Avto

Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence

Novi ford focus na slovenski trg prinaša pošten prepih v kompaktnem razredu. Celostno zelo dober avto pa ima precej višje cene kot prej. Analizirali smo nov položaj focusa, razloge za podražitev in preverili kaj ponuja za najmanj 16.990 evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.09.2018 12:01
Čas branja: 6 min

Nemški Ford se je znašel na prelomnici. Po poročanju Sunday Timesa v Evropi razmišlja o zaprtju 24 tisoč delovnih mest, ukinitvi modelov S-max in galaxy, mondeo naj bi si rešil kožo. Med aprilom in junijem je ustvaril 65 milijonov evrov izgube, nujno mora krčiti stroške in se usmeriti v bolj dobičkonosne programe. Kako je to povezano z novim focusom in Slovenijo? Zelo!

Ford focus prejšnje generacije je imel v Sloveniji zelo ugoden cenovni položaj. Novi focus pa je zaradi zgoraj omenjenega stanja, uvedbe cikla meritev WLTP in okoljskega predpisa Euro 6d ter še precejšnje tehnične in opremske nadgradnje precej dražji. Cenovni preskok je velik, kar pomeni velik izziv za distributerja in trgovce. Morda tudi priložnost, da focus z novega položaja nagovori bolj zahtevne kupce, kakšnega ukrade premijski konkurenci. A ta proces zahteva čas in pravilne odločitve, predvsem pa utegne trajati.

Začnimo v preteklosti. Focus je v prvih treh generacijah od leta 1998 prepričal 16 milijonov kupcev, torej v povprečju 800 tisoč na leto. S tem rezultatom je eden najbolje prodajanih avtov na svetu. Leta 2012 in 2013 pa je bil celo najbolje prodajan na svetu. Pomemben je tudi v Evropi, po prodaji je v Fordovi paleti drugi (za fiesto), lani je prepričal 212 tisoč kupcev, enako število kot predlanskim. Dober rezultat je dosegel tudi zaradi zelo ugodnih cen.

A ta cenovna politika zaradi v uvodu omenjenih težav ni več vzdržna. Tu sta še cikel WLTP in okoljski predpis Euro 6d, ki sta povzročila dodatne stroške testiranj, prilagajanj in tehničnih posodobitev – filtre trdih delcev za bencinske motorje ter tehnologijo adblue za dizelske. Izpusti so po novih meritvah višji, zato so višji tudi davki, vezani nanje.

Poročilo ob razkritju novega focusa - Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence

Poročilo iz prvih voženj s focusom - Ford v katerega se ne bo težko zaljubiti

Novi focus z litrskim bencinskim motorjem ecoboost ima izpuste od 107 do 135 gramov ogljikovega dioksida na kilometer – odvisno od moči, menjalnika, oblike karoserije in velikosti koles. Pri dizelskem je razpon od 91 do 116 gramov. Izpusti novega focusa so v osnovni konfiguraciji manjši, v nekaterih pa so lahko večji kot prej – le zaradi meritev po novem.

Vse skupaj pa novega focusa, sicer očitno boljšega od prejšnjega, postavlja v povsem drug cenovni položaj. Poglejmo Fordovo paleto vozil na našem trgu: stari petvratni focus 1.0 ecoboost 125 ST-line iz zaloge denimo stane 16.340 evrov (pogoj je hišno financiranje), za novega pa boste plačali 21.220 evrov (brez pogojev pri plačilu).

Morda je bolj merodajen osnovni focus, novi petvratni 1.0 ecoboost trend s 74 kilovati stane 16.990 evrov, kar je le 450 evrov manj od enoprostorca C-max z enakim motorjem in opremo trend. Če vzamete C-maxa iz zaloge, izberete hišno financiranje, ga dobite za 16.660 evrov skupaj s kovinsko barvo, torej za manj kot novega focusa.

Če si boste zaželeli bogatejši focus 1.5 TDCi 120 z opremo titanium, boste zapeljali v cenovni revir mondea, saj bo cena presegla 24 tisoč evrov. Idealen dizelski focus je sicer nekaj nižje, pri 21.440 evrih za 1.5 TDCi 120 trend edition, ki poleg druge kar bogate opreme ponuja tudi 6,5-palčni zaslon na dotik. Cene nekoliko omili lizinška ponudba, drugo polovico avta plačate po dveh letih, vmes pa za dolg ne tečejo obresti.

