E-mobilnost vstopa v zelo tradicionalen segment osebnih (sčasoma tudi dostavnih) vozil in zahteva precejšnjo spremembo navad, kar je za tradicionalne znamke lahko kar precejšen izziv. Zanimalo nas je, kako se Volkswagen, najbolje prodajana avtomobilska znamka v Sloveniji in v svetu, pripravlja na e-mobilnost na lokalni ravni. Nova družina električnih modelov I.D. je namreč tik pred vrati, leta 2020 bo prvi prišel v serijsko proizvodnjo.
Vsak slovenski trgovec VW ima električni testni avto
»Že z zdajšnjimi modeli – električnima in hibridoma –, ki jih ponujamo našim kupcem, delno predstavljamo, kakšna bo električna mobilnost,« pravi direktor znamke Volkswagen v družbi Porsche Slovenija Marko Škriba. »Kupci lahko že zdaj preizkusijo, kako deluje električno vozilo v različnih razmerah, saj imajo vsi naši pooblaščeni prodajni partnerji na voljo električno testno vozilo, ki je namenjeno prav temu – spoznavanju in prilagajanju. Temu primerno smo naše trgovce opremili s polnilnimi postajami, ki jih bomo v prihodnje dodatno širili ter se s tem primerno pripravili na električno prihodnost.«
Enaka predstavitev, nove posebnosti
Kupcem bodo nova električna vozila, ki bodo postopoma prihajala na trg, predstavljena podobno, kot smo jih predstavili do zdaj. Seveda bo ob tem določene podrobnosti treba dodatno razložiti oziroma skupaj ugotoviti, ali električno vozilo ustreza vsakdanjim potrebam posamezne stranke. Treba bo denimo ugotoviti možnosti vsakdanjega polnjenja vozila doma.
Družina I.D. bo leta 2020 le nadaljevala nekaj, kar je Volkswagen v elektromobilnosti začel že pred leti z modeloma e-up! in e-golf. Kakšni pa so dosedanji uspehi znamke, ki je pri klasičnih tehnologijah vodilna na trgu? Kako jim je uspela pot do fizičnih, pravnih kupcev, je tudi v sistemu souporabe in kakšne so izkušnje dosedanjih uporabnikov?
Letos podvojena prodaja e-volkswagnov
Škriba odgovarja, da se povpraševanje po električnih vozilih vsako leto vztrajno povečuje. Letos, ocenjuje, bomo izdobavili okoli 70 električnih vozil, kar je skoraj še enkrat več kot lani. Večino od tega so kupila podjetja za lastno uporabo in podjetja, ki se ukvarjajo z najemom in/ali souporabo vozil (car sharing). Prodaja fizičnim strankam je v tem trenutku še zanemarljivo majhna. Škriba opaža, da prevladujejo predvsem navdušenci nad novo tehnologijo, torej je odgovor jasen: »Kupci so nad e-vozili navdušeni, kakšen dodaten kilometer dosega pa bi po njihovem mnenju prišel prav.«
Zgoraj omenjeni volkswagen I.D. bo prvi izmed mnogih, začetek velike ofenzive te znamke na področju elektromobilnosti. Kako pa nanjo pripravlja distributerja znamke v Sloveniji, ali ofenziva že zdaj zahteva prilagajanja na servisnem, prodajnem in komunikacijskem delu?
Leta 2020 prva električna VW nove dobe
Škriba pojasnjuje, da bo električna ofenziva pri znamki Volkswagen sledila leta 2020. Takrat pričakuje, da bodo kupcem predstavili prva dva električna modela, ki bosta postavljena na posebej razviti platformi, namenjeni izključno električnim vozilom. »Postopoma prehajamo na nove standarde tako v prodaji kot v poprodaji, da bomo do takrat stoodstotno pripravljeni na prihod in prodajo vozil.«
Aktivnosti že pred začetkom prodaje
Kakšne bodo marketinške aktivnosti in kako bodo kupcem olajšali prestop v novo dobo, ki pač zahteva nekaj prilagajanja in zato odmika od današnje uporabniške izkušnje s Volkswagni? Sogovornik pojasnjuje, da o marketinških aktivnostih še ne more govoriti, saj je še prezgodaj. Verjame pa, da jih bodo začeli, še preden se bo začela prodaja vozil. Kupcem pa bo na voljo usposobljeno prodajno in poprodajno osebje, ki bo deležno šolanja z vsemi posebnostmi, ki jih prinaša nova električna doba.