Avto

Nekaj majhnega, preprostega in poceni

Ford ka+ je majhen in dovolj sodoben avtomobil za vse, ki si želijo dober, enostaven, preizkušen in poceni avto. Kot tak se zdi odličen izbor za prvi, drugi ali pa “zadnji” avtomobil.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

10.08.2018 11:25
Čas branja: 8 min

Za mnoge Slovence je avtomobil zgolj prevozno sredstvo od točke A do točke B, kup pločevine na štirih kolesih, ki mu le redko namenijo več kot pet minut pozornosti. Zanima jih le to, da je varčen in zanesljiv, premore nekaj prostora in vsaj osnovno varnostno opremo, zanj pa tudi ne želijo zapraviti celega bogastva.

Ka+ s svojo živahno rumeno barvo, prepoznavnim hišnim oblikovalskim slogom s trapezoidno masko, kromom in nazaj raztegnjenimi žarometi vred ter zadnjim spojlerjem na prvi pogled ni dal slutiti, da se kar dobro znajde v zgornjemu opisu.

Petvratni malček - v dolžino meri 3,93 metra - namreč ne deluje ceneno in zastarelo, prav nasprotno, ponuja se kot odlična zbira za starše, ki kupujejo prvi avto za svoje otroke oziroma za vse, ki potrebujejo drugi (ali tretji) avtomobil pri hiši.

Ford ka+ za osnovno ceno 10.750 evrov s klimo in radiem takšnim kupcem ponuja dovolj kvalitetne vsebine (nenazadnje gre za reinkarnacijo prejšnje fieste), hkrati pa nagovarja tudi starejše, ki ne marajo kompliciranih sodobnih sistemov, ampak si želijo (p)ostati mobilni.

Pri sproščeni vožnji v solo ali v družbi do štirih odraslih sopotnikov ob 249-cetimetrski medosni razdalji pomaga tudi zasnova, saj ka+ ponuja nekoliko višji sedalni položaj ter višjo strešno linijo, zaradi katere je potniška kabina prostorna in zračna. Ka+ je sicer malce krajši od fieste, a od nje za 29 milimetrov višji.

V kabini nizkocenovnik iz indijskega obrata razumljivo ne ponuja izbranih materialov, vendar je kvaliteta izdelave na spodobni ravni, črnino razbijejo vložki iz kroma, oprema pa je osnovna, a ponuja marsikaj.

Pred voznikom je tako klasična instrumentna plošča z analognimi merilniki ter manjšim prikazom potovalnega računalnika, na vrhu sredinskega dela armaturne plošče pa je barvni zaslon s prikazom radijskih postaj, multimedijske vsebine, povezljivosti s telefonom… večini pa lahko ukazujemo prek volanskih tipk.

Malce starejši bodo ob pogledu na infotainment obujali spomine na mlade dni, saj ta spominja na glasbene stolpe iz prejšnjega tisočletja. Nižje proti kolenom se nahaja konzola (doplačilne samodejne) klimatske naprave, na voljo sta še reži za USB in AUX priključek ter 12V vtičnica.

Ergonomija je solidna, po višini nastavljivi sedeži imajo oprijema bolj za vzorec, položaj za volanom je zgleden tudi za višjerasle. Zmoti le po višini nastavljiv volan, pri Fordu pa bi lahko dodali tudi sredinski naslon za roko.

Ker je široka zadnja klop pomaknjena precej nazaj, je prostora zadaj kar veliko, na račun tega pa je manjši prtljažni prostor. Za "roadtrip" štirih mandeljcev do Nordkappa bo 270 litrov prostora (10 manj kot pri fiesti) gotovo premalo, zato pa bodo ka+ lažje otovorili mlajši in starejši pari za kak krajši dopust ali družabni izlet - sploh ker je v notranjosti kar 21 odlagališč za razne predmete.

Prtljažnik je sicer dokaj ozek, globok in z visokim nakladalnim robom, pri odpiranju pa si boste gotovo umazali prste. S prevračanjem zadnje klopi (60:40) ga lahko povečamo na uporabnih 849 litrov, vendar pri tem ostane nerodna stopnica.

Pod motornim pokrovom dobre tone težkega malčka smo zaman iskali napis EcoBoost, s katerimi Ford blesti. Za ka+ so namreč izbrali atmosferski 1,2-litrski štirivaljnik, ki po tehnični zasnovi ni več mlad. Inženirji so ga ustrezno posodobili in pomladili, tako zmore moč 63 kW (85 KM) in ima 112 Nm navora pri 4.000 vrt./min, po značaju in značilnostih pa je klasičen majhen štirivaljnik.

