Leta 1997 je Mercedes z razredom ML ustvaril razred premijskih športnih terencev, ki je v več kot dveh desetletjih našel prek dva milijona kupcev. Z leti se je moral spopasti s številnimi posnemovalci, leta 2015 pa so ga preimenovali v GLE – športni terenec razreda E. V novi generaciji je GLE povsem preoblikovan tako zunaj kot tudi v notranjosti. Prvič bo na voljo s sedmimi sedeži, poganjala pa ga bo paleta novih motorjev.
Zaobljene in mehkejše linije …
Karoserija se od predhodne generacije razlikuje po bolj zaobljenih linijah, ki utelešajo oblikovno filozofijo čutne čistosti in modernega luksuza. Novi GLE se lahko pohvali z najnižjim količnikom (0,29) zračnega upora v razredu. Kadar motor ne potrebuje hlajenja, se zračne lopute za zvezdo zaprejo. Svojo sorodnost s predhodnimi generacijami poudarja s C-stebričkom ter trapezoidnim stranskim oknom. Medosna razdalja je daljša za osem centimetrov, kar pomeni občutno več prostora za potnike.
… in revolucionarna notranjost
Večje oblikovne spremembe je doživela kabina. Za volanom sta dva 12,3-palčna zaslona z novim operacijskim sistemom MBUX, ki omogoča upravljanje z glasom, kretnjami ali na dotik. Zaradi pokončnejšega A-stebrička je lažje vstopanje in več prostora v prvi vrsti. Več prostora je za potnike v drugi vrsti, kjer so sedeži električno nastavljivi. Naslonjala so zložljiva v razmerju 40 : 20 : 40. Prtljažnik sprejme do 825 litrov prtljage, s podrtjem druge sedežne vrste pa se zmogljivost poveča na 2.055 litrov. Za doplačilo bo na voljo še tretja sedežna vrsta. Za popolno udobje pa bo na voljo sistem Energizing, ki poskrbi za velnes na kolesih.
Med mnogimi varnostnimi sistemi in pomagali je lahko opremljen s sistemom Active Distance Assist Distronic s funkcijo LiveTraffic, ki spremlja premikanje prometa in preventivno prilagaja hitrost vožnje. Modeli s šestvaljnimi motorji bodo na voljo tudi s sistemom E-Active Body Control, ki neodvisno prilagaja trdoto vsakega blažilnika glede na podlago. Odpravlja nagibanje karoserije v zavojih, pri speljevanju in zaviranju, omogoča pa tudi nagibanje v zavoj kot pri vožnji motorja.
Osnova za slabih 70 tisočakov
Novi GLE je v prodajne salone zapeljal pred kratkim. Na voljo je v različicah GLE 450 4Matic z bencinskim šestvaljnikom in 270 kilovati (367 konjskih) moči in 500 newtonmetri navora, ki premore tudi blagi hibridni 48-voltni sistem, ki za krajši čas zagotovi dodatnih 16 kilovatov in 250 newtonmetrov navora, ki zapolni praznino tik pred polnim delovanjem turbinskega polnilnika. Njegova cena je dobrih 91 tisoč evrov.
Dizelske vrste predstavljajo trije motorji - osnovni štirivaljni 300d 4Matic z dvolitrskim turbodizlom in močjo 180 kilovatov - 245 konjskih moči in daleč najnižjo ceno 69.990 evrov. Za šestvaljna 350d 4Matic (200 kilovatov/272 konjskih moči) in 400d 4Matic (243 kilovatov/330 konjskih moči) boste odšteli 85.840 evrov oziroma 92.550 evrov.