Nove cene vseeno sporočajo velik preskok za model, ki se je vselej hvalil tudi z ugodno ceno. Kaj pa mere, tehnika, udobje in druge lastnosti. Ali focus tudi na tem področju ponuja primerno velik preskok?

»Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti,« je po prvih testnih vožnjah napisal Janez Kovačič, ko je z njim odpeljal vrsto zahtevnih zavojev. »Izvrstna komunikacija volana s cesto, primerno podvozje, ustrezni motorji in še kakšna druga sicer ne povsem razložljiva podrobnost ustvari avto, ki v resnici ljubi zavito cesto. S to je focus v nekakšnem strastnem ljubezenskem razmerju, ki pa ne razvodeni niti v drugačnih (cestnih) okoliščinah,« je bolj barvito pojasnilo njegovih občutkov.

Te pa je v nadaljevanju nadgradil še z ugotovitvami, da je novi prvak iz Kölna boljši prav na vseh področjih. Denimo v prostornosti kabine, kjer je zaradi petcentimetrskega prirastka medosne razdalje (270 centimetrov) več prostora tako za kolena (plus pet centimetrov) kot tudi po višini oziroma v predelu ramen (plus šest centimetrov). To pomeni, pravijo, da se lahko focus brez posebne zadrege primerja s škodo octavio, ki je očitno nekakšna prostorska referenca v tem razredu.

Tudi volumen prtljažnika pri kombilimuzini in wagonu je v tem smislu primerljiv (375 oziroma 1.354 litrov pri prvem in 608 oziroma 1.653 litrov pri drugem), kar med drugim pomeni, da je Ford prisluhnil sedanjim lastnikom focusa, ki jih je očitno precej motila dosedanja prtljažniška podrejenost.

Poleg ureditve potniške kabine, zaslona na dotik, sistema Sync3 mu je ugajal še dolg seznam asistenčnih sistemov: vzvratna kamera s 180-stopinjskim kotom, aktivni tempomat, ki deluje do hitrosti 200 kilometrov na uro, sistem samodejnega parkiranja, ki zmore povsem sam (voznik v glavnem opazuje) s hitrostjo štiri kilometre na uro parkirati v 110 centimetrov daljši parkirni prostor, pa samodejna vožnja druge stopnje …

Focus je že v serijskem paketu trend zelo dobro opremljen, predvsem z varnostjo. Tako ponuja samodejno prepoznavo nevarnost trka s pešci in kolesarji (tudi ponoči) ter takrat tudi samodejno zavira. Serijsko so na voljo še trije vozni načini, električno nastavljivi ogrevani vzvratni ogledali v barvi karoserije, dinamični pomočnik pri vzdrževanju smeri (LKA), omejevalnik hitrosti, pomoč pri speljevanju v klanec. Da je serijska tudi klimatska naprava, v tem razredu ni treba več poudarjati.

Opremska stopnja višje, edition trend za doplačilo 1.350 evrov, ponuja še električno parkirno zavoro, avdio sistem, 6,5-palčni barvni zaslon na dotik s sistemom SYNC 3 ter prednja športna sedeža. Takšen focus 1.0 ecoboost 100 edition trend stane 18.380 evrov.

Foto: Ford

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan
Avto
AvtoUroš Božin Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan

Prenovljeni focus bo v prodajne salone zapeljal v začetku prihodnjega leta

FINANCE
Okolje & energija
Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov 9

»Ocena izgube daje jasen signal, da je nujno potrebno pripraviti dodatni scenarij za obvladovanje tveganja pri opuščanju premoga, če pride do nenapovedanega predčasnega zaprtja TEŠ,« pravi Tomislav Tkalec iz društva za sonaraven razvoj Focus.

FINANCE
Avto
Ko osredotočenost na porabo preraste v obsesijo
Avto
AvtoUroš Božin Ko osredotočenost na porabo preraste v obsesijo 8

V karavanskem focusu active smo preizkusili litrski motor z blagim hibridom. Kako je manjši motor nadomestil večjega? Kakšna je razlika v porabi? S katerimi sistemi zmanjšuje porabo?

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV
Avto
AvtoUroš Božin Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV 5

Mustang je vedno poosebljal dostopno športno vozilo. Zaradi absurdnih davkov je bil v Slovenij do novega leta precej drag. Z novim letom se je pocenil za vsaj 11.800 evrov.

FINANCE
Avto
Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki
Avto
AvtoMiloš Milač Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki 5

Iz globin primerjalnega testa PRIMA, kjer je med deveterico tekmecev zmagal ford focus, podrobno o stroških servisov, zavarovanja in dobavnih rokih.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)