Naslednji način v teoriji nima nekega smisla, v praksi pa je lahko zelo zanimiv. Narediš športni oziroma kar luksuzni terenec. Zato, ker se ti odlično prodajajo, ker so praktični, prostorni in zračni. Hkrati pa še dovolj robustni, da z njimi zapeljete na brezpotje, v sneg in še kam.
Ker je takšen SUV orjaški, morda za nekoga vsaj na videz prevelik, mu sledi kupejevska različica. Ta je nižja, bolj športna, na videz in za volanom bolj dinamična, a manj praktična. Kaj zdaj? Narediš kupejevski terenec z veliko prostora in prilagodljivosti, pa z vsemi tistimi lastnostmi, zaradi katerih mu še vedno lahko rečemo kupejevski …
Ima vse skupaj kakšen smisel, je zmedi sploh videti konec? Seveda je, morda v teoriji ne, vsekakor pa je v praksi takšna kombinacija bolj posrečena, kot se sprva zdi.
Sestavil jo je Audi, nemška znamka, ki po tradiciji svojega lastnika rada sledi pri vstopih v nove niše. A tokrat recept toliko dodela, da meji na popolnost, dvomljivo vsebino pa pretvarja v praktično dobro celoto. Tako je bilo pri prvem Q7, tako je tudi pri drugem.
Enako velja tudi za prvi in drugi A7, limuzinska kupeja s praktičnostjo kupejevskih karavanov, obenem pa s precej več sloga in elegance kot klasični limuzinski A6. Tako je tudi z e-tronom, popolnoma električnim Audijevim SUV, ki ni prvi takšen, brez dvoma pa je vsaj v teoriji najbolj dodelan doslej. Spoznali smo ga pred kratkim na razkritju, kmalu ga bomo zapodili po sipinah.
Nekako tako je nastal tudi Q8 – trendovski luksuzni terenec kupejevske zasnove, ki se po velikosti uvršča med Q5 in Q7, po hierarhiji in ceni pa nad Q7. Od zadnjega je manjši in dražji, manj racionalen. A prav racionalnost v tem razredu ne igra prav posebne vloge. Vozniška in uporabniška izkušnja pa jo igra.
In kaj je sestavil Audi? Dejansko popolnoma nov avto, ki z večjim Q7 nima prav veliko skupnega, tako kot denimo BMW X5 in X6, mercedes-benza GLE in GE coupe. Zasnova karoserije, ureditev potniške kabine, tehnika in digitalizacija so skupne novi generaciji poslovnih audijev A6, A7 in A8. Q8 se tudi oblikovno navezuje nanje.
Novinec je dolg 4,99 metra in visok 1,71 metra. Čeprav je kar zajeten, je manjši od Q7, a ima daljšo medosno razdaljo (zato tudi krajše previse), ki meri krepke tri metre.
Zato je prostorsko vseeno dovolj razkošen, da lahko na tem področju užene najbližje kupejevske tekmece in bistveno ne zaostane za še večjim bratom. Prtljažnik denimo sprejme od 605 do kar 1.755 litrov. Zadnja klop je pomična po dolžini in naklonu hrbtnega dela, razmerje podiranja je uporabnih 40 proti 20 proti 40, kar omogoča denimo prevoz smuči ali golfskih palic in še dva potnika na zadnjih sedežih.
Uporabna dolžina ob podrtem enem ali več sedežih je skoraj dva metra, kar je za kupejevsko obarvan avto precej dobra lastnost. Vzmetenje je lahko klasično ali zračno, digitalizacija kabine je znana iz prej omenjenih audijev, zajema merilnike in dva zaslona na sredinski konzoli.
Motor pa je ta hip le eden, trilitrski turbodizel z 210 kilovati (286 konjskimi močmi) v 50 TDI quattru. Sledijo še 45 TDI s 170 kilovati, 55 TFSI z 250 kilovati in SQ8 60 TDI s 320 kilovati in morda še kakšen stroj.