Avto

Je to zadnja priložnost za dizel?

Pri Mercedesu so z združitvijo elektromotorja in baterije z dizelskim motorjem ustvarili priključni hibrid, ki proizvede le okoli 40 gramov ogljikovega dioksida na kilometer – tako pa je upravičen do subvencije Eko sklada. Preizkusili smo ga v Stuttgartu.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
15.10.2018 23:18
Dopolnjeno: 16.10.2018 01:00
Čas branja: 6 min
Je to zadnja priložnost za dizel?
Rešitev za dizel so našli v hibridu, s katerim ga mnogi proizvajalci nadomeščajo. Foto: DaimlerAG - Global Communications Mercedes-Benz Cars Global photos by Daniel Maurer on behalf of Daimler AG

Dizlom v zadnjem času ni lahko. Škandal je močno načel njihov okoljski imidž, prepovedi voženj v mestna središča pa so zaupanje dodatno spodkopale. Prodajni delež dizlov upada, njihova prihodnost pa ni jasna. Mnogi proizvajalci se jim odrekajo, pri Mercedesu pa so v tem videli priložnost. »S pravo tehnologijo ima dizel prihodnost – izboljšati ga je bolje kot prepovedati,« je marca na predstavitvi v Ženevi dejal vodja razvoja Ola Kallenius, ki bo v prihodnjem letu zamenjal Zetscheja.

Dizel še ni rekel zadnje

Tretja generacija priključnih hibridov je ob bencinskem dobila še dizelsko srce. V Stuttgartu smo bili med prvimi, ki smo jih preizkusili. Prenova je doletela bencinska priključna hibrida razreda E (E 300 e) in razreda S (S 560 e). Čeprav se omenjanje hibrida in dizla v isti sapi zdi nenavadno, morda celo nasprotujoče, je ideja skoraj genialna. Morda se boste spomnili, da je Mercedes v preteklosti kombinacijo hibrida in dizla že preizkusil, vendar E 300 bluetec hybrid množic ni prepričal. Morda je bila njegova napaka prav v tem, da je bil preveč pred časom.

Hibridi se danes pri skoraj vseh proizvajalcih pojavljajo kot gobe po dežju. Vse večji delež jih zapelje tudi na ceste, zato bi se taktika lahko obrestovala. Tokrat so dizelski motor v razredu C in E prvič združili s hibridnim sistemom z zunanjim polnjenjem. V različici 300 de se bosta kombinirala dvolitrski dizelski motor in elektromotor z 90 kilovati in baterijo zmogljivosti 13,5 kilovatne ure. Skupna moč znaša 225 kilovatov, električni doseg pa je dobrih 50 kilometrov.

Elektrika poživi in pomladi

V Mercedesu pri takšnem hibridu obljubljajo veliko varčnost in čistost. Po ulicah Stuttgarta smo se zapeljali z E 300 de. Osnova je v tovarni eden najbolj priljubljenih štirivaljnikov, ki ga interno označujejo kot OM 654, večina pa ga pozna kot 220d. Po središču mesta sem se peljal povsem na elektriko. Pogon je takrat, razumljivo, neslišen.

Vozi se kot električni avto, v katerem pa drugače kot pri nekaterih hibridih oznaka za prazno baterijo ne opozarja že po nekaj minutah. Tako omogoča uživanje v tihem in sproščajočem električnem načinu brez večjih omejitev. Na elektriko je mogoče voziti tudi več kot 130 kilometrov na uro, preden se prebudi štirivaljnik. Ta naj bi se po stotih kilometrih zadovoljil z le 1,6 litra goriva. Pogonski sklop je lahko izjemno varčen, še posebej če ga redno polnite. Prazno baterijo je mogoče zaradi njene velikosti na domači vtičnici napolniti v petih urah, z Mercedesovo polnilnico wallbox pa v uri in pol.

Ob močnejšem pospeševanju se izkaže za zelo poskočnega in precej odzivnejšega. Pospešek je primerljiv z močnejšim šestvaljnikom, le da za pospeševanje nista potrebni sekunda ali dve, kolikor si večinoma vzamejo klasični turbodizelski motorji. Ko pohodim stopalko za plin, se dizelski motor zažene pri okoli dva tisoč vrtljajih. Intenzivnost pospeševanja glede na motor in njegov zvok močno preseže pričakovanja.

Najboljše iz obeh svetov

Ker so z vidika porabe največji zalogaj speljevanja in pospeševanja, je za krajše poti po mestu ali v službo najprimernejša vožnja na elektriko. Ob koncih tedna, ko se odpravite na daljši izlet, pa lahko izkoristite dizelsko stran avta, ki še vedno velja za najbolj ekonomičen pogonski sklop za daljše razdalje in avtocestne hitrosti. Če se odločite za večji (doplačljivi) 60-litrski rezervoar goriva, boste lahko prevozili tudi več kot tisoč kilometrov.

