Avto

Veliki supermoto huligan

Medeni teden z legendarno znamko MV Agusta in njenim najbolj »plebejskim« modelom Rivale 800, križancem supermota in naked motocikla, oblikovno umetnino in galerijo tehnoloških rešitev, ki iz vožnje skozi ovinke ustvari posvečeno zabavo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.08.2018 23:10
Čas branja: 7 min
Veliki supermoto huligan
MV agusta 800 rivale je motocikel za resno zabavo. Prave (bližnje) ceste so ljubeljski zavoji, predelski prelaz, kačje ride na stari tržaški, dolgi primorski ovinki in ceste v notranjosti Istre … S tistim širokim krmilom se preprosto potunkaš v ovinek, čim več ovinkov, to je pravi teren zanj.

Poleg Braneta Oblaka in Mohameda Alija je bil največji idol predmestnih mulcev Giacomo Agostini s svojo MV agusto, nedosegljivo raketo, ki je verjetno nihče od nas nikoli ni videl od blizu, živo pa smo si predstavljali, kako bi jo gonili po neskončnem asfaltu. Štiri križe pozneje in približno toliko let prepozno sem dobil priložnost, da zajaham svoje najstniške sanje. Ko sem sedel na MV agusto rivale 800, sem bil tako zmeden, da mi je Miran Kajtna iz AC Šublja, ki je na sončni strani Alp odgovoren za legendarno motoznamko, nestrpno siknil: »A ti sploh znaš voziti motor?«

Mojster ovinkov

Še me je medlo v uvodnih kilometrih druženja s tem »supermotardom na steroidih«, presenetljivo lahkem (175 kilogramov) in otročje preprosto vodljivem motociklu. Na visokem, naprej nagnjenem sedežu za dvignjenim, širokim krmilom zavzameš tisto smešno »dirt bike« vzravnano, razprto držo, kot kentaver, pol konj, pol človek, prav to pa vliva presenetljiv občutek pregleda in nadzora nad vožnjo (mogoče malo manj pri nižjem vozniku), čeprav se ti zdi, kot da sprednjega kolesa sploh nikjer ni in da je težišče telesa nekje okoli testisov.

Brez najmanjše protivetrne zaščite se rivale 800 hitro pokaže kot neposrečena izbira za dolgo (hitro) vožnjo, saj te na avtocesti povzdigne v jadralca. Motocikla (in voznika) je tam preprosto škoda. Z njim nimaš kaj početi niti na kakšni cafe mikrovožnji, saj je, kot je ugotovil neki angleški ocenjevalec, praktičen približno tako kot 12-centimetrske pete.

Velika in resna zabava

Na pravi cesti pa je točno to, za kar ga za približno 13 tisoč evrov prodajajo. Fun. Zabava. Velika in resna zabava. Prave bližnje ceste so ljubeljski zavoji, predelski prelaz, kačje ride na stari tržaški, dolgi primorski ovinki in ceste v notranjosti Istre. S tistim širokim krmilom se preprosto potunkaš v ovinek, čim več ovinkov, to je pravi teren zanj. Takrat se razmaknejo oblaki in spregovorijo angeli ter demoni. Iz »tre pistoni«, vodno hlajenega, 12-ventilskega pogonskega sistema, prihajajo lepi zvoki, od značilnega tricilindrskega zatajevano vročekrvnega renčanja do odprtega tuljenja, ki ga na desni strani spuščajo seksi izpušni glušniki.

Njihova oblika je eden od hitro opaznih pečatov italijanske tradicije eksotičnega in strastnega dizajna, ki iz dveh koles ustvarja tako tehnološki posladek kot umetniški artefakt. Okrog rivala, z nazivom najlepšega na enem od zadnjih milanskih motosejmov okrancljanega motocikla, kar ne moreš nehati krožiti, zanimiv je tudi, ko je pohlevno parkiran. Ena od njegovih oblikovnih posebnosti sta tudi v sedež skriti držali za sopotnika. Da, rivale je »biposto«, a četudi ima oseba za tabo manekensko zadnjico, na tem motociklu ne bo prekipevala od užitkov.

Energičen do zadnjega diha

To pomeni, da boš s tem trdnim in osredotočenim motociklom toliko bližje nebesom sam. V družbi bogatih obratov in velikodušnega navora v srednjem območju; največji, 84 newtonmetrov, se po zagotovilih proizvajalca na zadnjem kolesu razvije pri 8.600 obratih na minuto. Niti v težjih ovinkih ne zahteva nobenega posebnega napora, paziš le na vstopni kot, zavore tako rekoč ne potrebuješ, mogoče le pretakneš navzdol, potem pa ožameš ročico in zverino z zavidljivim elektronskim nadzorom zdrsa kot po tračnici izstreli v pravi smeri.

Gre do 13 tisočakov in še čez

Za 800-kubični motor je 125 konjskih moči (92 kilovatov) res veliko. Moč gradi tekoče, odločno in vztrajno, proti rdeči črti pri 13 tisoč obratih na minuto, in če ga ne držiš na sedmih ali osmih tisočakih, ni zadovoljen. Prehitevanje avtomobila na kratkem odseku – ne bi mogel biti hvaležnejši. Kot moj nekdanji pitbul, neizčrpno energičen, ves čas hlepeč po pozornosti: na rivalu ni občudovanja lepote mimobežne narave, le ti in on in cesta in potencialno presenečenje, srna iz grma ali traktorist s stranske ceste.

