Hyundai prebrodil ohlajanje Kitajske in povečal dobiček Hyundai prebrodil ohlajanje Kitajske in povečal dobiček Prodaja Hyundaia je na največjem svetovnem trgu v prvem trimesečju strmoglavila za 19 odstotkov, družba pa je vseeno prvič v zadnjih šestih trimesečjih povečala čisti dobiček.
Volvo povečal prodajo in že zapolnil letošnjo knjigo naročil Volvo povečal prodajo in že zapolnil letošnjo knjigo naročil Prihodki od prodaje so se povečali za petino, k rasti pa so prispevali vsi poslovni segmenti
Kje servisirate avto v garanciji in kje ga zares morate? Kje servisirate avto v garanciji in kje ga zares morate? Veljavnost garancije za avto ni povezana s servisi pri pooblaščenih serviserjih, nadzor AVK pa je pokazal, da ima kar polovica avtomobilskih proizvajalcev še vedno nejasno zapisane garancijske pogoje.
Mercedes za VIP goste s krepkimi motorji, sedeži razreda S in kmalu tudi na elektriko Mercedes za VIP goste s krepkimi motorji, sedeži razreda S in kmalu tudi na elektriko Preizkusili smo osveženi mercedes-benz razreda V. Velik kombi v treh dolžinah, s štirivaljnimi dizelskimi motorji moči vse do 176 kilovatov in udobjem ter razkošjem, ki pritiče tej znamki. Kmalu tudi električen EQV z dosegom 400 kilometrov.
Velikonočno razpoloženje v društvu napetih zadnjic Velikonočno razpoloženje v društvu napetih zadnjic Na letošnjem dogodku degustacije porschejev (Porsche Road Tour) smo se zapeljali s caymanom, panamero, macanom, cayenom in novo generacijo ikonične carrere 911. Da bi bilo rapoloženje še bolj praznično, so bili avtomobili odeti v žive barve, kot velikonočni pirhi.

Dostavni spački, acadiane in C15 skrbnih Slovencev, ki razorožijo tudi sodobne dostavnike

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
starodobniki   dodaj
Cimos dodaj
Citroen dodaj
Aleš Krajnčan dodaj
Simon Štubra dodaj
 
Čas branja: 5 min
11.09.2018  20:26  Dopolnjeno: 12.09.2018 03:37
Znašli smo se v družbi lepo ohranjenih Citroënovih dostavnih klasikov in njihovih skrbnih lastnikov - vsi po vrsti so tlakovali pot novemu berlingu, ki je danes zapeljal na slovenske ceste.
Dostavni spački, acadiane in C15 skrbnih Slovencev, ki razorožijo tudi sodobne dostavnike
(Z leve) Citroën AK 400, acadiana in Cimosov DAK (diana auto kombi) članov Citroën kluba Slovenije so na današnjem dogodku "ukradli" predstavo novemu berlingu - daljnemu nasledniku simpatičnih klasikov.

Obveščaj me o novih člankih:  
starodobniki   dodaj
Cimos dodaj
Citroen dodaj
Aleš Krajnčan dodaj
Simon Štubra dodaj

Tisti malo starejšega letnika se dobro spominjate starejših citroënov. »Tistih s pravo dušo,« se radi pridušajo navdušenci, pa s pravim udobjem, dvovaljnim motorjem, večnimi oblinami in še čim. Spoznali smo tri posebneže: AK 400, acadiano in DAK (diana auto kombi), zadnji je bil izdelan in delno razvit v slovenskem Cimosu. Na svetovnih srečanjih Citroënovih klubov pa je deležen velike pozornosti, saj je izjemno redek.

Ste vedeli, da ima Citroën tudi dolgo zgodovino dostavnikov, ki se še danes lahko pohvalijo z izrednimi, celo nedosegljivimi lastnostmi? Znašli smo se sredi dobro vzdrževanih dostavnih klasikov slovenskih lastnikov, ki so nam razkazali nekaj lepo ohranjenih primerkov in jih podprli z zgodbami in anekdotami o njih.

Citroën 2CV AK 400, acadiane francoske in DAK slovenske Cimosove proizvodnje in še danes »sveži« C15 so se znašli ob boku berlinga prve, druga in tretje generacije. Zadnji je povsem nov, slovenski krst je doživel včeraj. Klasiki so mu »ukradli predstavo«.

Mednje nas je popeljal predsednik Citroën kluba Slovenije Aleš Krajnčan – navdušenec v pravem pomenu besede, z žarom v očeh in tolikšnim navdušenjem, ko besede steče o Citroënovih klasikih, da ga moraš poslušati.

