(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Veliki supermoto huligan

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
motocikli   dodaj
Brane Oblak dodaj
Giacomo Agostini dodaj
Miran Kajtna dodaj
Alp dodaj
 
Čas branja: 7 min
30.08.2018  23:10
Medeni teden z legendarno znamko MV Agusta in njenim najbolj »plebejskim« modelom Rivale 800, križancem supermota in naked motocikla, oblikovno umetnino in galerijo tehnoloških rešitev, ki iz vožnje skozi ovinke ustvari posvečeno zabavo.
Veliki supermoto huligan
MV agusta 800 rivale je motocikel za resno zabavo. Prave (bližnje) ceste so ljubeljski zavoji, predelski prelaz, kačje ride na stari tržaški, dolgi primorski ovinki in ceste v notranjosti Istre … S tistim širokim krmilom se preprosto potunkaš v ovinek, čim več ovinkov, to je pravi teren zanj.

Obveščaj me o novih člankih:  
motocikli   dodaj
Brane Oblak dodaj
Giacomo Agostini dodaj
Miran Kajtna dodaj
Alp dodaj

Poleg Braneta Oblaka in Mohameda Alija je bil največji idol predmestnih mulcev Giacomo Agostini s svojo MV agusto, nedosegljivo raketo, ki je verjetno nihče od nas nikoli ni videl od blizu, živo pa smo si predstavljali, kako bi jo gonili po neskončnem asfaltu. Štiri križe pozneje in približno toliko let prepozno sem dobil priložnost, da zajaham svoje najstniške sanje. Ko sem sedel na MV agusto rivale 800, sem bil tako zmeden, da mi je Miran Kajtna iz AC Šublja, ki je na sončni strani Alp odgovoren za legendarno motoznamko, nestrpno siknil: »A ti sploh znaš voziti motor?«

Mojster ovinkov

Še me je medlo v uvodnih kilometrih druženja s tem »supermotardom na steroidih«, presenetljivo lahkem (175 kilogramov) in otročje preprosto vodljivem motociklu. Na visokem, naprej nagnjenem sedežu za dvignjenim, širokim krmilom zavzameš tisto smešno »dirt bike« vzravnano, razprto držo, kot kentaver, pol konj, pol človek, prav to pa vliva presenetljiv občutek pregleda in nadzora nad vožnjo (mogoče malo manj pri nižjem vozniku), čeprav se ti zdi, kot da sprednjega kolesa sploh nikjer ni in da je težišče telesa nekje okoli testisov.

Brez najmanjše protivetrne zaščite se rivale 800 hitro pokaže kot neposrečena izbira za dolgo (hitro) vožnjo, saj te na avtocesti povzdigne v jadralca. Motocikla (in voznika) je tam preprosto škoda. Z njim nimaš kaj početi niti na kakšni cafe mikrovožnji, saj je, kot je ugotovil neki angleški ocenjevalec, praktičen približno tako kot 12-centimetrske pete.

Velika in resna zabava

Na pravi cesti pa je točno to, za kar ga za približno 13 tisoč evrov prodajajo. Fun. Zabava. Velika in resna zabava. Prave bližnje ceste so ljubeljski zavoji, predelski prelaz, kačje ride na stari tržaški, dolgi primorski ovinki in ceste v notranjosti Istre. S tistim širokim krmilom se preprosto potunkaš v ovinek, čim več ovinkov, to je pravi teren zanj. Takrat se razmaknejo oblaki in spregovorijo angeli ter demoni. Iz »tre pistoni«, vodno hlajenega, 12-ventilskega pogonskega sistema, prihajajo lepi zvoki, od značilnega tricilindrskega zatajevano vročekrvnega renčanja do odprtega tuljenja, ki ga na desni strani spuščajo seksi izpušni glušniki.

Njihova oblika je eden od hitro opaznih pečatov italijanske tradicije eksotičnega in strastnega dizajna, ki iz dveh koles ustvarja tako tehnološki posladek kot umetniški artefakt. Okrog rivala, z nazivom najlepšega na enem od zadnjih milanskih motosejmov okrancljanega motocikla, kar ne moreš nehati krožiti, zanimiv je tudi, ko je pohlevno parkiran. Ena od njegovih oblikovnih posebnosti sta tudi v sedež skriti držali za sopotnika. Da, rivale je »biposto«, a četudi ima oseba za tabo manekensko zadnjico, na tem motociklu ne bo prekipevala od užitkov.

Energičen do zadnjega diha

To pomeni, da boš s tem trdnim in osredotočenim motociklom toliko bližje nebesom sam. V družbi bogatih obratov in velikodušnega navora v srednjem območju; največji, 84 newtonmetrov, se po zagotovilih proizvajalca na zadnjem kolesu razvije pri 8.600 obratih na minuto. Niti v težjih ovinkih ne zahteva nobenega posebnega napora, paziš le na vstopni kot, zavore tako rekoč ne potrebuješ, mogoče le pretakneš navzdol, potem pa ožameš ročico in zverino z zavidljivim elektronskim nadzorom zdrsa kot po tračnici izstreli v pravi smeri.

