi) že malo nad dvema tisočakoma ponudi polnih 400 newtonmetrov navora. Mehanska ročica samodejnega menjalnika ponuja dober občutek, tisti pravi »klik« pri menjavanju. Vozniški vmesnik premaknem še v dynamic in zabava se lahko začne.

Majhen stroj se hipno odziva na dodajanje plina, ob priganjanju pa odločno, a brez sunkov, pospešuje proti rdečemu polju. Do stotice poskoči v kratkih 5,6 sekunde in se ob tem nežno, a prijetno oglaša.

V zavojih, ki se skozi sušno podeželje južne Kalifornije vijejo kot klopotača, pa ponudi obilo vozniških užitkov. Odločna pospeševanja iz zavojev, odličen oprijem tudi pri polnem plinu, ki ga ponudi stalni štirikolesni pogon, in primerno čvrstejše vzmetenje v programu dynamic skupaj z odzivnejšim volanom in pedalom za plin S60 R-designu dajejo značaj, ki smo ga vajeni od nemških tekmecev, in s tem zapolnjuje praznino na športnem področju, ki jo je pustil karavanski V60.

Naravnost izjemen T8 polestar

To pa še ni vse, S60 T8 polestar engineered je avto dolgega in pomenljivega imena s precej pomembnim sporočilom. Osnova zanj je T8 twin engine, priključni hibrid s turbobencinskim (T6) in električnim motorjem, ki skupaj ponudita 390 konjskih moči in še 32 kilometrov električnega dosega. V osnovi kompromis med zmogljivostjo in okoljsko prijaznostjo, ki jo označuje uradna poraba le 2,1 litra bencina na sto kilometrov, v polestar dodelavi ponudi vpogled, kakšni bodo športniki prihodnosti.

Oblečen v skrivnostno črno barvo in ozaljšan z Brembovimi zavorami z rumenimi čeljustmi, Öhlinsovimi vzmetmi in 20-palčnimi kolesi, ponuja še dodelavo elektronike in skupno moč 318 kilovatov oziroma 415 konjskih moči. To kliče po zabavi, izkušnji, ki jo ponujajo BMW M3, mercedes AMG, a spet zgrešim, konkretno.

Drugačna športna izkušnja

Sunek ob pospeševanju, ki ga pri nemcih priskrbita velika motorja in turbo, polestar nadomesti s kombinacijo bencinske in električne odločnosti. Avto se z mesta odrine z najmanjšim naporom, tiho in brutalno ter brez izgub moči, ki se na cesto prenaša prek vseh štirih koles. Izkušnja je vsakič sproti impresivna, še zlasti v nižjih in srednjih vrtljajih polestar razvaja s skoraj 700 newtonmetri navora in odločnostjo, značilno za stroje V8.

Pionirska vloga Volva

Navor igraje opravi z veliko maso avtomobila okoli dveh ton, za pribitek okoli 200 kilogramov poskrbijo dodaten motor in baterije. Polestar zato ni nič manj stabilen v zavojih kot T6 AWD R-design. Ob tem se zdi, da zaradi namestitve baterije še nekoliko bolje uravnotežen, čeprav izza volana težji in nekoliko manj igriv kot šibkejši brat.

Predvsem pa kaže, da je bencinsko-električni pogon vsekakor primeren tudi za športne limuzine in da bodo v časih radikalnega zmanjševanja izpustov na Volvovo pot najbrž zavili tudi nemški tekmeci. Volvo torej ne igra le pionirske vloge pri varnosti, ampak tudi pri razvoju športnih različic, ki jih je v zadnjem času nekoliko zanemarjal.

Močno sporočilo limuzinskega S60

Novi volvo S60 glede na doživetje nikakor ni le limuzinska različica V60. Je razburljiv, samosvoj in zelo premijski avto, ki pri tej znamki obuja nekoliko pozabljene športne vrednote. Teh bo s prihodom S60 deležen tudi karavanski V60, ki mu sicer bolj ustreza družinska oziroma poslovna vloga.

Foto: Miloš Milač in Volvo

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT IBM Maximo Application Suite: nova generacija upravljanja fizičnih sredstev v podjetjih

IBM Maximo Application Suite podpira različne strategije upravljanja sredstev – od najenostavnejših do najnaprednejšega prediktivnega...

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
PMM
AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev 7

Nemški Mercedes-Benz je elektrifikacijo vzel zelo resno, saj je zgolj lani predstavil pet novih električnih modelov. Ti razmeroma hitro kapljajo na trg, z njimi pa tudi posebne različice, kot sta EQE 43 4Matic in EQE 534Matic+, s katerima Nemci vozijo na zmogljivostni ravni motorjev V8 in V12.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih 10

Mercedes-benz razreda C se brez sramu zgleduje po največjem razredu S in dokazuje, kako zadovoljiti zahtevne uporabnike, ki avto uporabljajo tudi za posel.

FINANCE
Avto
Novi davek je krepko pocenil luksuzne avte, a cene so še vedno višje kot v Nemčiji
Avto
AvtoUroš Božin Novi davek je krepko pocenil luksuzne avte, a cene so še vedno višje kot v Nemčiji 6

Analiza cen luksuznih avtov po novem DMV sporoča, da trgovci prihrankov niso v celoti prenesli na kupce in, da novi davek morda ne bo v celoti zajezil nakupa in registracij v tujini.

FINANCE
Avto
Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen 19

V Mercedesovi limuzini razreda C je več prostora, več naprednih tehnologij, več elektrike, več luksuza, zmanjkuje pa prostora za romantiko

FINANCE
Avto
Mačka na razbeljeni okoljski avtocesti
Avto
AvtoMiloš Milač Mačka na razbeljeni okoljski avtocesti 5

Zvok, ki poboža in tudi pretrese čutila, podivjan V8 turbo s 550 konji in angleška prefinjenost pri karoseriji ter še posebej v kabini; to je F-pace SVR P550 za dobrih 107 tisoč evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)