Avto

Volvova pot do rekordnega dobička

Analizirali smo poslovanje švedskega proizvajalca Volvo, ki od prevzema kitajskega geelyja naravnost cveti. V zadnjem četrtletju pa je dosegel rekorden dobiček 405 milijonov evrov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.07.2018 23:00
Čas branja: 3 min
Volvova pot do rekordnega dobička
Predsednik uprave Volva Hakan Samuelsson eno od prednosti strategije izpostavlja tesno sodelovanje z lastnikom, namesto da bi za zniževanje stroškov iskal tuje partnerje. Foto: Miloš Milač

Švedski Volvo Cars je v drugem četrtletju letos objavil podatke o rekordnem operativnem dobičku v višini 405 milijonov evrov. V primerjavi z istim obdobjem lani je ta poskočil kar za 28,6 odstotkov. Za 26,9 odstotka so se povečali tudi skupni prihodki, ki so znašali 6,36 milijarde evrov. V tem času je družba prodala 170.232 avtomobilov, kar je 14,6-odstotno povečanje glede na isto obdobje v letu 2017. Operativna marža pa je dosegla prav tako rekordnih 6,4 odstotkov s čimer se Volvo približuje nemški prestižni trojici BMW, Audi in Mercedes-Benz, ki dosega med osem in 10,5 odstotno stopnjo.

Letos je prek 750 milijonov evrov dobička

V prvih šestih mesecih letošnjega leta je operativni dobiček Volva dosegel 752 milijonov evrov, kar je 15,7-odstotno povečanje glede na isto obdobje lanskega leta. Skupni prihodki v prvi polovici leta 2018 so se v primerjavi z lanskim letom povečali za 23,6 odstotka in so dosegli 11,85 milijarde evrov. V prvem polletju letošnjega leta so zabeležili tudi rekordno prodajo, ki je znašala 317.639 avtomobilov, kar je 14,4 odstotka več kot v prvi polovici leta 2017.

Volvo sledi cilju 2020

S temu rezultati je Volvo na dobri poti, da leta 2020 doseže ciljno prodajo 800 tisoč vozil (lani je v svetu prodal 571 tisoč vozil). Močno k temu cilju prispeva lansko jesen predstavljeni mali športni terenec XC40, ki je le pol leta po predstavitvi le v Evropi zbral 80 tisoč naročil in zapolnil proizvodnjo v belgijskem Gentu do konca leta. Ravno te dni pa je pohod na trge začel novi karavanski volvo V60, ki ponuja kar dve različici s priključnim hibridom.

Desetletje nazaj je bilo vse drugače

Pa ni bilo vselej tako. Usoda Volva se je še konec prejšnjega desetletja zdela črna. Ameriški Ford je znamko kupil leta 1999 za šest milijard evrov, leta 2010 pa jo je za štirikrat manjšo ceno prodal kitajskemu Geelyju. Glede na slabotno poslovno stanje prav tako švedskega Saaba, ki je tisti čas umiral na obroke, tudi glede Volva ni bilo čutiti veliko optimizma. Svetovni mediji pa so kitajski prevzem pospremili še z dvomi, da bodo Kitajci zaprli tovarne na Švedskem in v Belgiji, pobrali znanje ter postopoma ugasnili znamko Volvo, kot se je to denimo zgodilo z Roverjem.

Po kratkem predahu v 2012, šprint!

Zgodilo se ni nič od tega. Volvo je po kratkem predahu leta 2012, v prvem polletju je zaradi težkih razmer v Evropi, posloval negativno, le vlagal in rasel. In to kljub nekaterim precej drznim potezam, v nove modele denimo vgrajuje le dvolitrske štirivaljne motorje, obenem postopoma ukinja dizelske motorje, ki so v Evropi še vedno zelo priljubljeni. Volvo je ob tem ovrgel napovedi medijev in ohranil evropske tovarne, dodal pa še dve na kitajskem in lani uvedel še železniško linijo med Kitajsko in Evropo za hitro dobavo avtomobilov.

