Hidrijina inovacija – senzorska svečka optimus PSG – hitro prodira v avtomobilsko industrijo. Spomladi je inovativno svečko za hladni vžig kot prvi v povsem nov dizelski motor 1.5 blueHDI začel vgrajevati francoski PSA. Julija pa so iz Hidrie sporočili, da so podpisali pogodbo še z nemškim Volkswagnom, ki je trenutno največji kupec tega izdelka.
Kako deluje svečka optimus PSG?
"Svečka ne samo, da poskrbi za vžig dizelskega motorja, ampak hkrati meri tlak v cilindru motorja. Tako bo lahko poraba v vašem dizlu skoraj tretjino manjša," obljubljajo. »Naprava nam omogoča, da porabo goriva zmanjšamo za 30 odstotkov, s tem pa tudi izpuste ogljikovega dioksida in trdnih delcev. Vsako leto bomo izdelali milijon žarilnih svečk, tako da bi bil lahko kmalu vsak tretji sodoben dizelski motor v Evropi opremljen s tem izdelkom," pravi Rudi Kragelj" title="Rudi Kragelj">Rudi Kragelj, direktor Hidrie Dieselteca.
Sprva v audija A6 in A7, pozneje še v druge modele
Prva modela skupine Volkswagen s Hidrijino svečko sta audija A6 in A7 z oznako 40 TDI. Dvolitrski štirivaljni turbodizel s 150 kilovati oziroma 204 konjskimi močmi ima namreč vgrajen Hidrijin sistem za hladni zagon dizelskega motorja s senzorjem tlaka optymus PSG z zaprtozančnim sistemom izgorevanja. Volkswagen nove motorje vselej ponudi tudi v drugih modelih in znamkah, zato lahko Hidrijino svečko kmalu pričakujemo še v volkswagnih, škodah in seatih.
V novem motorju tudi deli hibridnega sistema
Poleg tega pa Hidria za omenjeni stroj dobavlja še stator, rotor in ohišje elektromotorja, saj je omenjen motor opremljen z 48-voltnim električnim omrežjem. Sistem vozilom omogoča dodatno moč pri pospeševanju, pri zaviranju ali vožnji navzdol pa proizvaja električno energijo in polni baterije, potrebne za zagon motorja z notranjim izgorevanjem in pogonsko električno asistenco. Audi pa ga poleg dizelskih vgrajuje tudi v svoje bencinske motorje.