Kratica SUV je v zadnjih letih v avtomobilski industriji poskrbela za pravo norijo. Na vrhu lestvic najbolje prodajanih avtomobilov že nekaj časa kraljuje Hondin CR-V. Kakšno pot so tokrat izbrali Japonci, razkriva novi CR-V. Na nekaterih daljnih trgih je naprodaj že kakšno leto, s septembrom pa bodo na svoje prišli še evropski vozniki. Zmagovite kombinacije ne gre radikalno spreminjati, zato novi CR-V ob bolj privlačnih linijah svoje adute skriva v notranjosti. Kljub isti dolžini kot predhodna generacija so prostorsko učinkovitost kabine izboljšali, da omogoča tudi izbiro sedmih sedežev.
Nabrušeni dizajn
V dolžino CR-V ostaja enak, inženirji so kolesa potisnili proti vogalom ter s tem za tri centimetre povečali medosno razdaljo. Avto je za dva centimetra širši, zaradi večjih koles in bolj mesnatih pnevmatik je za 3,5 centimetra povečana oddaljenost od tal. Kabina je potisnjena nazaj, motorni pokrov pa je daljši. Prepoznavni obraz serijsko v vseh paketih opreme krasijo moderni žarometi, ki svetijo v LED-tehnologiji. Na atraktivnem zadku zbujajo pozornost tridimenzionalni izstopajoči luči ter pokončna smernika. Vse različice imajo dve izpušni cevi in spojler, ki še dodatno pripomorejo k dinamičnemu videzu. Telo z napihnjenimi odbijači objemajo dodatki iz kroma, ki športni drži dodajo še odmerek elegance.
Povezljivost in prostorska izkoriščenost
Japonci vedo, da vsaka generacija ne more pridobiti le velikosti, zato so se držali zdajšnjih zunanjih mer, pozornost pa so namenili prostorski izkoriščenosti. Ko se usedeš, najprej opaziš kakovost uporabljenih materialov, s katerimi se bo japonka lažje spopadala z evropsko konkurenco. V različici z najvišjo stopnjo opreme executive se lahko spogleduje tudi s premijskimi tekmeci. Armaturna plošča je jasna, čista in pregledna. Namesto na dveh zaslonih se zdaj vse informacije izpisujejo na osrednjem. Vse več uporabnikov pričakuje, da s svojimi pametnimi telefoni upravljajo multimedijski sistem. CR-V to omogoča lastnikom naprav Apple in Samsung s povezavo prek Android Auto in Apple Car Play ter z zrcaljenjem slike.
Navdušuje število in velikost odlagalnih površin. Oblika predala med sedežema se lahko prilagaja – če polico premaknete na dno, vanj lahko spravite prenosni računalnik in žensko torbico. Padajoča linija motornega pokrova, za centimeter ožji A-stebriček, veliko zadnje okno ter stranski ogledali vozniku omogočajo odlično preglednost.
Prostorsko presenečenje
Kabina že v predhodniku ni bila majhna, nova generacija pa bo s prostornostjo mnoge osupnila. Spredaj je prostora na pretek, v drugi sedežni vrsti pa skoraj toliko, kot bi ga pričakoval v limuzinah s podaljšanim medosjem. Tudi ko na voznikov sedež sede velikan, je na zadnjih sedežih prostora veliko. Prvič si bo CR-V mogoče omisliti s sedmimi sedeži. Za večjo prostornost za noge tretje vrste so rezervoar za gorivo namestili nižje. Zadnja bočna vrata se odprejo pod kotom 86 stopinj, kar ob nizkem pragu omogoča lažje dostopanje do tretje sedežne vrste. Ta ima dovolj prostora, kljub temu pa bodo tam sedeli mlajši in spretnejši.
