Tudi v času športnih terencev in električnih avtomobilov je prostor za klasičen bencinski roadster, so prepričani v BMW. Zato je bavarska znamka predstavila novi Z4, mali roadster s pogonom na zadnja kolesa in pomično platneno streho. Tokrat je Z4 nastal v razvojnem sodelovanju z japonsko Toyoto.
BMW je serijo Z predstavil že daljnega leta 1989. Prvi model je bil Z1, inovativni roadster s pogrezljivimi stranskimi vrati, le 2,5 litrskim bencinskim šestvaljnim motorjem in visoko ceno okoli 80 tisoč mark. Med leti 1989 in 1991 je BMW izdelal le osem tisoč avtomobilov. Nato pa je do leta 1996 zapustil razred majhnih roadsterjev.
Z1 je nasledil Z3, še manjši, lažji in cenejši roadster, ki je bil na voljo tudi s 1,8 litrskim štirivaljnim motorjem. Z3 je požel velik uspeh, že ob predstavitvi je zbral prek 15 tisoč naročil, k promociji pa je veliko pripomogel tudi eden od filmov o agentu Jamesu Bondu, Goldfinger. Leta 2002 je sledila nova generacija, prvič z imenom Z4. leta 2009 pa še zadnja, BMW jo je izdeloval do lanskega leta.
Sedaj je tu novi Z4, klasičen roadster s pomično platneno streho, bencinskimi motorji in zadnjim pogonom. Še pred nekaj leti tega sicer ne bi bilo potrebno poudarjati, danes morda je.
Novi Z4 je nastal v sodelovanju z japonsko Toyoto, skupen razvoj osnove zanj in za toyoto supro, pa se je začel leta 2012.
BMW pri novincu obljublja nizko težišče, razporeditev mase med obe premi v razmerju 50:50 in veliko užitkov v vožnji, ki jih bo zagotavljal tudi trilitrski turbo bencinar v premierni različici M40i first edition. Ta ponuja 250 kilovatov oziroma 340 konjskih moči ter pospešek do stotice v 4,6 sekunde. Merilniki novega Z4 so elektronski, tisti za vrtljaje pa ima obrnjeno skalo, ki teče proti sredini.
Foto: BMW