Mazda6 je svojevrsten unikat v poslovnem razredu. Čeprav je v tej obliki na svetu že šest let, se spreminja le v podrobnostih, še najmanj pri zunanji obliki. Prva šestica nove generacije je na trg zapeljala konec leta 2012, leta 2014 je sledila prva, leta 2016 druga in v teh dneh še tretja prenova. Spremembe veljajo za limuzinsko in karavansko različico, njuna cena pa še vedno ostaja enaka. Karavanska šestica je z dolžino 4,8 metra nekaj krajša od limuzinske (4,87 metra) in ima tudi nekaj manj prostora na zadnji klopi.
Kako se je šestica spreminjala skozi redne prenove vsake dve leti, smo pisali konec minulega leta.
Osvežitve so mazdo6 vsa ta leta ohranjale mlado in tehnično na ravni tekmecev, na nekaterih področjih celo pred njimi. Oblikovno pa so Mazdini oblikovalci že leta 2012 svoje delo opravili zelo dobro. Z novim oblikovalskih jezikom kodo so ji vdahnili večno mladost, z rednim popravljanjem gubic pa je šestica sveža še danes.
Kaj je novega tokrat? Šestica je dobila osvežen prednji del, novo masko, LED-žaromete in več kroma pod njimi. Osvežen, a manj temeljito, je tudi zadnji del avtomobila. Najbogatejši paket takumi prinaša elegantno rjavo usnje in semišu podoben material v osrednjem delu armaturne plošče.
Sedeži so izdatneje oblazinjeni in imajo širši sedalni del, s tem pa ponujajo več udobja in naravnejši položaj telesa. Nov pa je tudi sistem njihovega upravljanja. Poleg tega omogočajo večjo togost in zmožnost absorbiranja vibracij. V kabini je tudi nov razdelek z USB-priključki. Če so sedeži usnjeni, je serijsko njihovo prezračevanje.
Armaturna plošča ima digitalne merilnike, sedempalčni zaslon se je povečal na osem palcev, zvočna izolacija potniške kabine je zdaj temeljitejša in sodi na raven lani osvežene mazde CX-5. Serijski je radarski tempomat s funkcijo stop & go, kupci pa si lahko omislijo še 360-stopinjsko kamero, prilagodljive LED-žaromete in zmogljivejši turbodizel z vrha ponudbe – skyactiv-D 2.2 s 135 kilovati oziroma 184 konjskimi močmi ter kar 445 newtonmetri navora. Izboljšani so tudi bencinski motorji.
Ker smo Slovenci v veliki večini posegali po bogatejših paketih opreme, je slovenski distributer iz ponudbe izbrisal vstopni model emotion. Na njegovo mesto pa postavil v preteklosti drugi paket po opremljenosti challenge. To je šestico, skupaj z zgoraj opisanimi izboljšavami, podražilo za 1.700 evrov.
Za ta denar pa bodo kupci dobili tudi res precej bogatejšo opremo. Že varnostni dodatki več kot odtehtajo doplačilo. Kupci bodo v novi vstopni opremi dobili LED-žaromete, projekcijski zaslon, sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, navigacijo, prepoznavanje prometnih znakov, radarski tempomat, sistem za nadzor mrtvega kota, samodejni izklop nezasenčenih luči in nadzor prečnega prometa pri vzvratni vožnji.
Osnovna mazda6 G145 challenge tako stane 25.690 evrov, dizelska CD150 challenge pa 27.690 evrov. Za mazdo6 CD184 takumi s samodejnim menjalnikom pa boste odšteli skoraj 38 tisočakov.
Poleg šestice je minuli teden na slovenski trg zapeljal tudi osvežen športni terenec razreda B mazda CX-3, ki med drugimi spremembami prinaša tudi zmogljivejši in večji 1,8-litrski turbodizel s 85 kilovati. Matej jo je podrobno spoznal in opisal v septembru. Slovenske cene se začnejo pri 16.090 evrih za G121 emotion in 19.790 evrih za CD115 challenge.
Foto: Miloš Milač