Ustrezno tih in miren stroj je pri nižjih motornih vrtljajih skromen, v visokih pa precej živahen. To se pozna tudi pri porabi, umirjen voznik bo shajal z dobrimi šestimi litri (motor ne “kašlja” niti pri dizelskih vrtjajih), tak z bolj težko nogo pa s skoraj osmimi (tovarna 6,6/4,0/5,0). Pospešek 0-100 km/h v 13,3 sekunde je za naravo motorja pričakovan, končna hitrost 169 km/h presega naše omejitve, na avtocestnih klancih pa je bolje ostati na voznem pasu.

Bolj kot hitrost in pospeške bodo vozniki cenili dobro zvočno izolacijo, okretnost, živahnost pri menjavi smeri in obvladljivost - parkiranje je enostavno, saj je preglednost v vse smeri odlična. Krmilni mehanizem je odziven in natančen, zato ka+ z lego na cesti pričakovano nima težav, podvozje pa je malce trše nastavljeno in v primerjavi z drugimi Fordi manj uglajeno.

Pri avtomobilih kot je ka+ pa zmogljivosti niti niso v ospredju, eden od odločilnih dejavnikov nakupa pa je seveda cena. Fordov nizkocenovnik je sicer na voljo le z eno opremo Trend in enim motorjem, za 10.750 evrov pa poleg osnovne varnosti dobite še klimatsko napravo in radio.

V serijski opremi so sicer ESP, ABS, šest varnostnih blazin, dva isofix priključka zada, klimatska naprava, električni pomik sprednjih stekel in ogledal, pomoč pri speljevanju v klanec, omejevalnik hitrosti, sistem Sync z glasovnim upravljanjem in funkcijo AppLink, funkcija MyKey za starše in daljinsko centralno zaklepanje. Sodobnih varnostno-asistenčnih sistemov ni na voljo niti za doplačilo - tudi ka+ bi koristilo samodejno zaviranje v sili -, saj tovrstne kupce privlači predvsem ugodna cena, ki jo varnostni dodatki hitro dvignejo.

Seznam doplačil je tako res kratek. Za 190 evrov je možno izbrati večopravilno enoto Sync prve generacije s 4,2-palčnim barvnim zaslonom in podporo za prostoročno telefoniranje, prav toliko stane tudi samodejna klimatska naprava. Tempomat stane 180 evrov, ogrevana sprednja sedeža 340 evrov, priporočamo parkirne senzorje za 150 evrov in 290 evrov vreden paket za pomoč vozniku.

Po preizkusu je tako jasno, da Ford z modelom ka+ meri na racionalne kupce, ki jih bolj kot oblikovanje zanimajo prostornost, uporabnost in udobje. Takšni kupci si niti ne želijo najnovejših tehnologij, ampak preprosto dober, enostaven, preizkušen in poceni avto. Za tiste bolj zahtevne pa je tu nova fiesta, ki ob tradicionalnih odlikah blesti še na področju varnostno-asistenčnih sistemov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem
Avto
AvtoUroš Božin Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem

Novi ford ranger je postal še bolj možat, povezan in uporaben. V kabini bo prevladoval ogromen zaslon, pod motornim pokrovom pa dizelski šestvaljnik.

FINANCE
PMM
Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla 4

Fordov izvršni direktor je napovedal, da bodo leta 2023 podvojili proizvodnjo e-avtov, pozneje pa bodo postali največji proizvajalec električnih avtov na svetu.

FINANCE
Avto
Novi tektonski premiki pri Fordu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi tektonski premiki pri Fordu

Ford bo po 55 letih opustil Evropo kot samostojno regijo in jo priključil globalnim operacijam.

FINANCE
Avto
Prvi ford na podlagi skupnega sodelovanja s Volkswagnom
Avto
AvtoBoštjan Paušer Prvi ford na podlagi skupnega sodelovanja s Volkswagnom

Tourneo connect je prvi plod sodelovanja med Fordom in Volkswagnom, vendar ne bo zadnji, saj mu bodo kmalu sledili drugi modeli. Ponuja dve dolžini in do sedem sedežev, na ceste pa prihaja spomladi prihodnje leto.

FINANCE
Avto
Ford napovedal zgodovinsko prestrukturiranje
Avto
AvtoUroš Božin Ford napovedal zgodovinsko prestrukturiranje

Fordov električni oddelek se bo imenoval Ford model E, Ford Blue pa bo skrbel za vozila s klasičnim pogonom. Cilj reorganizacije je povečati dobičkonosnost.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)