Avto

Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije

Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.09.2018 20:10
Čas branja: 6 min

Včeraj smo bili na razkritju novega audija e-tron. V marsičem prelomnega avtomobila, ki ne le odpira novo obdobje pri tej nemški znamki, ampak končno vrača nemško avtoindustrijo na vodilno mesto. Tja, kjer je bila dolga desetletja pri klasični tehniki. V obdobju prodora elektromobilnosti pa je nekako ostala v ozadju.

Težko bi rekli, ali je kriv Dieselgate ali kaj drugega. A Nemci so zadnja leta prepočasi sledili trendom elektromobilnosti. V premijskem delu trga jih je prehitela ameriška Tesla, v ljudskem pa Nissan in Renault. Del zamude gre pripisati preudarnosti kar vseh nemških proizvajalcev, še najbolj pa Volkswagna in Audija, ki sta v posamezne razrede vstopala pozno, a sta takrat naredila vse, kot je treba, in se v hipu zavihtela na vrh prodajnih lestvic.

E-tron bo prihajal s tekočih trakov tovarne v Belgiji, dnevno bo izdelala 200 vozil. Evropska cena zanj še ni znana, naj pa ne bi presegla 80 tisoč evrov. Na ameriškem trgu je Audi cenovno politiko zastavil kar ambiciozno. Osnovni model, sicer opremljen že z usnjenimi sedeži, LED-žarometi in še čim, stane 75.800 dolarjev. Tudi najbolje opremljeni model pa manj kot 90 tisočakov. Na trge, tudi našega, bo zapeljal prihodnje leto.

Zakaj je premiero doživel v Kaliforniji, pa je jasno iz več razlogov. Audi je na ameriškem trgu šele četrta blagovna znamka prestižnih vozil, z lansko prodajo 226 tisoč vozil zaostaja za Mercedes-Benzom, BMW in Lexusom. Še leta 2011 pa je bila prodaja pod sto tisoč vozili. Drugi razlog je velikost ameriškega trga in hitra rast prodaje električnih vozil.

Tretji vsekakor domači teren Tesle Motors, četrti razširjenost polnilnic Electrify America, ki omogoča polnjenje na vsakih 120 milj – prvim 999 kupcem bo Audi podaril tisoč kilovatnih ur elektrike na polnilnicah sistema, četrti pa je najbrž dvig ugleda, ki si ga je skupina Volkswagen umazala pred nekaj leti.

In Audi je glede na obljube in vtise ob razkritju novega e-trona dobro pripravljen na izziv. Dejstvo je, da je elektrificirani nemec ta hip najbolj dodelan električni avto na trgu, saj ponuja sodobno gradnjo karoserije iz aluminija in jekel visoke trdnosti. Na 4,9 metra dolžine, 1,93 metra širine in 1,62 metra višine ponuja nove razvojne dosežke, obenem pa ponuja vse tisto, česar smo vajeni v klasičnih audijih.

Torej praktičnost in prostornost, pet sedežev v kabini, 600-litrski prtljažnik v zadku in 60-litrskega v prednjem delu. Že znano digitalizirano vozniško okolje z 10,1- in 8,6-palčnima zaslonoma na dotik, majhno ročico menjalnika, ki je namenjena tudi opori za dlan ob drsanju po zaslonih. Audijevo arhitekturo armaturne plošče dopolnjuje nekaj novih, ostrih linij, dobra izdelava, prestižen občutek in zanimiva novost. Zaslona v skrajnih kotih prednjega dela kabine, ki prikazujeta sliko zunanjih kamer.

Nadomeščata klasična (za doplačilo) zunanja ogledala in pripomoreta tudi k boljši aerodinamiki. Podvozje je, tudi zaradi aerodinamike, samodejno nastavljivo po višini – ko zapeljete z asfalta, se dvigne za 3,5 centimetra, ročno še za dodatnih 1,5 centimetra – sicer pa se višina spreminja do 7,6 centimetra.

Pogon je štirikolesni quattro, ob tem je pri običajni vožnji večji del pogona speljan na zadnjo premo. Ob potrebi elektronika razmerje spreminja. Polnjenje baterije pa lahko poteka na levi ali desni strani, pokrov, ki odpira vtičnico, se ob pritisku na gumb samodejno spusti navzdol.

Audi je šel z e-tronom do konca, ni izdelal le električnega avta, ker pač to velevajo trendi, ampak je izdelal električni avto z vsem tistim, kar zahtevni kupci pričakujejo. Ne vemo, ali je to uspelo tudi mercedesu EQC, predstavljen je bil pred dobrim tednom, a tesli modelu S in X vsekakor ni.

