(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Dostavni spački, acadiane in C15 skrbnih Slovencev, ki razorožijo tudi sodobne dostavnike

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
starodobniki   dodaj
Cimos dodaj
Citroen dodaj
Aleš Krajnčan dodaj
Simon Štubra dodaj
 
Čas branja: 5 min
11.09.2018  20:26  Dopolnjeno: 12.09.2018 03:37
Znašli smo se v družbi lepo ohranjenih Citroënovih dostavnih klasikov in njihovih skrbnih lastnikov - vsi po vrsti so tlakovali pot novemu berlingu, ki je danes zapeljal na slovenske ceste.
Dostavni spački, acadiane in C15 skrbnih Slovencev, ki razorožijo tudi sodobne dostavnike
(Z leve) Citroën AK 400, acadiana in Cimosov DAK (diana auto kombi) članov Citroën kluba Slovenije so na današnjem dogodku "ukradli" predstavo novemu berlingu - daljnemu nasledniku simpatičnih klasikov.

Obveščaj me o novih člankih:  
starodobniki   dodaj
Cimos dodaj
Citroen dodaj
Aleš Krajnčan dodaj
Simon Štubra dodaj

Tisti malo starejšega letnika se dobro spominjate starejših citroënov. »Tistih s pravo dušo,« se radi pridušajo navdušenci, pa s pravim udobjem, dvovaljnim motorjem, večnimi oblinami in še čim. Spoznali smo tri posebneže: AK 400, acadiano in DAK (diana auto kombi), zadnji je bil izdelan in delno razvit v slovenskem Cimosu. Na svetovnih srečanjih Citroënovih klubov pa je deležen velike pozornosti, saj je izjemno redek.

Ste vedeli, da ima Citroën tudi dolgo zgodovino dostavnikov, ki se še danes lahko pohvalijo z izrednimi, celo nedosegljivimi lastnostmi? Znašli smo se sredi dobro vzdrževanih dostavnih klasikov slovenskih lastnikov, ki so nam razkazali nekaj lepo ohranjenih primerkov in jih podprli z zgodbami in anekdotami o njih.

Citroën 2CV AK 400, acadiane francoske in DAK slovenske Cimosove proizvodnje in še danes »sveži« C15 so se znašli ob boku berlinga prve, druga in tretje generacije. Zadnji je povsem nov, slovenski krst je doživel včeraj. Klasiki so mu »ukradli predstavo«.

Mednje nas je popeljal predsednik Citroën kluba Slovenije Aleš Krajnčan – navdušenec v pravem pomenu besede, z žarom v očeh in tolikšnim navdušenjem, ko besede steče o Citroënovih klasikih, da ga moraš poslušati.

»Tale modri je last našega člana Simona Štubra in ima oznako AK 400. Gre za eno izmed različic 2CV, ki so ga delali skoraj pol stoletja, od leta 1948 do 1990. Danes avti ne trajajo tako dolgo, kajne,« je začel Krajnčan. Dostavnik pa je živel nekaj manj časa, a še vedno 27 let med letoma 1951 in 1978. Izdelali so jih kar 1,24 milijona, kar je še danes spoštljiva številka.

Lepo ohranjeni potniški dostavnik AK 400 je bil izdelan leta 1973, ima 602-kubični dvovaljni stroj z 28 konji in le 500 kilogramov suhe mase ob kar 400 kilogramov nosilnosti, kar je še danes nedosegljivo razmerje. »Pujs je imel še boljše razmerje med maso in nosilnostjo, tehtal je 1,2 tone, naložil pa si ga lahko še z enkrat takšno maso, nanj si lahko postavil še enega pujsa,« dodaja sogovornik.

Modri AK 400 ima v zadku lepo obdelan tovorni prostor, s pločevino ob strani, trpežnim materialom na tleh in veliko lahko dostopnega prostora. »Končna hitrost je 105 kilogramov na uro - to ni slabo za 602-kubičen stroj z le 28 konjskimi močmi, kar ni mačji kašelj glede na to, da je imel prvi dostavnik le 12 konjev. S tem motorjem še vedno doseže 105 kilometrov na uro, potovalna hitrost je le za odtenek manjša, 95 kilometrov na uro.

