Novega berlinga smo že podrobno, vsaj teoretično, spoznali že februarja letos. Z nekajdnevnim zamikom sta mu sledila sorodnika opel combo in peugeot rifter. Vse do prvih septembrskih dni pa je ostajalo le ugibanje o ceni berlinga.
Po desetih letih: novi ali le osveženi berlingo?
Cena je namreč za njegov uspeh ključna iz več razlogov:
- Berlingo je eden od najbolje prodajanih citroënov, saj je od leta 1996 prepričal kar 18 tisoč Slovencev ter 3,3 milijona Evropejcev. Eden od ključnih razlogov, še zdaleč pa ne edinih, je bila ugodna cena.
- Tudi tokrat nagovarja cenovno bolj občutljive kupce – mlade družine, ki rešujejo stanovanjsko vprašanje in še vprašanje mobilnosti, ter varčne podjetnike, ki v berlingu iščejo rešitev za posel in družino hkrati. Konec leta prihaja še dostavna različica, ki bo še pod večjim cenovnim pritiskom.
- Berlingo ostaja v razredu potniških dostavnikov, torej avtomobilov, ki so že sami po sebi preprosti, praktični in poceni. Opel combo se v novi generaciji ne bo več šalil, peugeot partner, pardon, rifter, tudi ne. Ker je berlingo nesporni kralj razreda s povprečnim 40- do 50-odstotnim deležem, pa seveda spet cilja na prvo mesto v prodaji. Ti cilji zahtevajo tudi ugodno ceno, ne le ugodnega paketa, kar velja za kakšen bolj oseben in čustven avtomobilski razred.
- In še zadnji razlog. Citroën je berlingu v lastni hiši pripravil ostrega tekmeca – C4 spacetourer (prej C4 picasso) z zelo ugodno ceno 16.560 evrov. Ta je pravi osebni enoprostorec, poganja ga močnejši 1,2-litrski turbo s 96 kilovati kot berlinga. Resda je malo v letih, predstavljen je bil leta 2013. A leta so pri Citroënu zelo relativna stvar. Xsara picasso je na trgu vztrajala več kot desetletje, največjo prodajo pa je tudi s pomočjo 45-odstotnega popusta (z 20 tisočakov na ceniku se je spustila na 11 tisočakov) dosegla v zadnjih letih življenja. Ne nazadnje je bil prvi berlingo na trgu 12 let, drugi pa deset. Da ne govorimo o 2 CV, diani, C15 ...
O novem berlingu smo že podrobno pisali, zato dejstev ne bomo ponavljali, ampak le odgovorili na glavno vprašanje.
Najprej, koliko bi moral berlingo stati? Najbolj priljubljen dizelski blueHDI 100 multispace je v prejšnji generaciji stal 15 tisočakov, na koncu tudi dobrih 14. Bencinski niso bili tako zanimivi, tudi zaradi klasične zasnove.
Vzporedni test: berlingo 2008, 2012 in danes - kako močno so ga načela leta?
Pri slovenskem Citroënu oziroma bolj privlačno pri C Automobil Import so izračunali, da je za dosego visokih ciljev – prihodnje leto natanko tisoč vozil (stari berlingo jih je v prvih osmih mesecih letos našel že 681), prava pozicija naslednja. Bencinski puretech 110, torej 1,2-litrski turbo in osnovni paket live (ta ima serijsko kar nekaj opreme – med drugim tudi klimatsko napravo, sistem za prepoznavo prometnih znakov, aktivni sistem za vožnjo znotraj pasu … v akciji tudi s parkirnimi senzorji … zaslon je 3,5-palčni, za dotik ni občutljiv), stane 14.900 evrov z manjšim drobnim tiskom, obveznim hišnim financiranjem. Brez njega je podražitev manjša kot v preteklosti, le 250 evrov.
Citroënovi klasiki AK 400, acadiana in DAK iz Cimosa, ki so novemu berlingu "ukradli" predstavo
Morda, ali pa tudi ne, je bolj zanimiv 1,5-litrski turbodizel blueHDI 100, je precej dražji, stane 17 tisočakov z enakim drobnim tiskom, a tudi z drugim paketom opreme feel, ki je precej bogatejši kot pri prejšnjem berlingu. Med drugim ima osempalčni zaslon na dotik, povezljivost s pametnimi telefoni, električna zadnja stekla (ja, ta so zdaj klasična, ne več stransko in skromno odpirajoča), slovitimi blazinicami air bump in še čim. Dizelski motor in paket live bo najbrž nekje vmes, pri 16 tisočakih, kar pomeni, da se je berlingo dejansko podražil za okoli tisočaka, kar je glede na dodano vsebino in že prilagojene stroje Euro 6d predpisom in WLTP-testom kar sprejemljivo.
Še model z vrha (geografsko je sicer na dnu) cenika, ki sega v nore višave - do 24.350 evrov. A spet, paket je takšen, o kakršnem ste pri prejšnjem berlingu le sanjali - 1,5-litrski turbodizel s 130-konjskimi močmi (96 kilovati), osemstopenjski samodejni menjalnik, paket shine s head-up projektorjem na dvižno steklo, panoramsko streho ... Morda pa se komu ta cena sploh ne bo zdela nora.
Foto: Miloš Milač