“Marija, sedmica!” mi je kar zletelo iz ust, ko sem zbudil mehanizem za odpiranje tridelne kovinske strehe na prenovljeni bavarski seriji 4. Kratka, le 20 sekund dolga predstava je za hip ustavila čas mimoidočim, tudi po njenem koncu je na žarečo oranžno obarvano pločevino ostalo prilepljenih nekaj pogledov. Kot bi zrli v kak prelep sončni zahod…
Ni kaj, kabrioleti že sami po sebi hitro pritegnejo skomine in pozornost, BMWjev oblikovalski oddelek pa je (tudi) v primeru serije 4 cabrio delo opravil z odliko.
Spredaj je štirica značilno agresivna in značajsko močna, tudi z zaprto streho izžareva eleganco in športnost, zgoraj brez pa ponuja še občutek svobode in posebne užitke, rezervirane le za kabriolete. Prijetno pihljanje vetra, lovljenje sončnih žarkov, vonjanje narave, uživanje v zvočni kulisi,… Zdaj že malce razumete navdušenje?
S prenovo 464 cm dolge ter 183 cm široke serije 4 cabrio v Munchnu sicer niso šli predaleč, ker za to niti ni bilo potrebe. Na osnovi kupeja vzniklemu lepotcu so namenili le nekaj prefinjenih potez na prednjih in zadnjih lučeh ter odbijačih, razlike glede na prej bodo opazili le največji ljubitelji bavarcev.
Prilagodljive LED luči so sicer odlične, paket Luxury Line pa z nekaj kromiranimi letvami in večkrakimi 19-palčnimi platišči poskrbi, da avtomobil v živo še bolj “zažge”.
Jasno je, da se mu najbolje podajo topli dnevi, ko je streha pospravljena v zadek. “Show” odpiranja oziroma zapiranja se lahko odvija tudi med vožnjo do hitrosti 18 km/h, kar je pač davek na mehanizem ob težki strehi.
Ta je kovinska in tako toplotno kot tudi zvočno zelo dobro zatesnjena, štirica pa je med vožnjo posledično tišja kot konkurenca s platneno streho ter primerna za vse letne čase. Mehanizem in ojačitve sicer konkretno vplivajo na težo vozila in prostornino prtljažnika, ki ob spuščeni strehi vase sprejme za silo sprejemljivih 220 litrov prtljage, ob dvignjeni pa uporabnih 370 litrov.
p(BMW#BMW) serije 4 cabrio je sicer pravi štirised, vendar ne skriva dejstva, da se bosta v njem najbolje počutila dva. Otroci zadaj bodo sicer uživali, odrasli že manj, saj je prostora za kolena malo, naslon klopi pa je postavljen precej pokončno. Večino časa bo tam tako ali tako nameščena protivetrna zaščita, ki konkretno zmanjša piš vetra okoli glave, v svežih jutrih in hladnejših dnevih pa bodo še kako prav prišli ogrevan volan in v prednja sedeža vgrajeni grelci za vrat, ki jih vklopi pritisk na gumb med sedežema.
Usnje v takšnem avtu je seveda obvezno, v nežni bež barvi s poudarjenimi kontrastnimi šivi pa so se odlično zlili z oranžno barvo vozila ter skupaj z dodatki linije Luxury line še poudarili prestižno noto vozila.
Svetlo usnje je bilo obenem rokodelsko prešito s karo vzorcem, eleganca v notranjosti pa se je nadaljevala tudi s prešitim usnjem na armaturni plošči.
Notranjost tudi po prenovi ostaja zelo podobna drugim BMWjem, voznikovo okolje je tako vzorno. To še podkrepijo oprijemljiv usnjen volan, sedeži s konkretno podporo telesu, po novem digitalni merilniki in velik zaslon z upravljalnimi ploščami (velike ikone glavnih funkcij, ki si jih lahko prilagodite po lastni meri), zmogljivo ozvočenje Harman/Kardon ter že pregovorno odlična kvaliteta izdelave in materialov.
Serijsko in za doplačilo je na voljo kopica najsodobnejših varnostno-asistenčnih sistemov, vmesnik iDrive z na dotik občutljivo površino pa ob tem poenostavi vnašanje raznih podatkov (navigacija, imenik).
