Veliki primerjalni test športnih terencev, ki so prevzeli tudi Slovence Veliki primerjalni test športnih terencev, ki so prevzeli tudi Slovence PRIMA test: audi Q5, BMW X3, alfa romeo stelvio, mercedes-benz GLC, lexus NX in volvo XC60
(intervju s šefom Nissana): Za uspeh sta nujna specializacija in vnovično zategovanje pasu (intervju s šefom Nissana): Za uspeh sta nujna specializacija in vnovično zategovanje pasu Marjan Murn, direktor prodaje in marketinga Nissana v regiji Adriatic, pojasnjuje zakaj lahko specializacija avtomobilskemu proizvajalcu prinese boljše rezultate kot boj v množičnem razredu
EuroNCAP: pet zvezdic za prvi preizkušen avto na gorivne celice EuroNCAP: pet zvezdic za prvi preizkušen avto na gorivne celice Na zadnjih preizkusih EuroNCAP so si pet zvezdic za varnost prislužili hyundai nexo, mazda6, mercedes-benz A in lexus ES, štiri zvezdice pa citroën berlingo, peugeot rifter in opel combo
Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla Mazda v leto 2019 vstopa z mazdo3 četrte generacije. Poleg sveže oblike še popolnoma nova zasnova in prvi mehki hibrid te znamke.
Ko dizlom kar ne želiš obrniti hrbta Ko dizlom kar ne želiš obrniti hrbta Honda civic z odličnim 1,6-litrskim turbodizlom ponuja tisto pravo kombinacijo moči in varčnosti, ob kateri boste dvakrat premislili, ali bi dizlom za vedno rekli zbogom.

Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije

 

Več iz teme.

Kliknite na izbrani pojem:  
 
Čas branja: 6 min
18.09.2018  20:10
Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije
Foto: Audi


Včeraj smo bili na razkritju novega audija e-tron. V marsičem prelomnega avtomobila, ki ne le odpira novo obdobje pri tej nemški znamki, ampak končno vrača nemško avtoindustrijo na vodilno mesto. Tja, kjer je bila dolga desetletja pri klasični tehniki. V obdobju prodora elektromobilnosti pa je nekako ostala v ozadju.

Težko bi rekli, ali je kriv Dieselgate ali kaj drugega. A Nemci so zadnja leta prepočasi sledili trendom elektromobilnosti. V premijskem delu trga jih je prehitela ameriška Tesla, v ljudskem pa Nissan in Renault. Del zamude gre pripisati preudarnosti kar vseh nemških proizvajalcev, še najbolj pa Volkswagna in Audija, ki sta v posamezne razrede vstopala pozno, a sta takrat naredila vse, kot je treba, in se v hipu zavihtela na vrh prodajnih lestvic.

E-tron bo prihajal s tekočih trakov tovarne v Belgiji, dnevno bo izdelala 200 vozil. Evropska cena zanj še ni znana, naj pa ne bi presegla 80 tisoč evrov. Na ameriškem trgu je Audi cenovno politiko zastavil kar ambiciozno. Osnovni model, sicer opremljen že z usnjenimi sedeži, LED-žarometi in še čim, stane 75.800 dolarjev. Tudi najbolje opremljeni model pa manj kot 90 tisočakov. Na trge, tudi našega, bo zapeljal prihodnje leto.

Zakaj je premiero doživel v Kaliforniji, pa je jasno iz več razlogov. Audi je na ameriškem trgu šele četrta blagovna znamka prestižnih vozil, z lansko prodajo 226 tisoč vozil zaostaja za Mercedes-Benzom, BMW in Lexusom. Še leta 2011 pa je bila prodaja pod sto tisoč vozili. Drugi razlog je velikost ameriškega trga in hitra rast prodaje električnih vozil.

Tretji vsekakor domači teren Tesle Motors, četrti razširjenost polnilnic Electrify America, ki omogoča polnjenje na vsakih 120 milj – prvim 999 kupcem bo Audi podaril tisoč kilovatnih ur elektrike na polnilnicah sistema, četrti pa je najbrž dvig ugleda, ki si ga je skupina Volkswagen umazala pred nekaj leti.

In Audi je glede na obljube in vtise ob razkritju novega e-trona dobro pripravljen na izziv. Dejstvo je, da je elektrificirani nemec ta hip najbolj dodelan električni avto na trgu, saj ponuja sodobno gradnjo karoserije iz aluminija in jekel visoke trdnosti. Na 4,9 metra dolžine, 1,93 metra širine in 1,62 metra višine ponuja nove razvojne dosežke, obenem pa ponuja vse tisto, česar smo vajeni v klasičnih audijih.

Torej praktičnost in prostornost, pet sedežev v kabini, 600-litrski prtljažnik v zadku in 60-litrskega v prednjem delu. Že znano digitalizirano vozniško okolje z 10,1- in 8,6-palčnima zaslonoma na dotik, majhno ročico menjalnika, ki je namenjena tudi opori za dlan ob drsanju po zaslonih. Audijevo arhitekturo armaturne plošče dopolnjuje nekaj novih, ostrih linij, dobra izdelava, prestižen občutek in zanimiva novost. Zaslona v skrajnih kotih prednjega dela kabine, ki prikazujeta sliko zunanjih kamer.

