Je to zadnja priložnost za dizel? Je to zadnja priložnost za dizel? Pri Mercedesu so z združenjem elektromotorja in baterije z dizelskim motorjem ustvarili priključni hibrid, ki proizvede le okoli 40 gramov ogljikovega dioksida na kilometer – tako pa je upravičen do subvencije Ekosklada. Preizkusili smo ga v Stuttgartu.
Šesterica prestižnih športnih terencev na Prima preizkušnji Šesterica prestižnih športnih terencev na Prima preizkušnji Tokrat na Prima testu športni terenci D razreda in premijske uvrstitve: alfa romeo stelvio, audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC, Lexus NX in volvo XC60
Navihana plat male fatalke Navihana plat male fatalke Mazda MX-5 da že po nekaj kilometrih jasno vedeti, da so za užitek v vožnji pomembni le pogon, podvozje in menjalnik, platnena streha v barvi zrele višnje in svetlo usnje pa so le še pika na i vozniški nasladi.
Konec kitajskih sanj? Septembra rekorden padec prodaje avtomobilov Konec kitajskih sanj? Septembra rekorden padec prodaje avtomobilov September je na kitajskem trgu prinesel največji padec prodaje avtomobilov v zadnjih sedmih letih. Združenje avtomobilskih proizvajalcev je že julija in avgusta zaznalo 3,8 oziroma štiriodstotni padec, september pa je prinesel kar 11,6 odstotnega.

Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije

Čas branja: 6 min
18.09.2018  20:10
Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije
Foto: Audi

Včeraj smo bili na razkritju novega audija e-tron. V marsičem prelomnega avtomobila, ki ne le odpira novo obdobje pri tej nemški znamki, ampak končno vrača nemško avtoindustrijo na vodilno mesto. Tja, kjer je bila dolga desetletja pri klasični tehniki. V obdobju prodora elektromobilnosti pa je nekako ostala v ozadju.

Težko bi rekli, ali je kriv Dieselgate ali kaj drugega. A Nemci so zadnja leta prepočasi sledili trendom elektromobilnosti. V premijskem delu trga jih je prehitela ameriška Tesla, v ljudskem pa Nissan in Renault. Del zamude gre pripisati preudarnosti kar vseh nemških proizvajalcev, še najbolj pa Volkswagna in Audija, ki sta v posamezne razrede vstopala pozno, a sta takrat naredila vse, kot je treba, in se v hipu zavihtela na vrh prodajnih lestvic.

E-tron bo prihajal s tekočih trakov tovarne v Belgiji, dnevno bo izdelala 200 vozil. Evropska cena zanj še ni znana, naj pa ne bi presegla 80 tisoč evrov. Na ameriškem trgu je Audi cenovno politiko zastavil kar ambiciozno. Osnovni model, sicer opremljen že z usnjenimi sedeži, LED-žarometi in še čim, stane 75.800 dolarjev. Tudi najbolje opremljeni model pa manj kot 90 tisočakov. Na trge, tudi našega, bo zapeljal prihodnje leto.

Zakaj je premiero doživel v Kaliforniji, pa je jasno iz več razlogov. Audi je na ameriškem trgu šele četrta blagovna znamka prestižnih vozil, z lansko prodajo 226 tisoč vozil zaostaja za Mercedes-Benzom, BMW in Lexusom. Še leta 2011 pa je bila prodaja pod sto tisoč vozili. Drugi razlog je velikost ameriškega trga in hitra rast prodaje električnih vozil.

Tretji vsekakor domači teren Tesle Motors, četrti razširjenost polnilnic Electrify America, ki omogoča polnjenje na vsakih 120 milj – prvim 999 kupcem bo Audi podaril tisoč kilovatnih ur elektrike na polnilnicah sistema, četrti pa je najbrž dvig ugleda, ki si ga je skupina Volkswagen umazala pred nekaj leti.

In Audi je glede na obljube in vtise ob razkritju novega e-trona dobro pripravljen na izziv. Dejstvo je, da je elektrificirani nemec ta hip najbolj dodelan električni avto na trgu, saj ponuja sodobno gradnjo karoserije iz aluminija in jekel visoke trdnosti. Na 4,9 metra dolžine, 1,93 metra širine in 1,62 metra višine ponuja nove razvojne dosežke, obenem pa ponuja vse tisto, česar smo vajeni v klasičnih audijih.

Torej praktičnost in prostornost, pet sedežev v kabini, 600-litrski prtljažnik v zadku in 60-litrskega v prednjem delu. Že znano digitalizirano vozniško okolje z 10,1- in 8,6-palčnima zaslonoma na dotik, majhno ročico menjalnika, ki je namenjena tudi opori za dlan ob drsanju po zaslonih. Audijevo arhitekturo armaturne plošče dopolnjuje nekaj novih, ostrih linij, dobra izdelava, prestižen občutek in zanimiva novost. Zaslona v skrajnih kotih prednjega dela kabine, ki prikazujeta sliko zunanjih kamer.

