Avto

Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler

Marchionne je na čelo Fiata prišel leta 2004 in ga rešil pred propadom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
25.07.2018 13:05
Čas branja: 2 min

Umrl je Sergio Marchionne, ki je italijansko-ameriškega proizvajalca avtomobilov Fiat Chrysler vodil od leta 2004, so sporočili na spletni strani FCA. Marchionne bi moral Fiat Chrysler zapustiti spomladi leta 2019 po predstavitvi poslovnih rezultatov. Njegovo stanje se je hudo poslabšalo po kirurškem zapletu na začetku julija.

Marchionne je v zadnjem desetletju svetovno avtomobilsko industrijo zaznamoval s svojimi odkritimi ocenami, tekmovalnim duhom, transparentnostjo ter na položajih predsednika in generalnega direktorja podjetja Fiat Chrysler Automobiles, predsednika in generalnega direktorja Ferrarija, predsednika Maseratija in predsednika CNH Industrial – evropskega proizvajalca tovornjakov, avtobusov, traktorjev in gradbenih vozil, so strnili pri Automotive News Europe.

Dolgoletnemu prvemu možu, ki je bil znan po vztrajanju pri črnih oblačilih, saj je s tem zjutraj prihranil nekaj sekund odločanja, je uspelo to, za kar so številni strokovnjaki napovedovali, da je nemogoče. Oživil je dva slabo stoječa avtomobilska proizvajalca. Ameriško družbo Chrysler je z združitvijo s Fiatom naredil dobičkonosno.

Z roba propada rešil Fiat

Ko je leta 2004 prevzel vodenje Fiata, je imela ta izgubo v višini 2,5 milijarde dolarjev in je bil na robu propada. Na čelu družbe je z General Motorsom izpogajal poravnavo v višini več kot dveh milijard dolarjev minulih pogodbenih obveznosti do Fiata. Zaprl je neučinkovite tovarne in prestrukturiral dolg. Pozneje se je osredotočil na razširitev Fiatove proizvodne linije, v katero je v štirih letih za razvoj 20 novih modelov vložil deset milijard evrov.

Fiat je po preobratu do konca minulega desetletja, ko je ameriško avtomobilsko industrijo prizadel gospodarski zlom, postalo zdravo podjetje. Fiat je v partnerstvo s Chryslerjem vstopil leta 2009, ko je pridobil 20-odstotni lastniški delež. Marchionnejev načrt je bil z vlaganjem v nove produkte, kjer bi Fiat in Chrysler delila vozila, motorje in tovarne, narediti Chrysler dobičkonosen.

RAM je odcepil od Dodgea in ustvaril samostojnega proizvajalca poltovornjakov. Mlajši vodstveni kadri so zamenjali veterane, dali so jim ambiciozne prodajne in finančne cilje ter avtonomijo, da jih dosežejo. Linijo jeepa so razširili po vsem svetu. Do leta 2014 je Fiat prevzel celoten lastniški delež Chryslerja, s tem pa je skupina postala sedmi največji proizvajalec avtomobilov na svetu. Poenoteno lastništvo je Marchionneju omogočilo, da je v celoti uresničil vizijo unikatnega globalnega proizvajalca avtomobilov.

Aprila je Marchionne v petletnem poslovnem načrtu razkril vlogo, ki jo bo znamka Fiat igrala v prihodnje. Fiat bo v Evropi zmanjšan na le nekaj modelov, osredotočili pa se bodo na elektrificirano zasedb0 modelov 500 in fiat panda.

Kljub temu, da ni imel izkušenj v avtomobilski industriji, bil je priznan računovodja, davčni specialist, odvetnik in poslovni strateg, se je v avtomobilskem svetu povzpel do svetovne slave in za seboj pustil največjo sled. V spodnjem daljšem videu Marchionne govori (8:20) o svojih življenjskih lekcijah ter reševanju Fiata in Chryslerja.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Delničarji Fiat Chryslerja in PSA bodo danes glasovali o združitvi
Avto
AvtoMiloš Milač Delničarji Fiat Chryslerja in PSA bodo danes glasovali o združitvi 4

Vodstvi PSA Peugeot Citroëna in Fiat Chryslerja bosta jutri spremljali glasovanje delničarjev obeh skupin. To je še zadnji korak pred združitvijo dveh oslabljenih velikanov s skupaj kar 14 blagovnimi znamkami.

FINANCE
Avto
Delničarji PSA in Fiat Chryslerja skoraj soglasno podprli združitev avtovelikanov
Avto
AvtoMiloš Milač Delničarji PSA in Fiat Chryslerja skoraj soglasno podprli združitev avtovelikanov 5

Delničarji obeh podjetij so skoraj brez izjem podprli združitev avtomobilskih velikanov PSA Peugeot Citroëna in Fiat Chryslerja (FCA) v novo skupino Stellantis

FINANCE
PMM
Fiat posega po zvezdah, z elektriko in slovensko ceno
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Fiat posega po zvezdah, z elektriko in slovensko ceno 10

Avto Triglav je predstavil prvi električni fiat 500e, ki z baterijo z zmogljivostjo 37,3 kilovatne ure in 320-kilometrskim dosegom pri nas stane najmanj 29.440 evrov, v Nemčiji pa skoraj 10 tisoč evrov manj.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kondicija znamk Stellantisa: močna Jeep in Peugeot, negotovost za Alfa Romeo, slovo za Lancio?
Avto
AvtoMiloš Milač Kondicija znamk Stellantisa: močna Jeep in Peugeot, negotovost za Alfa Romeo, slovo za Lancio? 2

Novi avtomobilski velikan Stellantis, ki bo z družitvijo PSA Peugeot Citroëna in Fiat Chryslerja nastal konec prvega četrtletja letos, bo imel kar 14 blagovnih znamk. Preverili smo, v kakšni kondiciji so znamke in katere imajo velik, katere pa skromen potencial.

FINANCE
Prevozi
Svojega berlinga je dobil še Fiat
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Svojega berlinga je dobil še Fiat

Fiat je predstavil peto generacijo potniškega in tovornega dostavnika doblo, ki je zasnovan na osnovi in oblinah bratranca citroëna berlinga. Francoz bo tako na voljo že v petih različnih avtomobilskih znamkah.

FINANCE
Avto
Svetovna prodaja: Toyota se vrača na prestol, Stellantis šele šesti
Avto
AvtoMiloš Milač Svetovna prodaja: Toyota se vrača na prestol, Stellantis šele šesti

Pandemija koronavirusa je lani močno skrčila prodajo avtomobilskih velikanov, obenem pa je tudi premešala vrstni red na vrhu

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.