Kitajci so dobri lastniki

intervju s šefom Volva: preživel, kjer je tekmeca odneslo s trga

»Prevzem je v več pogledih pozitivno vplival na znamko, saj je končal različne špekulacije o usodi Volva, lastnik pa je zagotovil skoraj milijardo evrov kapitala za financiranje razvoja. Ob tem je zadržal proizvodnjo na Švedskem, s tem tudi ugled in izvor Volva. Odobril je tudi dodatno zaposlovanje 1.200 ljudi v tovarni Torslanda v Göteborgu ter začel vlagati v znamko in proizvodnjo volvov na Kitajskem,« nam je leta 2014 na intervjuju svoje videnje glede kitajskih lastnikov podal predsednik uprave Volva Hakan Samuelsson.

V času, ko druge prestižne znamke, še zlasti največja trojica BMW, Audi in Mercedes-Benz, v želji po zniževanju stroškov mrzlično iščejo nove partnerje za razvoj, proizvodnjo in delitev delov, se Volvo tem odpoveduje in ostaja povezan le z lastnikom. To je denimo storil pri novem XC40, ki je nastal na osnovi razviti z lastnikom Geelyjem. Ta pa bo služila tudi novi blagovni znamki Lynk&CO, ki v kratkem prihaja v Evropi ter prestižni Volvovi znamki Polestar, ki jo bo označevala elektrifikacija. Obenem je Volvo ves ta čas ohranjal ugled najvarnejših avtomobilov, vsi novi modeli so se povzpeli na sam vrh po rezultatih EuroNCAP. Za leto 2020 pa si je zadal cilj, da v njihovih vozilih ne bo več smrtnih žrtev in težje poškodovanih potnikov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Volvo prevzema lastništvo nad proizvodnjo in prodajnimi dejavnostmi na Kitajskem
Avto
AvtoUroš Božin Volvo prevzema lastništvo nad proizvodnjo in prodajnimi dejavnostmi na Kitajskem 1

Analitiki pričakujejo, da bi lahko podobne pogodbe na Kitajskem sklenili tudi drugi tuji avtomobilski proizvajalci

FINANCE
Avto
Novi volvo EX90: tretji električar pri tej znamki
Avto
AvtoAndraž Zupančič Novi volvo EX90: tretji električar pri tej znamki 1

Volvo je zdaj tudi uradno predstavil novi model EX90. Veliki križanec je tretji električno gnani volvo, z njim pa nadaljujejo pot v popolno električno preobrazbo. Sprva bo na voljo v šestih državah in za približno sto tisoč evrov.

FINANCE
Avto
 Volvo EX90: to bo najbolj varen volvo vseh časov
Avto
AvtoAndraž Zupančič Volvo EX90: to bo najbolj varen volvo vseh časov 1

Volvo pripravlja povsem električno gnani prestižni križanec EX90, ki naj bi bil najbolj varen volvo vseh časov. Kot napovedujejo, naj bi imel med drugim radarsko podprt »nevidni ščit«, ki bo nadzoroval okolico vozila in bo nameščen na streho vozila. Prava predstavitev vozila pride na vrsto letos novembra.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
PMM
Okoljsko vprašanje bencin ali elektrika še zdaleč ni enostavno, kako nanj odgovarja Volvo?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostUroš Božin Okoljsko vprašanje bencin ali elektrika še zdaleč ni enostavno, kako nanj odgovarja Volvo? 5

Volvo je primerjal izpuste celotnega življenjskega cikla električnega in bencinskega XC40. Kateri pogon je čistejši?

FINANCE
Avto
Volvo bi s prvo javno prodajo delnic iztržil 2,47 milijarde evrov
Avto
AvtoUroš Božin Volvo bi s prvo javno prodajo delnic iztržil 2,47 milijarde evrov

Delnice naj bi na švedski borzi začele kotirati še pred koncem leta

FINANCE
Prevozi
Volvo s tretjino hitrejšim menjalnikom I-Shift
Prevozi
PrevoziAnže Jamnik Volvo s tretjino hitrejšim menjalnikom I-Shift

Rezultat so izboljšane vozne lastnosti ter bolj uglajeno delovanje, kar se pozna v bolj tekoči vožnji in posledično tudi v manjših emisijah.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.