Tako kot bliskovito pospešuje, pri tem se še posebej izkaže ročica plina full ride by wire, tudi s pritiskom enega samega prsta odločno zavira (spredaj brembo radialne čeljusti). ABS dela zanesljivo, mogoče ga je tudi izklopiti. Oster šeststopenjski menjalnik s kratkimi prestavami nenehno sili v spektakelsko speljevanje, še posebej ob pomoči »quick shift«, elektronskega sistema za hitro pretikanje brez dotika sklopke in s polno odprtim plinom.

Le 52 kilogramov težak stroj

Komaj 52 kilogramov težak agregat zvesto podpirajo okvir, sestavljen iz jeklenih cevi in aluminijastih ploščic, enostransko vpeta nihajka in blaženje z velikodušnim hodom, sprednje vilice marzocchi in amortizer sachs s pahljačo možnih nastavitev. Na koncu dneva ti hrbtenica pove, da je vožnja z rivalom, mogoče hvala bogu, precej trda. Motocikel ponuja štiri različne module vožnje, ki jih izbiraš prek gumba na levi strani krmila in regulirajo delovanje ročice za plin ter razporeditev moči v pogonskem sklopu, z istim gumbom izbiraš tudi med osmimi stopnjami nadzora zdrsa pogonskega kolesa. A to so stvari, s katerimi se igraš, ko si ponosni lastnik znamke, v kateri še vedno živi duh Agostinijeve nepremagljivosti.

Ljubitelj fosilnih napitkov

Ves močan in lahek skriva nekaj inženirskih rešitev, ki jih je le redko mogoče najti v »navadnih« motociklih. Na primer obratno vrtečo se kolenasto gred: četudi ti je (meni je) fizika bolj španska vas, to tehnološko rešitev, ki zmanjšuje sile vrtenja, nazorno občutiš v lažjem upravljanju motocikla med spreminjanjem in popravljanjem smeri v zavoju.

Verniško bi bilo trditi, da je rivale 800 popoln. Z malo daljšo medosno razdaljo od svojih dražjih bratov zahteva nekoliko več vaje v okretnosti, recimo pri manevriranju na parkirnem prostoru. V teh ekološko varčnih časih pa najbolj tesnobno deluje spoznanje, da 13-litrski rezervoar rdeče-srebrnega lepotca (barvna kombinacija, ki sem jo imel na posodo in se mi zdi najlepša), če ga voziš tako, kot naj bi bil vožen, ne zagotavlja kaj več kot 170-kilometrskega dosega.

Čeprav bi takrat, ko sem bil pol mlajši, dal marsikaj za tak motor, sem rivalu dolžan spoznanje, da mladostni adrenalin ne izgine, le potuhne se, in ko si prepričan, da štejejo le še nizki vrtljaji, naenkrat parkiraš svoje predsodke, odpreš plin in si daš duška. Rivale je idealen prav za to – za sončno stokilometrsko pot ekskluzivnega uživanja. Če je v tebi še vsaj malo huligana, takega, ki mu »prepovedana« zabava raztegne usta od ušesa do ušesa.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Skrbno glajenje Škodinega zlatega družinskega medveda
Avto
AvtoUroš Božin Skrbno glajenje Škodinega zlatega družinskega medveda 2

Škodinega aljaškega medveda, za katerim so Slovenci pred leti ponoreli in ga razgrabili, še preden so ga videli, so skrbno osvežili. Čeprav je dobil že električnega brata enyaka, v Škodi prav s kodiaqom plačujejo račune elektrifikacije

FINANCE
Zakaj nujno potrebujemo več dolgčasa
Finance
Jernej Šmajdek Zakaj nujno potrebujemo več dolgčasa 1

Ali si Slovenija za nadaljnji razvoj lahko privošči, da se ji ves čas dogaja?

Moje finance
Razno
23 krajev, po katerih se Slovencem toži, ko delajo v tujini
Moje finance
RaznoKsenija Sedej 23 krajev, po katerih se Slovencem toži, ko delajo v tujini

Slovenci, ki živijo in delajo v tujini, se ob bolj ali manj rednih obiskih dežele na sončni strani Alp zelo radi odpravijo tudi na izlete. Zato smo jih povprašali, kateri kotički so tisti, ki jih najpogosteje obiščejo, ko se vračajo v Slovenijo, in zakaj jih priporočajo za toplejše dni tudi nam.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Topjob
Iz turizma bežijo ključni kadri. Kako se bodo s težavo spopadli slovenski gostinci in hotelirji?
Topjob
TopjobTeja Grapulin Iz turizma bežijo ključni kadri. Kako se bodo s težavo spopadli slovenski gostinci in hotelirji? 5

Najprej odpuščanja, zdaj panogo zapuščajo tudi ključni kadri, zato se ob vnovičnem zagonu turizma napoveduje boj za kadre

FINANCE
Dončić in partija, ki ima vedno prav
Finance
Matej Avbelj Dončić in partija, ki ima vedno prav 26

Številni v tej državi so prepričani, da je tisto, kar nam ponuja slovenska levica, tista z malo in veliko začetnico, odsev sodobne socialne politike, celo ustavne zahteve, da je Slovenija socialna država. Zato naj bi bilo pri nas treba prav vse, od tistih z najnižjo do onih z najvišjo izobrazbo, postopoma izenačiti v čim višji minimalni plači za vse.

IZVOZNIKI
Novice
Kako lažje in uspešneje osvojiti avstrijski trg
Izvozniki.si
NoviceMladen Miković Kako lažje in uspešneje osvojiti avstrijski trg

Med glavnimi koraki za uspešnejšo pot je dobra priprava

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)