V Mercedes-Benzu imajo v zadnjih letih številne razloge za veselje. Pohvalijo se lahko z rekordnimi poslovnimi rezultati in prodajo, predlanskim pa so postali največji proizvajalec premijskih vozil. Njihova najšibkejša točka so bila električna vozila. Nova pridobitev mercedes-benz EQC 400 4Matic je prvi pravi napad na trg električnih vozil.
Sicer ni prvi serijski električni mercedes, ta naziv si lasti razred B 250 e, a njegova vloga je mnogo pomembnejša. Z njim v podjetju zaganjajo blagovno znamko električnih avtomobilov EQ, ki bodo nemško zvezdo vodili v električno prihodnost.
Električna inteligenca
Oznaka EQ pomeni električno inteligenco, črka C pa razred, na katerem je zgrajen. Za uspeh so ga oborožili s trenutno najpomembnejšimi atributi. Oblikovan je na močno spremenjeni podlagi razreda GLC, ki sodi v razred zelo priljubljenih srednje velikih športnih terencev. Ker kupci od električnih avtov pričakujejo, da svojo naravo kažejo tudi zunaj, je oblikovalska ekipa pod vodstvom Gordona Wagnerja ustvarila izvirno avantgardno električno zunanjost.
Novi EQC v dolžino meri 4,76 metra, njegova medosna razdalja pa je 2,87 metra. Na vsaki osi ima vgrajen asinhron električni motor, ki skupaj tvorita štirikolesni pogon. Ponujata kar 300 kilovatov (408 konjskih) moči in 765 newtonmetrov maksimalnega navora. Kljub visoki masi (2.400 kilogramov) do sto kilometrov na uro pospeši v le 5,1 sekunde. Najvišja hitrost je omejena na 180 kilometrov na uro.
Doseg več kot 450 kilometrov
Izvor energije je litij-ionska baterija z zmogljivostjo 80 kilovatnih ur, ki leži med osema v dnu avtomobila. Baterija je sestavljena iz 384 celic in tehta 650 kilogramov. Zasnova je modularna. Sestavljena je iz dveh modulov, ki imajo 48 celic, ter štirih z 72 celicami. Obljubljajo doseg več kot 450 kilometrov na osnovi cikla NEDC. Kombinirana poraba znaša 22,2 kilovatne ure na 100 kilometrov. Baterijo bo mogoče polniti z maksimalno močjo 110 kilovatov. V tem primeru se bo baterija od 10 do 80 odstotkov napolnila v 40 minutah. Avto ima vodno hlajen polnilnik, ki omogoča polnjenje z zmogljivostjo 7,4 kilovata.
Mercedes-Benzovi oblikovalci so edinstveno obliko karoserije EQC prenesli tudi v kabino. Ustvarili so kontrast med mehkimi površinami, natančnimi robovi in geometrijskimi oblikami. Osrednji del armaturne plošče sta zaslona. Multimedijski sistem je prilagojen električnemu pogonu. Prikazuje doseg, stanje polnjenja in pretok energije. Posebej sta prilagojena tudi navigacija in vozni načini, multimedijski sistem pa omogoča tudi upravljanje polnilnega toka glede na čas odhoda. Prtljažnik sprejme okoli 500 litrov prtljage.
Zaviranje z obvolanskimi uhlji
EQC vozniku ponuja pet različnih načinov vožnje: udoben, eco, maksimalni doseg, sport ter individualno prilagodljiv program. V ekonomičnih načinih vožnje ima pomembno vlogo haptična stopalka za plin, ki voznika spodbuja k varčevanju. Kot v električnem razredu B lahko voznik z ušesi na volanu, podobno kot pri prestavljanju v višjo ali nižjo prestavo, izbira med stopnjo rekuperacije zavorne energije.
Prva nemška puščica v smeri Tesle
Proizvodnjo bodo začeli prihodnje leto v tovarni v Bremnu. Cena še ni znana, po špekulacijah pa naj bi se gibala v cenovnem razponu modela GLC. Mercedes EQC je prvi električni avtomobil nemškega premijskega razreda, ki se na trgu spušča v boj z ameriško Teslo in pred nedavnim predstavljenim jaguarjem I-pace. V kratkem mu bodo sledili še Audi, BMW in Porsche.
Novega audija e-tron bomo spoznali tudi v živo, in sicer 17. septembra na razkritju v San Franciscu. Sledi podrobno poročilo in pogovor z Audijevimi strokovnjaki.