Avto

Avtomobili, ki so dizelskim motorjem obrnili hrbet

Dizelske domine padajo, vse več avtomobilskih proizvajalcev opušča dizelske motorje. Kot kaže, se evropska romanca z dizli končuje. Pripravili smo pregled avtomobilov, ki jih več ne bo mogoče kupiti z dizelskim motorjem.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
27.09.2018 23:05
Dopolnjeno: 28.09.2018 04:05
Čas branja: 7 min

Po dizelskem škandalu, v katerega se je zapletel Volkswagen, se dizelski motorji za obstoj bojujejo na dveh frontah. Njihov ugled se je v očeh kupcev zamajal zaradi okoljskih pomislekov ter straha pred spremembo zakonodaje, ki bi lahko vplivala na njihovo vrednost pri nadaljnji prodaji. Zaradi omenjenih razlogov se je prodaja dizlov v Evropi zmanjšala. V Nemčiji je prodaja upadla, ko je več mest sprejelo odločitev o prepovedi vožnje v mestnih središčih.

Z vidika proizvajalcev je vlaganje v nadaljnji razvoj dizelskih motorjev vse težje upravičiti, saj je njihov razvoj čedalje dražji, tržni delež pa upada. Toyota, Honda, Porsche in Volvo so le nekatera izmed odmevnih imen avtomobilske industrije, ki dizle zamenjujejo s klasičnimi in priključnimi hibridi.

Tržni delež dizlov med novimi vozili je v Sloveniji vrh dosegel leta 2014 (53,7 odstotka). Povpraševanje po tovrstnih motorjih pa upada vse od dizelskega škandala, ki je izbruhnil leta 2015. V prvih štirih mesecih letos je le še 32,2 odstotka novih vozil poganjal dizelski motor. V avtomobilskih razredih je največji upad v spodnjem srednjem razredu - z 68 na 43,1 odstotka. V razredu mestnih vozil se je delež s 33,9 zmanjšal na 10,9 odstotka. V srednjem razredu je upad manjši. Leta 2015 je bilo dizlov 94,6 odstotka, letos pa je delež 79,7-odstoten. Najbolj zvesto kupci posegajo po dizlih med večjimi vozili višjega cenovnega razreda, ker je razlika med bencinskim in dizelskim motorjem najmanjša glede na ceno, prihranek pri gorivu pa največji.

Spodaj smo pripravili pregled avtomobilov, ki jih več ne bo mogoče opremiti z dizelskim motorjem:

  • Audi A1

Audi je edini izmed nemške premijske trojice, ki v enem izmed svojih modelov odpravlja dizel. Ta čast bo doletela novega A1, kjer dizelskih motorjev prvič, če ne štejemo športnega R8, sploh ne bo v ponudbi. V podjetju ne pričakujejo, da bi ponudbo pozneje razširili z dizelskim motorjem. Povpraševanje po dizlu je bilo v zdajšnji generaciji premajhno, da bi razmišljali o njegovi vključitvi v novo.

  • Honda CR-V

Honda CR-V, ki velja za enega najbolj prodajanih športnih terencev na svetu, se je Evropejcem ljubemu dizlu odrekla. Japonci zaradi zmede in nejasnosti z dizli vse upe polagajo v 1,5-litrski VTEC bencinski turbomotor, ki ga poznamo že pri civicu. Novi CR-V, ki bo v slovenske prodajne salone zapeljal jeseni, bo v začetku prihodnjega leta na voljo tudi kot hibrid i-MMD z dvolitrskim bencinskim motorjem, ki bo uporabljal atkinsonov cikel ter dva elektromotorja.

  • Hyundai i20

S korenito prenovo modela i20 je dizla iz ponudbe črtal korejski Hyundai. Ponudbo bodo obogatili z močnejšo različico litrskega turbobencinskega motorja T-GDI. Hyundai po modelu ioniq nadaljuje pospešeno elektrifikacijo svojih modelov, do leta 2020 jih bo kar 15. Model kona že od samega začetka ponudbi nima dizla, ker bo na trg kmalu prispela povsem električna različica.

  • Mitsubishi ASX

Brez večjega pompa so dizelska motorja umaknili iz ponudbe mitsubishija ASX. Motorja naj bi se bližala koncu življenjskega cikla, upad v povpraševanju pa pomeni, da je bolj smiselna elektrifikacija. Pri znamki bodo večjo pozornost namenili priključnim hibridom.

  • Porsche

Porsche je prvi nemški proizvajalec avtomobilov, ki bo opustil dizelske motorje. Že februarja so nehali sprejemati naročila za dizelske avtomobile. Namesto tega se bodo osredotočili na zmogljiva vozila na bencinski in hibridni pogon ter od prihodnjega leta z modelom taycan na povsem električna vozila. Kot kaže, so kupci odločitev dobro sprejeli, saj je v Evropi kar 60 odstotkov novih panamer hibridnih.

