Avto

BMW 430i cabrio: tista prava kombinacija

Ali ste ljubitelj luksuza in vetra v laseh, lepote življenja radi uživate v dvoje in z malo prtljage, finance niso kak večji problem ter radi prisluhnete visokim obratom bencinskega motorja? BMW 430i cabrio je v tem primeru gotovo vaš “jackpot”.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.08.2018 01:00
Dopolnjeno: 08.08.2018 10:45
Čas branja: 9 min

“Marija, sedmica!” mi je kar zletelo iz ust, ko sem zbudil mehanizem za odpiranje tridelne kovinske strehe na prenovljeni bavarski seriji 4. Kratka, le 20 sekund dolga predstava je za hip ustavila čas mimoidočim, tudi po njenem koncu je na žarečo oranžno obarvano pločevino ostalo prilepljenih nekaj pogledov. Kot bi zrli v kak prelep sončni zahod…

Ni kaj, kabrioleti že sami po sebi hitro pritegnejo skomine in pozornost, BMWjev oblikovalski oddelek pa je (tudi) v primeru serije 4 cabrio delo opravil z odliko.

Spredaj je štirica značilno agresivna in značajsko močna, tudi z zaprto streho izžareva eleganco in športnost, zgoraj brez pa ponuja še občutek svobode in posebne užitke, rezervirane le za kabriolete. Prijetno pihljanje vetra, lovljenje sončnih žarkov, vonjanje narave, uživanje v zvočni kulisi,… Zdaj že malce razumete navdušenje?

S prenovo 464 cm dolge ter 183 cm široke serije 4 cabrio v Munchnu sicer niso šli predaleč, ker za to niti ni bilo potrebe. Na osnovi kupeja vzniklemu lepotcu so namenili le nekaj prefinjenih potez na prednjih in zadnjih lučeh ter odbijačih, razlike glede na prej bodo opazili le največji ljubitelji bavarcev.

Prilagodljive LED luči so sicer odlične, paket Luxury Line pa z nekaj kromiranimi letvami in večkrakimi 19-palčnimi platišči poskrbi, da avtomobil v živo še bolj “zažge”.

Jasno je, da se mu najbolje podajo topli dnevi, ko je streha pospravljena v zadek. “Show” odpiranja oziroma zapiranja se lahko odvija tudi med vožnjo do hitrosti 18 km/h, kar je pač davek na mehanizem ob težki strehi.

Ta je kovinska in tako toplotno kot tudi zvočno zelo dobro zatesnjena, štirica pa je med vožnjo posledično tišja kot konkurenca s platneno streho ter primerna za vse letne čase. Mehanizem in ojačitve sicer konkretno vplivajo na težo vozila in prostornino prtljažnika, ki ob spuščeni strehi vase sprejme za silo sprejemljivih 220 litrov prtljage, ob dvignjeni pa uporabnih 370 litrov.

p(BMW#BMW) serije 4 cabrio je sicer pravi štirised, vendar ne skriva dejstva, da se bosta v njem najbolje počutila dva. Otroci zadaj bodo sicer uživali, odrasli že manj, saj je prostora za kolena malo, naslon klopi pa je postavljen precej pokončno. Večino časa bo tam tako ali tako nameščena protivetrna zaščita, ki konkretno zmanjša piš vetra okoli glave, v svežih jutrih in hladnejših dnevih pa bodo še kako prav prišli ogrevan volan in v prednja sedeža vgrajeni grelci za vrat, ki jih vklopi pritisk na gumb med sedežema.

Usnje v takšnem avtu je seveda obvezno, v nežni bež barvi s poudarjenimi kontrastnimi šivi pa so se odlično zlili z oranžno barvo vozila ter skupaj z dodatki linije Luxury line še poudarili prestižno noto vozila.

Svetlo usnje je bilo obenem rokodelsko prešito s karo vzorcem, eleganca v notranjosti pa se je nadaljevala tudi s prešitim usnjem na armaturni plošči.

Notranjost tudi po prenovi ostaja zelo podobna drugim BMWjem, voznikovo okolje je tako vzorno. To še podkrepijo oprijemljiv usnjen volan, sedeži s konkretno podporo telesu, po novem digitalni merilniki in velik zaslon z upravljalnimi ploščami (velike ikone glavnih funkcij, ki si jih lahko prilagodite po lastni meri), zmogljivo ozvočenje Harman/Kardon ter že pregovorno odlična kvaliteta izdelave in materialov.

Serijsko in za doplačilo je na voljo kopica najsodobnejših varnostno-asistenčnih sistemov, vmesnik iDrive z na dotik občutljivo površino pa ob tem poenostavi vnašanje raznih podatkov (navigacija, imenik).

Že zgolj sedenje v takšnem avtomobilu te lahko hitro pripravi do tega, da bi “vse poslal k vragu”, odpovedal pomembne sestanke in obveznosti, poklical tisto pravo številko in v dvoje odbrzel na obalo, med gore ali pa naredil kar tako en krog - za dušo. Če ima na zadku oznako 430i (s prenovo je zamenjal 428i), kar obljublja vonj po bencinskih hlapih, v ušesih zven visokih vrtljajev in več kot pohvalne zmogljivosti, je želja še toliko močnejša.

Na papirju je vse hitro jasno: oznaka 430i prinaša štirivaljni prisilno polnjeni motor, 185 kilovatov oziroma 252 “konjev” pri 5.200 vrtljajih, 350 Nm navora pri 1.450-4.800 vrtljajev, serijsko 8-stopenjski samodejni menjalnik, pospešek z mesta do 100 km/h v 6,3 sekunde, končno hitrost 250 km/h in zadnji pogon. Številke niso od muh, pospremi pa jih tudi nadpovprečno možat zvok, ki porabo dvigne na dobrih deset litrov (tovarna 9,7/5,3/6,3).