Nadomeščata klasična (za doplačilo) zunanja ogledala in pripomoreta tudi k boljši aerodinamiki. Podvozje je, tudi zaradi aerodinamike, samodejno nastavljivo po višini – ko zapeljete z asfalta, se dvigne za 3,5 centimetra, ročno še za dodatnih 1,5 centimetra – sicer pa se višina spreminja do 7,6 centimetra.

Pogon je štirikolesni quattro, ob tem je pri običajni vožnji večji del pogona speljan na zadnjo premo. Ob potrebi elektronika razmerje spreminja. Polnjenje baterije pa lahko poteka na levi ali desni strani, pokrov, ki odpira vtičnico, se ob pritisku na gumb samodejno spusti navzdol.

Audi je šel z e-tronom do konca, ni izdelal le električnega avta, ker pač to velevajo trendi, ampak je izdelal električni avto z vsem tistim, kar zahtevni kupci pričakujejo. Ne vemo, ali je to uspelo tudi mercedesu EQC, predstavljen je bil pred dobrim tednom, a tesli modelu S in X vsekakor ni.

In še najpomembnejši sklop, pogon in baterija. Zagotovo so najbolj zanimive številke, povezane z motorjem, baterijami in polnjenjem. Litij-ionske baterije so jedro avtomobila, vgrajeno v njegovo dno. V aluminijasto ohišje dolžine kar 2,28 metra je spravljenih 36 tekočinsko hlajenih modulov s skupno zmogljivostjo 95 kilovatnih ur. Sklop tehta kar 699 kilogramov (okoli 150 več kot pri tesli model S ali X), kar je tudi eden od razlogov, da Audi v dno ni vgradil še zmogljivejših baterij.

Doseg med polnjenji bo več kot 400 kilometrov po realnejšem ciklu WLTP, kar naj bi zadoščalo za precej brezskrbno vožnjo med polnjenji. Na hitri polnilnici bo sklop sicer mogoče napolniti v pol ure (do 80 odstotkov zmogljivosti). Na domači polnilnici bo hitrost 11 kilovatov, ob doplačilu celo 22 kilovatov, kar pomeni slabih pet ur za povsem polno baterijo. Pomemben za doseg je tudi sistem rekuperacije energije, ki bo po besedah Audijevih inženirjev pripomogel tudi k tretjino večjemu dosegu.

Rekuperacijo je mogoče v treh stopnjah določati prek uhljev za volanom. Pri najbolj intenzivni rekuperaciji e-tron omogoča vožnjo brez pedala zavore, le s plinom, saj je zavorni pojemek ob spuščenem plinu tako močan.

E-tron ima dva električna motorja, ki zmoreta 125 oziroma 140 kilovatov in skupaj tvorita pogon z zmogljivostjo 265 kilovatov ter 360 konjskih moči. Oziroma kar 300 kilovatov oziroma 408 konjskih moči ob začasnem »boost« načinu. Do stotice e-tron skoči v le 5,7 sekunde, največja hitrost je 200 kilometrov na uro.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Nekoč najmanjši Audi pred življenjsko vlogo

Prek več kot 2.000 metrov visokih prelazov v osrčju italijanskih Dolomitov smo zapeljali novi Audi Q3 ter spoznali, da bo zagotovo kos...

AVTO
Novice
Novice Oktobrska prodaja audijev v Evropi strmoglavila

Številni Audijevi modeli še niso odobreni v skladu z novim standardom izpušnih plinov WLTP, to pa ima izrazite posledice na prodajo

AVTO
Novosti
Novosti Audijev kompaktni SUV, ki želi preseči pričakovanja 7

Novi Q3 je večji in bolj dinamičen od predhodnika in želi stopiti iz sence svojih bratov

AVTO
Novice
Novice Dokončno slovo šefa Audija

Sedaj že nekdanji predsednik uprave Audija Rupert Stadler se bo v prihodnje posvetil sodnemu procesu zaradi domnevnega prikrivanja...

FINANCE
Članki
Članki Kmalu bo odklenkalo tudi visokim cenam za mednarodne klice znotraj EU 27

Že več kot eno leto pri telefoniranju med mobilnim gostovanjem v EU ni več treba razmišljati o dodatnih pribitkih, ker lahko iz drugih...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Kaj je dobro vedeti, če živite v V. Britaniji in si želite urediti status

Britanski izstop iz EU bo prinesel tudi obveznost, da si državljani drugih članic, tudi Slovenije, v Veliki Britaniji na novo uredijo...

FINANCE
Članki
Članki Iz Italije prihajajo vesti, da finančni minister Tria grozi z odstopom 1

Jabolko spora je italijanski proračun, so si pa sicer vesti, ki o namerah ministra Trie prihajajo iz Italije, nasprotujoče