Mercedesov Geländewagen ali krajše G danes spada med najboljše terence na svetu. Ne tiste pomehkužene, v športno opravo odete, ki se množijo kot gobe po dežju, ampak tiste prave - naj mi dame oprostijo - moške terence, ki nudijo edinstveno izkušnjo sožitja udobja, razkošja in najmodernejše tehnologije na eni ter prave vojaške robustnosti na drugi strani.
Slednji je zvesta tudi šele druga generacija v skoraj 40 letih in pri kateri so šli snovalci v negovanju tradicije in prepoznavnosti celo tako daleč, da na željo mnogih strank nespremenjen ostaja tudi kovinski zvok ob zapiranju in zaklepanju vrat.
»Naš cilj je bil narediti avto, ki ga od daleč prepoznate, narediti nekaj kar ob pogledu od daleč ni spremenjeno, ko pa se mu približate, pa je vse drugačno,« je ob prvič odstrti tančici na detroitskem avtosalonu v začetku leta dejal Robert Lešnik.
Sprednje luči ostajajo okrogle, dnevne LED luči so v primerjavi s predhodnikom integrirane v žaromet, izbočena smernika pa se v primeru trka s pešcem ugrezneta v karoserijo.
Že po nekaj metrih vožnje po sicer odličnem poligonu AMZS centra varne vožnje Vransko v novem G je bilo jasno, da bo vse skupaj bolj “za hec”.
Klančine na tisoč in en način, kjer je sicer odlični športni terenec GLC pokazal nekaj omahovanja in spoštovanja, poltovornjaški X pa jih igraje zvozil s pomočjo reduktorja in zaporo sredinskega diferenciala, je G v povsem običajnem načinu premagal lahkotno, kot bi šlo za kak pločnik pred lokalom.
Celo sneg ali blato bi ga zgolj ogreli, kdaj bi za dosego cilja dejansko morali zakleniti vse tri diferenciale pa ni vedel povedati niti izkušeni AMZS inštruktor.
S kolegi po nekaj z levo roko premaganih izzivih na poligonu nismo dvomili, da ima kultni razred G svoje privržence tudi pri nas - ne glede na ceno.
Avtomobil, ki se v notranjosti, udobju in po vodljivosti zlahka kosa s kraljevskim razredom S, namreč stane najmanj 149.500 evrov, kolikor je treba odšteti za G500 s štirilitrskim osemvaljnikom in 310 kilovati (422 konji) ter samodejnim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Jasno je, da je spisek dodatne opreme obsežen, znesek pa na koncu brez težav preseže 200 tisočakov.
Ker po razredu G radi posegajo tudi slavni, za katere je dovolj dobro le najboljše, so Mercedesovci svojega morda največjega zvezdnika znova zapeljali tudi v Affalterbach, kjer domuje AMG oddelek.
Tam je eden izmed inženirjev ročno sestavil z dvema turbinama podprt 4,0-litrski osemvaljnik, ki v različici AMG G63 zmore moč 430 kilovatov (585 konjev), z mesta do 100 km/h pa pospeši v 4,5 sekunde. Srčni utrip zraste že ob golih številskih podatkih, ob ceni 216 tisoč evrov, ki je z vrsto dodatki pri preizkusnem zrasla na 273 tisočakov, pa lahko tudi pozabiš dihati.
Skoraj 2,5-tonska pošast z 20-palčnimi platišči, v modni mat barvi, s konkretnimi in v rdečo obarvanimi zavornimi čeljustmi ter parom kromiranih “trobent” izpod zadnjih vrat - uau efekt je res velik - pa razumljivo poskrbi za nepozabno predstavo.
Že v mirovanju na AMG G63 gledaš s strahospoštovanjem (imenitno se poda tako uspešnemu poslovnežu, kot bollywood zvezdniku), ko potipaš vrhunsko nappa usnje, si s pomočje elektrike nastaviš sedež in volan, daš kontakt in se po vklopu digitalne armaturne plošče ter ambientalne osvetlitve z vsemi čutili preseliš v razred S pa sledi ekstaza.
Po pritisku na gumb za zagon se osemvaljnik ne oglasi, ampak zarohni, da lahko sproži potres, ob polnem plinu na cesti pa se zdi, da zanj ni meja niti nebo.
Ne čudi, da je med letošnjim dogodkom Star Experience eden izmed povabljenih naročil dva G-ja, neki drugi potencialni kupec pa se je na testno vožnjo na Vransko pripeljal kar s helikopterjem. Glede na predstavo, ki jo zmore ponuditi novi G in karizmo, ki jo neguje že skoraj 40 let je skorajda jasno, da domov ni šel po zraku.