Čeprav motor ne ponuja žlahtnega zvoka šestvaljnika, ki je na voljo v 440i, je v poplavi dizlov pravi balzam za ušesa, sploh ko se merilnik vrtljajev nahaja blizu rdečega polja. A preden bo kdo pomislil na dirkaške rokavice in črno-belo ciljno zastavico, kako mu plapola nekje na Predelu ali Grossglocknerju, pri Črnem kalu ali Karlobagu, velja še enkrat pogledati avtomobil. Ali se mu vožnja na meji sploh poda? Kdor je v dvomih, se mu bodo ti razblinili ob podatku o masi vozila.

Karoserijske ojačitve in mehanizem strehe namreč terjajo svoj davek, za centimeter nižje nasajeno podvozje in s tem nižje težišče pa skušajo kar najbolje skriti dodatnih 230 kilogramov glede na kupe. To pa so že trije nogometaši namesto ene brhke dame na desnem sedežu. Skoraj 1.800 kg težak cabrio se tako pelje manj športno kot kupe, vendar pa mu glede na naravo vozila tako ali tako pašejo drugačne razmere.

Na sredinski konzoli ob ročici samodejnega menjalnika je pričakovano na voljo izbirnik voznega programa (eco pro, comfort, sport in sport+), ki lahko dodobra poudari značaj ali trenutno voljo voznika oziroma sopotnika na njegovi desni. To omogočajo vrhunsko podvozje, učinkovito blaženje in različna narava pogonskega sklopa.

V udobnem načinu comfort se kilometri na obalni cesti ali v njenem zaledju premagujejo lahkotno, umirjeno in tiho, menjalnik bo komaj zaznavno prestavljal in motor držal v nizkih vrtljajih. Skok skozi Kras, gorski prelazi ali deli Jadranske magistrale pa zmorejo prebuditi tudi željo po bolj dinamični vožnji, kljub masi se bo 430i cabrio v načinu Sport pokazal v zelo dobri luči.

Za to imajo zasluge kljub vsemu dovolj uravnoteženo podvozje (48% spredaj, 52% zadaj), za BMW tipično natančen volan in menjalnik, ki zmore prestavljati tudi dirkaško hitro in v višjih vrtljajih. Menjalniku lahko ukazujete tudi ročno s pomikanjem prestavne ročice naprej in nazaj ali s pomočjo obvolanskih ročic. Motor se v športnem načinu tudi bolj intenzivno odziva na pritisk stopalke za plin, v mejnih pogojih pa mu na pomoč priskoči učinkovita elektronska pamet, ki v načinu Sport+ poskrbi tudi za nekaj zabave z nadzorovanim odnašanjem zadka.

Ni kaj, izkušnja z BMW 430i cabrio je ena boljših nasploh, le dovolj globok žep je treba imeti. Z osnovno ceno 57.450 evrov oziroma 80 tisoč evrov za bogato opremljenega testnega to res ni avtomobil za vsakega, a če bi imeli v rokah tisto pravo kombinacijo… S svojim videzom in imidžem je topless štirica pač ena izmed bolj privlačnih izbir na trgu, z njo pa boste gotovo naredili veliko tudi za svojo dušo. Ne le v toplih dneh s pospravljeno streho, zlahka tudi pozimi in v močnem nalivu.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani
Avto
AvtoMiloš Milač BMW popravlja cene po novem DMV, te so do 18 odstotkov nižje kot lani 1

Naš konfigurator trenutno ne deluje dobro, cene vozil so napačne. Prave cene za leto 2021 so do 18 odstotkov nižje kot lani, sporoča BMW Slovenija.

FINANCE
Avto
Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis
Avto
AvtoMiloš Milač Ob ljubljanski obvoznici je znova zaživel BMW, kakšne načrte ima madžarski Wallis

Intervju z Blažem Urbanijo, direktorjem družbe Wallis Motor Ljubljana, ki je oktobra lani prevzel posel in objekt nekdanjega trgovca BMW A-Cosmosa.

FINANCE
Avto
BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov
Avto
AvtoMiloš Milač BMW električni velikan iX bo v Sloveniji stal 81.800 evrov 25

BMW električni orjak bo ponudil kopico sodobne tehnike, krepke mere in doseg prek 600 kilometrov v različici iX xDrive50.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz
Avto
AvtoUroš Božin Koronavirus Bavarcem pretrgal 12-letni prodajni niz

Zaprtje tovarn in prodajnih salonov je močno udarilo po financah v drugem četrtletju, v tretjem in četrtem trimesečju pa so v BMW dober del izgubljenega nadomestili.

FINANCE
PMM
BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač BMW priključna hibrida 330e in 530e: tudi elektrika lahko prinese užitek v vožnji 19

Test: BMW 330e xDrive touring in 530e xDrive touring s sistemsko močjo 215 kilovatov, res skromno žejo in krepko skupno maso.

FINANCE
Avto
Bavarski ponos, združen v enem avtu
Avto
AvtoMiloš Milač Bavarski ponos, združen v enem avtu 2

Kandidat za managerski avto leta 2021: BMW 5 sedan in touring

FINANCE
Avto
BMW za neozdravljive nostalgike
Avto
AvtoGorazd Suhadolnik BMW za neozdravljive nostalgike

Za krmilom jubilejne izdaje BMW R NineT Urban G/S, retro roadsterja, ki združuje dediščino, samosvoj videz, visokokakovostno obdelavo in zabavne zmogljivosti. Seveda z mislijo na obvezno personalizacijo.