Gremo k drugemu avtomobilu, svetlo rjavi acadiane, ki je seveda izdelana na osnovi marsikomu dobro znane diane. Gre za bivalnik za dve osebi, ki je v Sloveniji predelan po natančnih načrtih originala. »Zaradi oblike in še česa je dobil, najprej pogovorno, nato pa še uradno ime reise ente – potovalna raca. Acadiana slovenskega lastnika Jerneja Žižka je zadnja evolucijska stopnja serije A, ki je trajala do leta 1987,« nam še pojasni Krajnčan.

Tole je še večji posebnež - oranžen DAK (diana avto kombi) v lasti Simona Počkaja je specifičen Cimosov dostavnik, izdelan na osnovi acadiane še iz časov blagovne menjave.

»Cimosov avto je sicer malce manj eleganten od francoskega, a je bolj uporaben. Ima denimo klasična prtljažna vrata, ožje koloteke in posledično širši in večji tovorni prostor. Izdelan je bil med letoma 1981 in 1984 in je izjemno redek. Zato je na svetovnih srečanjih članov Citroënovih klubov vselej deležen veliko pozornosti. Obstajala je tudi pick-up različica z imenom diana GERI – danes jih je manj kot deset, vsi so v lasti ljubiteljev. Nekaj jih je tudi v Sloveniji,« še dodaja Krajnčan.

Za konec še novodobnik – dostavni citroën C15, ki je nastal na osnovi vise. Na trgu je vztrajal vse od leta 1984 do skoraj današnjih dni – leta 2005, ki je bil prvi berlingo na trgu že devet let. »C15 je med drugim poseben tudi zato, ker na trgu težko dobiš dobro ohranjenega, tako kot je avto našega člana Andreja Perčiča. Ljudje se z njimi vozijo vsak dan, nanje ne gledajo kot na starodobnik,« pojasni sogovornik.

Foto: Miloš Milač



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Bančni testi stresa: banke so dovolj močne, če pride nova kriza 12

Z bančnimi testi stresa so pri evropski bančni agenciji EBA tokrat preverjali stanje le v največjih bankah v EU z bilančno vsoto nad 30...

FINANCE
Članki
Članki Iskanje skupnega 1

Težave mladih in starejših so lahko zelo podobne, zato je odgovore najbrž pametno iskati dialoško.

FINANCE
Članki
Članki Jean-Claude Juncker: Članice morajo pokazati solidarnost pri migracijah, če naj ohranimo šengen 8

V zadnjem nagovoru o razmerah v EU je predsednik evropske komisije Juncker napovedal številne ukrepe - za zaščito zunanje meje in...

FINANCE
Članki
Članki Šef ECB bo v četrtek pojasnil, kaj lahko pričakujemo pri obrestih 1

Trump, Turčija in Italija - to so tri ključne besede, zaradi katerih se nekateri zdaj sprašujejo, ali bo ECB ostala na začrtani poti k...

FINANCE
Članki
Članki (lestvica Doing business) Slovenija zdrsnila, padli tudi Slovaška in Nemčija 8

Pri Svetovni banki so zadnji dan oktobra objavili raziskavo Doing business 2019, v kateri primerjajo regulativo s področja poslovnega...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Kako se gibanje plač v Sloveniji primerja z drugimi članicami EU 2

Kje so se v zadnjih letih plače najbolj zvišale in kako usklajeno je njihovo gibanje s spremembami v produktivnosti

FINANCE
Članki
Članki (evropske volitve) Kdo si želi naslediti šefa evropske komisije Junckerja 12

Počasi se daljša seznam kandidatov, ki bi prihodnje leto želeli prevzeti vodenje evropske komisije; kdo so imena in kakšen je postopek,...

FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Zakaj se moramo pogovarjati o demografiji 19

V osmih grafih ponujamo osnovne izzive na slovenskem trgu dela, za mlade in starejše ter za odločevalce in družbo kot celoto.