Prtljažni prostor v petsedežniku je širši in daljši, omogoča dve nastavitvi višine dna. Kljub nizkemu nakladnemu robu in višji oddaljenosti od tal je v dnu dovolj prostora za pravo rezervno kolo. V prtljažnik gre 561 litrov prtljage, ob podrtju druge sedežne vrste je dno povsem ravno, prostornina pa se povzpne na 1.756 litrov. Za šestim in sedmim sedežem je prtljažnega prostora 150 litrov, če pa sta zložena, prtljažnik pogoltne do 472 litrov. Tudi sedemsedežni CR-V z zložitvijo vseh sedežev ponuja ravno dno.
Brez Evropejcem ljubega dizla
Pod motornim pokrovom postane CR-V kontroverzen. Japonci zaradi zmede in nejasnosti z dizli vse upe polagajo v 1,5-litrski VTEC bencinski turbomotor, ki ga poznamo že pri civicu. Dizelskega motorja sploh ne bo v ponudbi. Vstopna različica razvije 127 kilovatov (173 konjskih moči) ter 220 newtonmetrov navora, ki so na voljo od 1.900 do pet tisoč vrtljajev. V kombinaciji z brezstopenjskim menjalnikom (CVT) dobite še štirikolesni pogon, motor pa ima 140 kilovatov (193 konjskih moči) ter dodatnih 20 newtonmetrov, ki so dostopni pri dva tisoč vrtljajih. Motor moč proizvaja linearno, prisilno polnjenje dobro skriva, zavrti pa se rad tudi v višje vrtljaje. CR-V je najbolj poskočen v najlažji različici s prednjim pogonom ter ročnim menjalnikom, saj do sto kilometrov na uro potrebuje dobrih devet sekund. V različici s samodejnim menjalnikom s pritiskom na plin nekoliko postoji, da si vzame dah, in nato poskoči. Sto kilometrov na uro doseže v desetih sekundah.
Dobro se razume z zavoji
CR-V neguje Hondino tradicijo dobrih voznih lastnostih. V zavojih je odličen. Nagibanja karoserije je zelo malo, volan pa je lahkoten in neposreden. Kot smo vajeni pri hondah, je ročni menjalnik natančen, prestavljanje pa lahkotno. Na zelo visoki ravni je udobje. Podvozje brez težav opravi z neravninami in razpokami, vzmetenje pa zelo dobro prestreže tresljaje. Zaradi dobre zvočne zatesnjenosti lahko res uživamo v udobju.
Za dodaten oprijem in uporabnost na neasfaltiranih cestah poskrbi štirikolesni pogon. Pri večjih hitrostih se zaradi varčnosti izklopi, zaradi štirikolesnega pogona je oddaljenost od tal višja za centimeter in meri zajetnih 20 centimetrov.
Skrivnostni nasmeh in varnost serijsko
Maska hladilnika skriva aktivne lopute, ki samodejno uravnavajo večji pretok zraka za hlajenje motorja; pri nižjih temperaturah ali zmerni hitrosti se bodo za boljšo aerodinamiko te lopute zaprle. Karoserija vsebuje novo generacijo konstrukcije ACE, ki uporablja mrežo povezanih strukturnih elementov ter silo prenese na stebre. Konstrukcija je zaradi večje uporabe visoko trdega jekla (36 odstotkov) močnejša ter hkrati lažja. Na področju aktivne varnosti razveseljuje odločitev, da varnostni paket Honda sensing postaja del serijske opreme, ki med drugim vključuje sistem sledenja voznega pasu, prilagodljivi aktivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo pred naletom spredaj ter zavorni sistem za ublažitev naleta.
Za okoljsko ozaveščene prihaja hibrid
Nova generacija, ki jo bodo izdelovali na Japonskem, bo v slovenske prodajne salone prispela jeseni. Pri Hondi bodo še zadnje karte na mizo položili v začetku prihodnjega leta, ko bo predstavljen še hibrid i-MMD z dvolitrskim bencinskim motorjem, ki po uporabljal atkinsonov cikel, ter dvema elektromotorjema. Privlačna japonka se je v novi generaciji še bolje oborožila za napad na evropski trg in nadaljevanje bogate tradicije Hondine kratice za udobno vsestransko vozilo.
Foto: Honda in Uroš Božin