Španska Andaluzija je pokrajina kot iz razglednice. Poleg slikovitih vrhov, žgoče obale in neskončnih nasadov oljk nikjer ne najdemo tako posebne arhitekture, kot prav tam. Kombinacija mavrskih in zahodnih elementov je ustvarila popolnost, ki jo milijoni občudujejo še danes, poleg prekrasnih palač z osupljivimi vrtovi pa poglede pritegnejo tudi bele fasade hiš z živahnimi cvetovi.
Zares odlična kulisa za premiero prenovljenega CX-3, športnega terenca, ki je tudi zavoljo privlačne oblike v zadnjih treh letih pritegnil mnogo pogledov, tudi s pomočjo drugih adutov osvojil kar lepo število src ter postal najbolje prodajana Mazda.
Prav zato nismo bili začudeni, ko smo ob snidenju s prenovljeno Mazdo CX-3 v rojstnem mestu umetnika Pabla Picassa spremembe na avtomobilu iskali s povečevalnim steklom.
Da ne boste preveč tuhtali, nova prednja maska je zdaj sestavljena iz dvojnih letvic, pozorno oko bo opazilo še rahlo drugačne prednje žaromete (po želji so prvič tudi matrični) in novo grafiko na zadnjih, dodali so še nova 18-palčna platišča ter nov odtenek kristalno rdeče barve.
Ravno revolucije pri Mazdi razumljivo niso zganjali, saj se zmagovalnega konja ne menja, so pa nekaj več sprememb namenili notranjosti.
Semiš na armaturni plošči ni le prijeten na otip, ampak CX-3 še malce približa premijskemu razredu, klasična ročna zavora se je umaknila gumbu, zato pa je med sedežema zdaj več prostora za odlaganje kozarčkov ali plastenk.
Pri Mazdi so upoštevali pripombe voznikov, zato je zdaj naslonjalo za roke serijsko, prvič so na voljo tudi električno pomični usnjeni sedeži s spominsko funkcijo.
Počutje v Mazdi CX-3 je tako spredaj odlično, zadaj pa bolj utesnjeno, a je zdaj na voljo naslonjalo za roke z dvema držaloma za pijačo.
Moderna notranjost pušča zelo kakovosten vtis, zlahka pa boste našli tudi ugoden položaj za volanom. Prav vožnje smo se na poti proti spektakularni Rondi - o mestu je v svojih knjigah pisal Hemingway, občudovala pa sta ga tudi Heinrich Maria Rilke in Hans Christian Andersen - najbolj veselili, saj je CX-3 na cesti odličen.
Na trenutke se je zdelo, da se vozimo v kompaktni kombilimuzini, ne pa v SUV vozilu, ki je od tal vseeno oddaljen skoraj 16 centimetrov. Inženirji so namreč poskrbeli za novo kalibracijo električnega servoojačevalnika, vgradili nove debelejše vzmeti in blažilnike, zmanjšali sprednji prečni stabilizator in izboljšali togost karoserije.
K uživaški vožnji poleg zglednega podvozja pripomore tudi serijski sistem GVC (G-Vectoring Control). Sistem na podlagi položaja volana upravlja z motornim navorom, hkrati nadzira prečne in vzdolžne pospeške ter zavorno silo, s tem pa zagotavlja precej manj podkrmarjenih občutkov v ovinkih.
Teh je bilo v zaledju Malage in Marbelle precej, kljub dokaj visokemu ritmu za volanom različice G150 AWD z dvolitrskim bencinskim atmosfercem s 150 “konji”, štirikolesnim pogonom in 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom pa nikomur ni bilo slabo.
Na posameznih bolj spolzkih odsekih je na pomoč priskočil štirikolesni pogon, v zavojih smo tako zlahka pilili samozavest, menjalnik je v načinu Sport prestavljal kasneje, ušesa pa je nagradilo vrtenje motorja vse do 7.000 vrtljajev. Ni kaj, CX-3 te težko pusti ravnodušnega.
Po malce dirkaških vložkih je napočil čas za spoznavanje prostorninsko večjega 1,8-litrskega turbodizla s 85 kilovati (115 konji) in 270 Nm navora. Motor se je v mestu in tudi na odprtih cestah izkazal s prožnostjo, a šele nad 1.900 vrtljaji. Pod to mejo je precej anemičen, zato pa se pod črto odkupi z nizko porabo, ki bo le stežka presegla pet litrov.
Pod desnico je bil tokrat ročni menjalnik, ki je vzorno natančen in lahkoten, a gotovo bi se dizlu dobro podal tudi samodejni menjalnik, za katerega je treba odšteti 1.800 evrov. Bolj dinamični vozniki naj razmislijo o štirikolesnem pogonu (1.800 evrov), saj je nos precej težak in pri pretiravanju rad sili z ovinka.
Pri Mazdi si letos obetajo rekordno leto, levji delež naj bi - vsaj v Evropi - prinesla prav CX-3. Čeprav je na pogled skoraj taka kot prej, ponuja dovolj novega, da se za tržni uspeh ne gre bati. Pri nas bo na voljo v kratkem, cene pa se začnejo pri 16.090 evrih.