»Tale modri je last našega člana Simona Štubra in ima oznako AK 400. Gre za eno izmed različic 2CV, ki so ga delali skoraj pol stoletja, od leta 1948 do 1990. Danes avti ne trajajo tako dolgo, kajne,« je začel Krajnčan. Dostavnik pa je živel nekaj manj časa, a še vedno 27 let med letoma 1951 in 1978. Izdelali so jih kar 1,24 milijona, kar je še danes spoštljiva številka.

Lepo ohranjeni potniški dostavnik AK 400 je bil izdelan leta 1973, ima 602-kubični dvovaljni stroj z 28 konji in le 500 kilogramov suhe mase ob kar 400 kilogramov nosilnosti, kar je še danes nedosegljivo razmerje. »Pujs je imel še boljše razmerje med maso in nosilnostjo, tehtal je 1,2 tone, naložil pa si ga lahko še z enkrat takšno maso, nanj si lahko postavil še enega pujsa,« dodaja sogovornik.

Modri AK 400 ima v zadku lepo obdelan tovorni prostor, s pločevino ob strani, trpežnim materialom na tleh in veliko lahko dostopnega prostora. »Končna hitrost je 105 kilogramov na uro - to ni slabo za 602-kubičen stroj z le 28 konjskimi močmi, kar ni mačji kašelj glede na to, da je imel prvi dostavnik le 12 konjev. S tem motorjem še vedno doseže 105 kilometrov na uro, potovalna hitrost je le za odtenek manjša, 95 kilometrov na uro.

Gremo k drugemu avtomobilu, svetlo rjavi acadiane, ki je seveda izdelana na osnovi marsikomu dobro znane diane. Gre za bivalnik za dve osebi, ki je v Sloveniji predelan po natančnih načrtih originala. »Zaradi oblike in še česa je dobil, najprej pogovorno, nato pa še uradno ime reise ente – potovalna raca. Acadiana slovenskega lastnika Jerneja Žižka je zadnja evolucijska stopnja serije A, ki je trajala do leta 1987,« nam še pojasni Krajnčan.

Tole je še večji posebnež - oranžen DAK (diana avto kombi) v lasti Simona Počkaja je specifičen Cimosov dostavnik, izdelan na osnovi acadiane še iz časov blagovne menjave.

»Cimosov avto je sicer malce manj eleganten od francoskega, a je bolj uporaben. Ima denimo klasična prtljažna vrata, ožje koloteke in posledično širši in večji tovorni prostor. Izdelan je bil med letoma 1981 in 1984 in je izjemno redek. Zato je na svetovnih srečanjih članov Citroënovih klubov vselej deležen veliko pozornosti. Obstajala je tudi pick-up različica z imenom diana GERI – danes jih je manj kot deset, vsi so v lasti ljubiteljev. Nekaj jih je tudi v Sloveniji,« še dodaja Krajnčan.

Za konec še novodobnik – dostavni citroën C15, ki je nastal na osnovi vise. Na trgu je vztrajal vse od leta 1984 do skoraj današnjih dni – leta 2005, ki je bil prvi berlingo na trgu že devet let. »C15 je med drugim poseben tudi zato, ker na trgu težko dobiš dobro ohranjenega, tako kot je avto našega člana Andreja Perčiča. Ljudje se z njimi vozijo vsak dan, nanje ne gledajo kot na starodobnik,« pojasni sogovornik.

Foto: Miloš Milač

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Kako se gibanje plač v Sloveniji primerja z drugimi članicami EU 2

Kje so se v zadnjih letih plače najbolj zvišale in kako usklajeno je njihovo gibanje s spremembami v produktivnosti

FINANCE
Članki
Članki Rast slovenskega BDP v drugem četrtletju najskromnejša od konca leta 2016 4

Medtem ko je v prvem četrtletju Slovenija zaznala petodstotno gospodarsko rast, je bila v drugem četrtletju v primerjavi z istim obdobjem...

FINANCE
Članki
Članki Kam gre šengen? Avstrija in Nemčija podaljšujeta nadzor - kaj lahko storijo evroposlanci? 16

Evroposlanci se bodo v ponedeljek zbrali na zasedanju v Strasbourgu, kjer bodo razpravljali tudi o šengnu - o posodobitvi šengenskega...

AVTO
Posel
Posel Bodo nove meritve izpustov avte podražile? Furs pravi, da ne nujno. Avtotrgovci pravijo, da ja

Prvi september je avtomobilskim proizvajalcem prinesel nove zahteve po čistejših motorjih; pogledali smo, kaj lahko zaradi tega...

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Vse več pozivov, naj se podjetja pripravijo na vse scenarije

Pri evropski komisiji so pred nedavnim opozorili: Izstop Velike Britanije iz EU bo, ne glede na to, ali bosta partnerici dosegli dogovor...

FINANCE
Članki
Članki V pričakovanju nepričakovanega 2

Britanski izstop iz EU bo precedenčen, zato z gotovostjo ni mogoče napovedati ničesar. Se je pa mogoče na marsikaj pripraviti.