Strokovnjak varčne vožnje

Da bi bila poraba čim manjša, se avto spremeni še v pomočnika varčne vožnje (Eco Assist). Svetuje, kako močno lahko pritisnem na stopalko za plin, preden se zažene štirivaljnik. Na podlagi kamer in navigacije namreč že pred voznikom ve, ko se približuje večjemu spustu ali manjši omejitvi hitrosti, in takrat opozori, da je primerno odmakniti nogo s stopalke za plin. Voznike, ki upoštevajo njegove nasvete, na koncu vožnje nagradi s podatki o prevoženi razdalji brez porabe goriva in izpustov.

Stopnica v prtljažniku

Večje mase avtomobila v mestni vožnji ni bilo zaznati, v osnovi pa ima E 300 de 2.060 kilogramov (karavan 2.140). Baterija ima od prejšnje generacije (priključnega hibrida z bencinskim motorjem) dvakrat večjo zmogljivost in dovoljuje do 54 kilometrov vožnje v električnem načinu. Za daljše razdalje pa se lahko zanesete na kultivirani in ekonomični dizel, ki daje večjo fleksibilnost in varuje pred nezadostnim dosegom električnega avta.

Približno 15 centimetrov visoka stopnica v prtljažniku v velikosti kovčka kljub občutno večji zmogljivosti baterije zaseda enako prostora kot prej. Sicer zmanjšuje prostornino prtljažnika, to pa je cena večjega električnega dosega. Če vam vsak prtljažni liter veliko pomeni, pa sta tako C- kot E-razred na voljo tudi kot karavana. V limuzinski razred E boste tako spravili 370 litrov prtljage, v karavansko različico pa 480 litrov.

Kakšna bo cena?

Medtem ko Mercedes stavi tudi na priključni hibrid z dizlom, se drugi proizvajalci tej navezi zaradi visokih stroškov razvoja izogibajo. O ceni pri Mercedesu še molčijo, bo pa imela pomembno vlogo pri priljubljenosti. Kombinacija je dobra in bi lahko marsikoga prepričala o nakupu priključnega hibrida. Začetna cena E 300 de bo morala v Nemčiji biti najbrž pod 60 tisočaki, sicer avto ne bo upravičen do subvencije. V Sloveniji lahko zaradi višjih davkov pričakujemo tudi višjo ceno, ki pa jo bo izravnalo 4.500 evrov Eko sklada.

Mercedes je z združitvijo priključnega hibrida z varčnim štirivaljnim dizlom ustvaril privlačno kombinacijo, s katero si je mogoče predstavljati dizle tudi v prihodnosti. Z majhno porabo in izpusti, spoštljivim električnim in celotnim dosegom bi lahko v svoje vrste zvabil marsikaterega kupca, ki ga hibridi do zdaj niso navdušili. Največja neznanka ostaja cena, ki lahko tak pogonski sklop spremeni v uspešno alternativo dizlom ali pa v le še eno od bolj eksotičnih različic ponudbe.

Foto: Daimler in Uroš Božin

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.

FINANCE
Avto
Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen
Avto
AvtoUroš Božin Mercedes razreda C: moderen, razkošen in kontroverzen 19

V Mercedesovi limuzini razreda C je več prostora, več naprednih tehnologij, več elektrike, več luksuza, zmanjkuje pa prostora za romantiko

FINANCE
Avto
Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu
Avto
AvtoUroš Božin Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu

Na testu nas je razvajal karavanski mercedes C, ki bolje kot kadarkoli pokaže, kaj vse zmorejo današnji avtomobili in česa čez nekaj let ne bodo več

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Preobrat v Daimlerju: po letu 2030 bo vse bolj tiho
Avto
AvtoUroš Božin Preobrat v Daimlerju: po letu 2030 bo vse bolj tiho 1

Družba, ki ji pripisujejo izum sodobnega avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje, se podaja v pospešeno zgodovinsko industrijsko preobrazbo. Do leta 2030 bodo v električne avtomobile vložili 40 milijard evrov in postavili osem gigatovarn.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih 10

Mercedes-benz razreda C se brez sramu zgleduje po največjem razredu S in dokazuje, kako zadovoljiti zahtevne uporabnike, ki avto uporabljajo tudi za posel.

FINANCE
PMM
AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev 7

Nemški Mercedes-Benz je elektrifikacijo vzel zelo resno, saj je zgolj lani predstavil pet novih električnih modelov. Ti razmeroma hitro kapljajo na trg, z njimi pa tudi posebne različice, kot sta EQE 43 4Matic in EQE 534Matic+, s katerima Nemci vozijo na zmogljivostni ravni motorjev V8 in V12.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)