In še najpomembnejši sklop, pogon in baterija. Zagotovo so najbolj zanimive številke, povezane z motorjem, baterijami in polnjenjem. Litij-ionske baterije so jedro avtomobila, vgrajeno v njegovo dno. V aluminijasto ohišje dolžine kar 2,28 metra je spravljenih 36 tekočinsko hlajenih modulov s skupno zmogljivostjo 95 kilovatnih ur. Sklop tehta kar 699 kilogramov (okoli 150 več kot pri tesli model S ali X), kar je tudi eden od razlogov, da Audi v dno ni vgradil še zmogljivejših baterij.

Doseg med polnjenji bo več kot 400 kilometrov po realnejšem ciklu WLTP, kar naj bi zadoščalo za precej brezskrbno vožnjo med polnjenji. Na hitri polnilnici bo sklop sicer mogoče napolniti v pol ure (do 80 odstotkov zmogljivosti). Na domači polnilnici bo hitrost 11 kilovatov, ob doplačilu celo 22 kilovatov, kar pomeni slabih pet ur za povsem polno baterijo. Pomemben za doseg je tudi sistem rekuperacije energije, ki bo po besedah Audijevih inženirjev pripomogel tudi k tretjino večjemu dosegu.

Rekuperacijo je mogoče v treh stopnjah določati prek uhljev za volanom. Pri najbolj intenzivni rekuperaciji e-tron omogoča vožnjo brez pedala zavore, le s plinom, saj je zavorni pojemek ob spuščenem plinu tako močan.

E-tron ima dva električna motorja, ki zmoreta 125 oziroma 140 kilovatov in skupaj tvorita pogon z zmogljivostjo 265 kilovatov ter 360 konjskih moči. Oziroma kar 300 kilovatov oziroma 408 konjskih moči ob začasnem »boost« načinu. Do stotice e-tron skoči v le 5,7 sekunde, največja hitrost je 200 kilometrov na uro.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT IBM Maximo Application Suite: nova generacija upravljanja fizičnih sredstev v podjetjih

IBM Maximo Application Suite podpira različne strategije upravljanja sredstev – od najenostavnejših do najnaprednejšega prediktivnega...

FINANCE
PMM
Zdaj gre zares, to je prvi dostopni električni Audi
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zdaj gre zares, to je prvi dostopni električni Audi 24

Audi je danes razkril prvi kompaktni električni SUV Q4 e-tron z dosegom do 528 kilometrov. K nam prihaja julija s ceno 45 oziroma manj kot 41 tisočakov, upoštevaje subvencije.

FINANCE
Avto
Audi, ki bi ga vikal, čeprav ali pa prav zato, ker je električen
Avto
AvtoMiloš Milač Audi, ki bi ga vikal, čeprav ali pa prav zato, ker je električen 2

Za nemški Audi se je zadnja leta zdelo, da je pri oblikovanju in modelski paleti zapeljal v slepo ulico. To sicer ni nenavadno. Zgodilo se je že tekmecema BMW in Mercedes-Benzu in le oblikovni ali tehnični šok je kolesje premaknil naprej v novi smeri.

FINANCE
PMM
Audijev električni potovalnik za sladokusce
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMatej Kačič Audijev električni potovalnik za sladokusce

Audi je predstavil še en povsem električni model, športna potovalna limuzina e-tron GT za vsaj sto tisočakov pa ob oblinah in udobju navduši tudi s tehniko.

FINANCE
PMM
Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Takšen bo ID.4 s štirimi krogi za 45 tisočakov

Audi razkriva skoraj vse podrobnosti novega električnega SUV Q4 e-tron. Na trg prihaja še letos.

FINANCE
Avto
Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač Frenk Tavčar: mož, ki je zgradil znamko Audi in sooblikoval avtoposel v Sloveniji 2

Slovenski avtoposel skozi oči in izkušnje Frenka Tavčarja s skoraj 30-letnimi izkušnjami v poslu, nekdanjega šefa Audija in oddelka za prodajo podjetjem v Porscheju Slovenija.

FINANCE
Avto
E-tron GT: Audijeva električna limuzina prihodnosti
Avto
AvtoUroš Božin E-tron GT: Audijeva električna limuzina prihodnosti 6

E-tron GT je cenovno pristopnejši in oblikovno drznejši taycan - s futuristično obliko, dosegom skoraj 500 kilometrov in ceno okoli 100 tisoč evrov

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)