Nadomeščata klasična (za doplačilo) zunanja ogledala in pripomoreta tudi k boljši aerodinamiki. Podvozje je, tudi zaradi aerodinamike, samodejno nastavljivo po višini – ko zapeljete z asfalta, se dvigne za 3,5 centimetra, ročno še za dodatnih 1,5 centimetra – sicer pa se višina spreminja do 7,6 centimetra.

Pogon je štirikolesni quattro, ob tem je pri običajni vožnji večji del pogona speljan na zadnjo premo. Ob potrebi elektronika razmerje spreminja. Polnjenje baterije pa lahko poteka na levi ali desni strani, pokrov, ki odpira vtičnico, se ob pritisku na gumb samodejno spusti navzdol.

Audi je šel z e-tronom do konca, ni izdelal le električnega avta, ker pač to velevajo trendi, ampak je izdelal električni avto z vsem tistim, kar zahtevni kupci pričakujejo. Ne vemo, ali je to uspelo tudi mercedesu EQC, predstavljen je bil pred dobrim tednom, a tesli modelu S in X vsekakor ni.

In še najpomembnejši sklop, pogon in baterija. Zagotovo so najbolj zanimive številke, povezane z motorjem, baterijami in polnjenjem. Litij-ionske baterije so jedro avtomobila, vgrajeno v njegovo dno. V aluminijasto ohišje dolžine kar 2,28 metra je spravljenih 36 tekočinsko hlajenih modulov s skupno zmogljivostjo 95 kilovatnih ur. Sklop tehta kar 699 kilogramov (okoli 150 več kot pri tesli model S ali X), kar je tudi eden od razlogov, da Audi v dno ni vgradil še zmogljivejših baterij.

Doseg med polnjenji bo več kot 400 kilometrov po realnejšem ciklu WLTP, kar naj bi zadoščalo za precej brezskrbno vožnjo med polnjenji. Na hitri polnilnici bo sklop sicer mogoče napolniti v pol ure (do 80 odstotkov zmogljivosti). Na domači polnilnici bo hitrost 11 kilovatov, ob doplačilu celo 22 kilovatov, kar pomeni slabih pet ur za povsem polno baterijo. Pomemben za doseg je tudi sistem rekuperacije energije, ki bo po besedah Audijevih inženirjev pripomogel tudi k tretjino večjemu dosegu.

Rekuperacijo je mogoče v treh stopnjah določati prek uhljev za volanom. Pri najbolj intenzivni rekuperaciji e-tron omogoča vožnjo brez pedala zavore, le s plinom, saj je zavorni pojemek ob spuščenem plinu tako močan.

E-tron ima dva električna motorja, ki zmoreta 125 oziroma 140 kilovatov in skupaj tvorita pogon z zmogljivostjo 265 kilovatov ter 360 konjskih moči. Oziroma kar 300 kilovatov oziroma 408 konjskih moči ob začasnem »boost« načinu. Do stotice e-tron skoči v le 5,7 sekunde, največja hitrost je 200 kilometrov na uro.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo

Prek več kot 2.000 metrov visokih prelazov v osrčju italijanskih Dolomitov smo zapeljali novi Audi Q3 ter spoznali, da bo zagotovo kos...

AVTO
Novosti
Novosti Audijev kompaktni SUV, ki želi preseči pričakovanja 7

Novi Q3 je večji in bolj dinamičen od predhodnika in želi stopiti iz sence svojih bratov

FINANCE
Članki
Članki Kako je v drugem četrtletju rasel slovenski BDP, izvemo danes

V članicah EU, za katere so že znani podatki, se je rast BDP v drugem četrtletju v primerjavi s prvim večinoma umirila; podobno...

FINANCE
Članki
Članki Nemška borza spreminja indekse DAX 2

Pri Deutsche Börse, operaterju nemške borze, bodo septembra spremenili sestavo treh borznih indeksov iz družine DAX, tudi zaradi odprave...

FINANCE
Članki
Članki Rast slovenskega BDP v drugem četrtletju najskromnejša od konca leta 2016 4

Medtem ko je v prvem četrtletju Slovenija zaznala petodstotno gospodarsko rast, je bila v drugem četrtletju v primerjavi z istim obdobjem...

FINANCE
Članki
Članki Higiena pri prehajanju z javnega položaja v zasebni sektor 2

Pojav vrtljivih vrat – ko posamezniki na istem področju prehajajo s položajev v javni upravi na položaje v zasebni sektor – je lahko...

FINANCE
Članki
Članki Zakaj na trgu nervozno pogledujejo proti Italiji

V zadnjem času zaznavamo novo zaskrbljenost zaradi Italije, ki je za slovenska podjetja drugi najpomembnejši izvozni trg