Avto

Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.09.2018 13:10
Dopolnjeno: 21.09.2018 20:51
Čas branja: 6 min

Mercedesov Geländewagen ali krajše G danes spada med najboljše terence na svetu. Ne tiste pomehkužene, v športno opravo odete, ki se množijo kot gobe po dežju, ampak tiste prave - naj mi dame oprostijo - moške terence, ki nudijo edinstveno izkušnjo sožitja udobja, razkošja in najmodernejše tehnologije na eni ter prave vojaške robustnosti na drugi strani.

Slednji je zvesta tudi šele druga generacija v skoraj 40 letih in pri kateri so šli snovalci v negovanju tradicije in prepoznavnosti celo tako daleč, da na željo mnogih strank nespremenjen ostaja tudi kovinski zvok ob zapiranju in zaklepanju vrat.

»Naš cilj je bil narediti avto, ki ga od daleč prepoznate, narediti nekaj kar ob pogledu od daleč ni spremenjeno, ko pa se mu približate, pa je vse drugačno,« je ob prvič odstrti tančici na detroitskem avtosalonu v začetku leta dejal Robert Lešnik.

Sprednje luči ostajajo okrogle, dnevne LED luči so v primerjavi s predhodnikom integrirane v žaromet, izbočena smernika pa se v primeru trka s pešcem ugrezneta v karoserijo.

Že po nekaj metrih vožnje po sicer odličnem poligonu AMZS centra varne vožnje Vransko v novem G je bilo jasno, da bo vse skupaj bolj “za hec”.

Klančine na tisoč in en način, kjer je sicer odlični športni terenec GLC pokazal nekaj omahovanja in spoštovanja, poltovornjaški X pa jih igraje zvozil s pomočjo reduktorja in zaporo sredinskega diferenciala, je G v povsem običajnem načinu premagal lahkotno, kot bi šlo za kak pločnik pred lokalom.

Celo sneg ali blato bi ga zgolj ogreli, kdaj bi za dosego cilja dejansko morali zakleniti vse tri diferenciale pa ni vedel povedati niti izkušeni AMZS inštruktor.

S kolegi po nekaj z levo roko premaganih izzivih na poligonu nismo dvomili, da ima kultni razred G svoje privržence tudi pri nas - ne glede na ceno.

Avtomobil, ki se v notranjosti, udobju in po vodljivosti zlahka kosa s kraljevskim razredom S, namreč stane najmanj 149.500 evrov, kolikor je treba odšteti za G500 s štirilitrskim osemvaljnikom in 310 kilovati (422 konji) ter samodejnim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Jasno je, da je spisek dodatne opreme obsežen, znesek pa na koncu brez težav preseže 200 tisočakov.

Ker po razredu G radi posegajo tudi slavni, za katere je dovolj dobro le najboljše, so Mercedesovci svojega morda največjega zvezdnika znova zapeljali tudi v Affalterbach, kjer domuje AMG oddelek.

Tam je eden izmed inženirjev ročno sestavil z dvema turbinama podprt 4,0-litrski osemvaljnik, ki v različici AMG G63 zmore moč 430 kilovatov (585 konjev), z mesta do 100 km/h pa pospeši v 4,5 sekunde. Srčni utrip zraste že ob golih številskih podatkih, ob ceni 216 tisoč evrov, ki je z vrsto dodatki pri preizkusnem zrasla na 273 tisočakov, pa lahko tudi pozabiš dihati.

Skoraj 2,5-tonska pošast z 20-palčnimi platišči, v modni mat barvi, s konkretnimi in v rdečo obarvanimi zavornimi čeljustmi ter parom kromiranih “trobent” izpod zadnjih vrat - uau efekt je res velik - pa razumljivo poskrbi za nepozabno predstavo.

Že v mirovanju na AMG G63 gledaš s strahospoštovanjem (imenitno se poda tako uspešnemu poslovnežu, kot bollywood zvezdniku), ko potipaš vrhunsko nappa usnje, si s pomočje elektrike nastaviš sedež in volan, daš kontakt in se po vklopu digitalne armaturne plošče ter ambientalne osvetlitve z vsemi čutili preseliš v razred S pa sledi ekstaza.

Po pritisku na gumb za zagon se osemvaljnik ne oglasi, ampak zarohni, da lahko sproži potres, ob polnem plinu na cesti pa se zdi, da zanj ni meja niti nebo.

Ne čudi, da je med letošnjim dogodkom Star Experience eden izmed povabljenih naročil dva G-ja, neki drugi potencialni kupec pa se je na testno vožnjo na Vransko pripeljal kar s helikopterjem. Glede na predstavo, ki jo zmore ponuditi novi G in karizmo, ki jo neguje že skoraj 40 let je skorajda jasno, da domov ni šel po zraku.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
AMG kot se šika, Mercedes C s tehnologijo iz formule 1
Avto
AvtoAndraž Zupančič AMG kot se šika, Mercedes C s tehnologijo iz formule 1 3

V Affalterbachu ne poznajo šale. Pravzaprav je nikoli niso, kajti to, kar so postavili na kolesa, je vedno znova navduševalo ljubitelje avtomobilov. A top pot so šli še korak dlje. Mogoče celo najdlje doslej. Avtomobil presežkov nosi ime C63 S AMG in ob njem lahko marsikdo ostane brez besed.

FINANCE
PMM
AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač AMG električnega mercedesa EQE spreminja v preganjalca tesel in porschejev 7

Nemški Mercedes-Benz je elektrifikacijo vzel zelo resno, saj je zgolj lani predstavil pet novih električnih modelov. Ti razmeroma hitro kapljajo na trg, z njimi pa tudi posebne različice, kot sta EQE 43 4Matic in EQE 534Matic+, s katerima Nemci vozijo na zmogljivostni ravni motorjev V8 in V12.

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih
Avto
AvtoMatej Kačič Mercedes-Benz razred C: poslovnež v velikih čevljih 10

Mercedes-benz razreda C se brez sramu zgleduje po največjem razredu S in dokazuje, kako zadovoljiti zahtevne uporabnike, ki avto uporabljajo tudi za posel.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
PMM
Električni mercedes razreda E s 654 kilometri dosega je dobil slovensko ceno
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Električni mercedes razreda E s 654 kilometri dosega je dobil slovensko ceno 7

Osnovni EQE 350+ na slovenski trg prihaja z baterijo z izboljšanim toplotnim menedžmentom, porabo le 15,9 kilovatne ure na sto kilometrov in bogatejšo serijsko opremo, zato je nekaj dražji kot v Nemčiji.

FINANCE
Avto
Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu
Avto
AvtoUroš Božin Odličnost in tradicija združeni v iznajdljivem družinskem mercedesu

Na testu nas je razvajal karavanski mercedes C, ki bolje kot kadarkoli pokaže, kaj vse zmorejo današnji avtomobili in česa čez nekaj let ne bodo več

FINANCE
Avto
Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S
Avto
AvtoMiloš Milač Lepo je, da še obstajajo avti, kot je mercedes S 4

Nova limuzina razreda S je znova enciklopedija tehničnih inovacij, udobja, razkošja in spokojnosti, ki jo ne zmoti niti popolna digitalizacija.