Gre do 13 tisočakov in še čez

Za 800-kubični motor je 125 konjskih moči (92 kilovatov) res veliko. Moč gradi tekoče, odločno in vztrajno, proti rdeči črti pri 13 tisoč obratih na minuto, in če ga ne držiš na sedmih ali osmih tisočakih, ni zadovoljen. Prehitevanje avtomobila na kratkem odseku – ne bi mogel biti hvaležnejši. Kot moj nekdanji pitbul, neizčrpno energičen, ves čas hlepeč po pozornosti: na rivalu ni občudovanja lepote mimobežne narave, le ti in on in cesta in potencialno presenečenje, srna iz grma ali traktorist s stranske ceste.

Tako kot bliskovito pospešuje, pri tem se še posebej izkaže ročica plina full ride by wire, tudi s pritiskom enega samega prsta odločno zavira (spredaj brembo radialne čeljusti). ABS dela zanesljivo, mogoče ga je tudi izklopiti. Oster šeststopenjski menjalnik s kratkimi prestavami nenehno sili v spektakelsko speljevanje, še posebej ob pomoči »quick shift«, elektronskega sistema za hitro pretikanje brez dotika sklopke in s polno odprtim plinom.

Le 52 kilogramov težak stroj

Komaj 52 kilogramov težak agregat zvesto podpirajo okvir, sestavljen iz jeklenih cevi in aluminijastih ploščic, enostransko vpeta nihajka in blaženje z velikodušnim hodom, sprednje vilice marzocchi in amortizer sachs s pahljačo možnih nastavitev. Na koncu dneva ti hrbtenica pove, da je vožnja z rivalom, mogoče hvala bogu, precej trda. Motocikel ponuja štiri različne module vožnje, ki jih izbiraš prek gumba na levi strani krmila in regulirajo delovanje ročice za plin ter razporeditev moči v pogonskem sklopu, z istim gumbom izbiraš tudi med osmimi stopnjami nadzora zdrsa pogonskega kolesa. A to so stvari, s katerimi se igraš, ko si ponosni lastnik znamke, v kateri še vedno živi duh Agostinijeve nepremagljivosti.

Ljubitelj fosilnih napitkov

Ves močan in lahek skriva nekaj inženirskih rešitev, ki jih je le redko mogoče najti v »navadnih« motociklih. Na primer obratno vrtečo se kolenasto gred: četudi ti je (meni je) fizika bolj španska vas, to tehnološko rešitev, ki zmanjšuje sile vrtenja, nazorno občutiš v lažjem upravljanju motocikla med spreminjanjem in popravljanjem smeri v zavoju.

Verniško bi bilo trditi, da je rivale 800 popoln. Z malo daljšo medosno razdaljo od svojih dražjih bratov zahteva nekoliko več vaje v okretnosti, recimo pri manevriranju na parkirnem prostoru. V teh ekološko varčnih časih pa najbolj tesnobno deluje spoznanje, da 13-litrski rezervoar rdeče-srebrnega lepotca (barvna kombinacija, ki sem jo imel na posodo in se mi zdi najlepša), če ga voziš tako, kot naj bi bil vožen, ne zagotavlja kaj več kot 170-kilometrskega dosega.

Čeprav bi takrat, ko sem bil pol mlajši, dal marsikaj za tak motor, sem rivalu dolžan spoznanje, da mladostni adrenalin ne izgine, le potuhne se, in ko si prepričan, da štejejo le še nizki vrtljaji, naenkrat parkiraš svoje predsodke, odpreš plin in si daš duška. Rivale je idealen prav za to – za sončno stokilometrsko pot ekskluzivnega uživanja. Če je v tebi še vsaj malo huligana, takega, ki mu »prepovedana« zabava raztegne usta od ušesa do ušesa.

Foto: Miloš Milač



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MANAGER
Manager
Manager Kaj lahko sami naredimo za planet 3

Odpadkov je preveč, da bi se jih lahko rešili le z recikliranjem in razkrajanjem. Kako lahko sami zmanjšamo njihovo količino in...

MANAGER
Manager
Manager Kam se steka evropski denar

Iz tekoče evropske perspektive smo si z že potrjenimi projekti rezervirali dobri dve tretjini razpoložljivih sredstev. Podrobneje...

FINANCE
Tujci v Sloveniji: koliko služb in kakšne plače Slovencem dajo tuji lastniki - 11. del, Švica

Ob poplavi prodaj slovenskih podjetij tujcem smo pripravili celosten pregled, kako v Sloveniji poslujejo podjetja s tujimi lastniki. V...

OK & EN
Novice
Novice Arso: prvi vročinski val bo 'zmeren' 1

Zadnje dni julija je Slovenijo zajel prvi vročinski val v tem poletju. Nadaljeval se bo tudi v začetek meseca avgusta, so sporočili z...

OK & EN
Novice
Novice Testni projekt: vozila brez voznika med Šentiljem, Mariborom in Lendavo

Upravljavci avtocest Avstrije, Madžarske in Slovenije bodo v kratkem podpisali dogovor o sodelovanju pri čezmejnem testiranju...

TRANS-LOG
Infrastruktura
Infrastruktura (Intervju) Kitajci si lahko privoščijo luksuz, da se igrajo z EU kot mačka z mišjo 3

Laurens Jan Brinkhorst, koordinator mediteranskega koridorja: S financiranjem proge Beograd–Budimpešta Kitajci nekoliko dražijo Evropo....

FINANCE
Članki
Članki Julija je nemško naložbeno zaupanje še bolj upadlo

Po panogah so najslabša pričakovanja za avtomobilsko industrijo, najboljša pa za panogo informacijskih tehnologij ter tudi za...