Že zgolj sedenje v takšnem avtomobilu te lahko hitro pripravi do tega, da bi “vse poslal k vragu”, odpovedal pomembne sestanke in obveznosti, poklical tisto pravo številko in v dvoje odbrzel na obalo, med gore ali pa naredil kar tako en krog - za dušo. Če ima na zadku oznako 430i (s prenovo je zamenjal 428i), kar obljublja vonj po bencinskih hlapih, v ušesih zven visokih vrtljajev in več kot pohvalne zmogljivosti, je želja še toliko močnejša.
Na papirju je vse hitro jasno: oznaka 430i prinaša štirivaljni prisilno polnjeni motor, 185 kilovatov oziroma 252 “konjev” pri 5.200 vrtljajih, 350 Nm navora pri 1.450-4.800 vrtljajev, serijsko 8-stopenjski samodejni menjalnik, pospešek z mesta do 100 km/h v 6,3 sekunde, končno hitrost 250 km/h in zadnji pogon. Številke niso od muh, pospremi pa jih tudi nadpovprečno možat zvok, ki porabo dvigne na dobrih deset litrov (tovarna 9,7/5,3/6,3).
Čeprav motor ne ponuja žlahtnega zvoka šestvaljnika, ki je na voljo v 440i, je v poplavi dizlov pravi balzam za ušesa, sploh ko se merilnik vrtljajev nahaja blizu rdečega polja. A preden bo kdo pomislil na dirkaške rokavice in črno-belo ciljno zastavico, kako mu plapola nekje na Predelu ali Grossglocknerju, pri Črnem kalu ali Karlobagu, velja še enkrat pogledati avtomobil. Ali se mu vožnja na meji sploh poda? Kdor je v dvomih, se mu bodo ti razblinili ob podatku o masi vozila.
Karoserijske ojačitve in mehanizem strehe namreč terjajo svoj davek, za centimeter nižje nasajeno podvozje in s tem nižje težišče pa skušajo kar najbolje skriti dodatnih 230 kilogramov glede na kupe. To pa so že trije nogometaši namesto ene brhke dame na desnem sedežu. Skoraj 1.800 kg težak cabrio se tako pelje manj športno kot kupe, vendar pa mu glede na naravo vozila tako ali tako pašejo drugačne razmere.
Na sredinski konzoli ob ročici samodejnega menjalnika je pričakovano na voljo izbirnik voznega programa (eco pro, comfort, sport in sport+), ki lahko dodobra poudari značaj ali trenutno voljo voznika oziroma sopotnika na njegovi desni. To omogočajo vrhunsko podvozje, učinkovito blaženje in različna narava pogonskega sklopa.
V udobnem načinu comfort se kilometri na obalni cesti ali v njenem zaledju premagujejo lahkotno, umirjeno in tiho, menjalnik bo komaj zaznavno prestavljal in motor držal v nizkih vrtljajih. Skok skozi Kras, gorski prelazi ali deli Jadranske magistrale pa zmorejo prebuditi tudi željo po bolj dinamični vožnji, kljub masi se bo 430i cabrio v načinu Sport pokazal v zelo dobri luči.
Za to imajo zasluge kljub vsemu dovolj uravnoteženo podvozje (48% spredaj, 52% zadaj), za BMW tipično natančen volan in menjalnik, ki zmore prestavljati tudi dirkaško hitro in v višjih vrtljajih. Menjalniku lahko ukazujete tudi ročno s pomikanjem prestavne ročice naprej in nazaj ali s pomočjo obvolanskih ročic. Motor se v športnem načinu tudi bolj intenzivno odziva na pritisk stopalke za plin, v mejnih pogojih pa mu na pomoč priskoči učinkovita elektronska pamet, ki v načinu Sport+ poskrbi tudi za nekaj zabave z nadzorovanim odnašanjem zadka.
Ni kaj, izkušnja z BMW 430i cabrio je ena boljših nasploh, le dovolj globok žep je treba imeti. Z osnovno ceno 57.450 evrov oziroma 80 tisoč evrov za bogato opremljenega testnega to res ni avtomobil za vsakega, a če bi imeli v rokah tisto pravo kombinacijo… S svojim videzom in imidžem je topless štirica pač ena izmed bolj privlačnih izbir na trgu, z njo pa boste gotovo naredili veliko tudi za svojo dušo. Ne le v toplih dneh s pospravljeno streho, zlahka tudi pozimi in v močnem nalivu.