Za mnoge Slovence je avtomobil zgolj prevozno sredstvo od točke A do točke B, kup pločevine na štirih kolesih, ki mu le redko namenijo več kot pet minut pozornosti. Zanima jih le to, da je varčen in zanesljiv, premore nekaj prostora in vsaj osnovno varnostno opremo, zanj pa tudi ne želijo zapraviti celega bogastva.
Ka+ s svojo živahno rumeno barvo, prepoznavnim hišnim oblikovalskim slogom s trapezoidno masko, kromom in nazaj raztegnjenimi žarometi vred ter zadnjim spojlerjem na prvi pogled ni dal slutiti, da se kar dobro znajde v zgornjemu opisu.
Petvratni malček - v dolžino meri 3,93 metra - namreč ne deluje ceneno in zastarelo, prav nasprotno, ponuja se kot odlična zbira za starše, ki kupujejo prvi avto za svoje otroke oziroma za vse, ki potrebujejo drugi (ali tretji) avtomobil pri hiši.
Ford ka+ za osnovno ceno 10.750 evrov s klimo in radiem takšnim kupcem ponuja dovolj kvalitetne vsebine (nenazadnje gre za reinkarnacijo prejšnje fieste), hkrati pa nagovarja tudi starejše, ki ne marajo kompliciranih sodobnih sistemov, ampak si želijo (p)ostati mobilni.
Pri sproščeni vožnji v solo ali v družbi do štirih odraslih sopotnikov ob 249-cetimetrski medosni razdalji pomaga tudi zasnova, saj ka+ ponuja nekoliko višji sedalni položaj ter višjo strešno linijo, zaradi katere je potniška kabina prostorna in zračna. Ka+ je sicer malce krajši od fieste, a od nje za 29 milimetrov višji.
V kabini nizkocenovnik iz indijskega obrata razumljivo ne ponuja izbranih materialov, vendar je kvaliteta izdelave na spodobni ravni, črnino razbijejo vložki iz kroma, oprema pa je osnovna, a ponuja marsikaj.
Pred voznikom je tako klasična instrumentna plošča z analognimi merilniki ter manjšim prikazom potovalnega računalnika, na vrhu sredinskega dela armaturne plošče pa je barvni zaslon s prikazom radijskih postaj, multimedijske vsebine, povezljivosti s telefonom… večini pa lahko ukazujemo prek volanskih tipk.
Malce starejši bodo ob pogledu na infotainment obujali spomine na mlade dni, saj ta spominja na glasbene stolpe iz prejšnjega tisočletja. Nižje proti kolenom se nahaja konzola (doplačilne samodejne) klimatske naprave, na voljo sta še reži za USB in AUX priključek ter 12V vtičnica.
Ergonomija je solidna, po višini nastavljivi sedeži imajo oprijema bolj za vzorec, položaj za volanom je zgleden tudi za višjerasle. Zmoti le po višini nastavljiv volan, pri Fordu pa bi lahko dodali tudi sredinski naslon za roko.
Ker je široka zadnja klop pomaknjena precej nazaj, je prostora zadaj kar veliko, na račun tega pa je manjši prtljažni prostor. Za "roadtrip" štirih mandeljcev do Nordkappa bo 270 litrov prostora (10 manj kot pri fiesti) gotovo premalo, zato pa bodo ka+ lažje otovorili mlajši in starejši pari za kak krajši dopust ali družabni izlet - sploh ker je v notranjosti kar 21 odlagališč za razne predmete.
Prtljažnik je sicer dokaj ozek, globok in z visokim nakladalnim robom, pri odpiranju pa si boste gotovo umazali prste. S prevračanjem zadnje klopi (60:40) ga lahko povečamo na uporabnih 849 litrov, vendar pri tem ostane nerodna stopnica.
Pod motornim pokrovom dobre tone težkega malčka smo zaman iskali napis EcoBoost, s katerimi Ford blesti. Za ka+ so namreč izbrali atmosferski 1,2-litrski štirivaljnik, ki po tehnični zasnovi ni več mlad. Inženirji so ga ustrezno posodobili in pomladili, tako zmore moč 63 kW (85 KM) in ima 112 Nm navora pri 4.000 vrt./min, po značaju in značilnostih pa je klasičen majhen štirivaljnik.
Ustrezno tih in miren stroj je pri nižjih motornih vrtljajih skromen, v visokih pa precej živahen. To se pozna tudi pri porabi, umirjen voznik bo shajal z dobrimi šestimi litri (motor ne “kašlja” niti pri dizelskih vrtjajih), tak z bolj težko nogo pa s skoraj osmimi (tovarna 6,6/4,0/5,0). Pospešek 0-100 km/h v 13,3 sekunde je za naravo motorja pričakovan, končna hitrost 169 km/h presega naše omejitve, na avtocestnih klancih pa je bolje ostati na voznem pasu.
Bolj kot hitrost in pospeške bodo vozniki cenili dobro zvočno izolacijo, okretnost, živahnost pri menjavi smeri in obvladljivost - parkiranje je enostavno, saj je preglednost v vse smeri odlična. Krmilni mehanizem je odziven in natančen, zato ka+ z lego na cesti pričakovano nima težav, podvozje pa je malce trše nastavljeno in v primerjavi z drugimi Fordi manj uglajeno.
Pri avtomobilih kot je ka+ pa zmogljivosti niti niso v ospredju, eden od odločilnih dejavnikov nakupa pa je seveda cena. Fordov nizkocenovnik je sicer na voljo le z eno opremo Trend in enim motorjem, za 10.750 evrov pa poleg osnovne varnosti dobite še klimatsko napravo in radio.
V serijski opremi so sicer ESP, ABS, šest varnostnih blazin, dva isofix priključka zada, klimatska naprava, električni pomik sprednjih stekel in ogledal, pomoč pri speljevanju v klanec, omejevalnik hitrosti, sistem Sync z glasovnim upravljanjem in funkcijo AppLink, funkcija MyKey za starše in daljinsko centralno zaklepanje. Sodobnih varnostno-asistenčnih sistemov ni na voljo niti za doplačilo - tudi ka+ bi koristilo samodejno zaviranje v sili -, saj tovrstne kupce privlači predvsem ugodna cena, ki jo varnostni dodatki hitro dvignejo.
Seznam doplačil je tako res kratek. Za 190 evrov je možno izbrati večopravilno enoto Sync prve generacije s 4,2-palčnim barvnim zaslonom in podporo za prostoročno telefoniranje, prav toliko stane tudi samodejna klimatska naprava. Tempomat stane 180 evrov, ogrevana sprednja sedeža 340 evrov, priporočamo parkirne senzorje za 150 evrov in 290 evrov vreden paket za pomoč vozniku.
Po preizkusu je tako jasno, da Ford z modelom ka+ meri na racionalne kupce, ki jih bolj kot oblikovanje zanimajo prostornost, uporabnost in udobje. Takšni kupci si niti ne želijo najnovejših tehnologij, ampak preprosto dober, enostaven, preizkušen in poceni avto. Za tiste bolj zahtevne pa je tu nova fiesta, ki ob tradicionalnih odlikah blesti še na področju varnostno-asistenčnih sistemov.