  • Subaru outback in XV

Dizla ni v novih Subarujevih modelih outback in XV. Ta je mogoče z dizelski motorjem kupiti le še kot modelno leto 2017, izhaja iz cenika. Po pisanju nekaterih medijev naj bi se v podjetju za upokojitev dvolitrskega dizelskega motorja odločili, ker naj se ne bi najbolje izkazal po novem merilnem protokolu WLTP. Z dizelskim motorjem je tako ta hip na voljo le še forester.

  • Škoda fabia

Motorna ponudba nove generacije škoda fabie je poenostavljena, saj jo poganjajo le litrski trivaljni bencinski motorji. S slabo prodajanimi dizelskimi motorji je konec. V podjetju so se po pozornem spremljanju ciljnih skupin fabie odločili, da dizelski motor umaknejo s ponudbe. Z izboljšavami na področju varčnosti in izpustov, pa se sodobni trivaljni motorji lahko merijo z varčnimi dizelskimi, še menijo pri Škodi.

  • Toyota

Pri Toyoti nikoli niso bili navdušeni nad dizli, zato so že leta 1997 predstavili prvi hibrid na svetu. V Evropi so jih prodali že več kot dva, po vsem svetu pa več kot 12 milijonov. Toyota je z opuščanjem dizelskim motorjev začela že lani. Najprej je to doletelo yarisa, letos pa so v podjetju napovedali, da umikajo dizelske motorje iz svojih vozil v Evropi. Dizel bo tako poganjal le še land crusier, poltovornjak hilux in dostavnika proace verso.

  • Volvo S60

Švedi z novim volvom S60 začenjajo uresničevati svojo zavezo elektrifikaciji in postopnemu opuščanju motorjev z notranjim izgorevanjem. V S60 opuščajo dizel, na voljo bo tako z bencinskim ali priključnohibridnim pogonom. Že lani so napovedali, da bodo od leta 2019 vsi novi modeli na voljo tudi v elektrificirani različici. Že do leta 2025 pa želijo prodati polovico volvov električnih. Drzna napoved Švedov, ki so še pred kratkim veljali za znamko, katerih prodaja zelo sloni na dizelskih motorjih.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Škoda pripravlja večjo in sodobnejšo fabio, znova tudi karavan
Avto
AvtoMiloš Milač Škoda pripravlja večjo in sodobnejšo fabio, znova tudi karavan

Škoda je razkrila prve podrobnosti o novi fabii, ki bo med kupce zapeljala letošnjo jesen. Novinka bo večja v vseh smereh, zgrajena bo na novi osnovi MQB-A0.

FINANCE
Avto
Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota v številkah: kako ji je šlo v svetu, Evropi in Sloveniji?

Toyota je leto 2020 zaključila s prvim mestom v svetovni prodaji. Na stari celini je Toyota lani prodala skoraj milijon vozil in si odrezala rekorden šestodstotni tržni delež, v Sloveniji pa ji je šlo dobro predvsem pri prodaji fizičnim osebam.

FINANCE
Avto
Najbolje prodajani nosilec prstanov za 150 Slovencev
Avto
AvtoUroš Božin Najbolje prodajani nosilec prstanov za 150 Slovencev 5

Q5 je svetovno najbolje prodajani in posledično tudi najpomembnejši audi, v Sloveniji jih nameravajo letos prodali 150, spomladi se mu bo pridružil še Q5 s športnim zadkom

FINANCE
Avto
Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen spet prvi na svetu in v Sloveniji, upad prodaje so ublažili električni avti 5

Volkswagen je lani prodal 422 tisoč električnih avtov in priključnih hibridov, v zahodni Evropi so ti pomenili kar 11 odstotkov prodaje, v Sloveniji pa je z električnimi presegel 50-odstotni delež

FINANCE
PMM
Hibrid, ki ostaja zvest lahki gradnji superšportnika
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Hibrid, ki ostaja zvest lahki gradnji superšportnika 4

McLaren artura je angleški superšportnik, ki lahko vozi le na elektriko, a ostaja lahek in izjemno hiter, vozniku pa še vedno pričara dramo bencinskega motorja.

FINANCE
Avto
(Video in audio) Porsche 911 GT3: eden od poslednjih opernih pevcev
Avto
AvtoUroš Božin (Video in audio) Porsche 911 GT3: eden od poslednjih opernih pevcev

Porsche 911 GT3 zamegli mejo med cestnim in dirkalnim avtomobilom. Zvest ostaja atmosferskemu motorju, ki se zavrti do devettisočkrat v minuti, zadnjemu pogonu in vozniškim užitkom.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)