(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
Focus dodaj
Ford dodaj
Adut dodaj
Boma dodaj
 
Čas branja: 6 min
25.07.2018  23:12
Novi ford focus je večji, prostornejši, varnostno in tehnično prepričljiv in vozniško še bolj izjemen, je dokazal na prvih vožnjah v Nici
Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti
Novi focus se ambiciozno loteva konkurence v nižjem srednjem razredu, prav tistem, ki je na evropskih trgih izjemnega, skoraj usodnega pomena. Pri oblikovanju se niso šli revolucije, prej je to očitna evolucija dosedanjega. V ospredju večine evropskih trgov, tudi slovenskega, bosta petvratna kombilimuzina in wagon (karavan), o štirivratni limuzini pa so bolj ali manj modro tiho.
Foto: Ford

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
predstavitve vozil   dodaj
Focus dodaj
Ford dodaj
Adut dodaj
Boma dodaj

Skoraj nič daljši, pač pa širši in nižji ter s povečano medosno razdaljo, ki omogoča občuten prirastek notranje prostornosti, vozno še imenitnejši in motorno ustreznejši se Fordov focus nove generacije loteva nižjega srednjega razreda. V njem že desetletja nesporno gospodari znameniti golf, toda focus nikoli ni bil stranski igralec. Na tržno pot, ki se pri nas začne septembra, ga pospremljajo s trditvijo, da je to najboljši focus doslej. Ambiciozna in hkrati zavezujoča napoved.

Focus se je rodil leta 1998 in od tedaj jih je ameriška tovarna, ki ima močni izpostavi v Nemčiji in Veliki Britaniji, na evropskih trgih prodala sedem milijonov, globalno skoraj 16 milijonov. Zdaj je narejen na povsem novi tovarniški platformi C2 in očitno je, da si hočejo v tem delu trga odtrgati večje deleže kot doslej. Prvi kilometri s povsem na novo narejenim fordom v okolici francoske Nice kažejo, da ima ta v rokavu nekaj spodobnih adutov.

Tovarna: zaljubite se v focusa

»Hočemo, da se ljudje zaljubijo v focusa in ostanejo zaljubljeni dolgo časa,« je razmišljal Amko Leenarts, prvi človek oblikovanja pri evropskem Fordu. Morda ima prav, ampak tisto, v kar se povsem zlahka (in vnovič) zaljubiš po prvih kilometrih, je focusova vozna dinamika. Te je imel v opaznih in razveseljivih količinah že prej, zdaj oziroma po novem je ima še nekaj več. Izvrstna komunikacija volana s cesto, primerno podvozje, ustrezni motorji in še kakšna druga sicer ne povsem razložljiva podrobnost ustvari avto, ki v resnici ljubi zavito cesto. S to je focus v nekakšnem strastnem ljubezenskem razmerju, ki pa ne razvodeni niti v drugačnih (cestnih) okoliščinah.

Čeprav je focus narejen povsem na novo, so oblikovalci kljub vsemu ostali v dovolj varnem objemu znanega in uspešnega. Načelo, ki je že pred dolgim časom dobilo domovinsko pravico pri golfu in je videti, da postaja stalnica tudi pri drugih, ki se poskušajo v tem izjemno konkurenčnem razredu. Vsaj na večini evropskih trgov bosta v ospredju petvratna kombilimuzina dolžine 4,37 metra in 4,66 metra dolg wagon (karavan). Zgolj sramežljivo besedico so tokrat namenili tudi limuzini, a ji je očitno namenjena povsem stranska tržna vloga, kar velja tudi za slovenski trg.

Prostorsko na ravni octavie

Seveda ne moreš zaznati, da je potniška kabina pri focusu četrte izvedbe pomaknjena nekaj bolj nazaj, a če te na to vsaj malo opozorijo, opaziš, da je zaradi petcentimetrskega prirastka medosne razdalje (270 centimetrov) več prostora tako za kolena (plus pet centimetrov) kot tudi po višini oziroma v predelu ramen (plus šest centimetrov). To pomeni, pravijo, da se lahko focus brez posebne zadrege primerja s škodo octavio, ki je očitno nekakšna prostorska referenca v tem razredu.

Zadaj se sedi bolj spodobno kot prej, kar prinaša dodatne točke v boju s konkurenti. Tudi volumen prtljažnika pri kombilimuzini in wagonu je v tem smislu primerljiv (375 oziroma 1354 litrov pri prvem in 608 oziroma 1653 litrov pri drugem), kar med drugim pomeni, da je Ford prisluhnil sedanjim lastnikom focusa, ki jih je očitno precej motila dosedanja prtljažniška podrejenost.

Čeprav ima Fordov novorojenec zdaj polovico manj stikal oziroma gumbov kot prejšnji, jih je na armaturi vendarle ostalo še kar nekaj. Očitno je tudi, da tako čaščeni digitalizaciji še niso odprli vseh vrat na stežaj, kar dokazuje manevriranje med mlado in nekaj manj mlado ter digitalno manj navdušeno publiko. Ugaja grafika merilnikov, z ergonomijo tako ali tako skoraj noben nov avtomobil nima omembe vrednih težav, tudi kakovost uporabljenih materialov ne bi smela biti sporna. Ampak o tem morajo oziroma šele bodo sodili predvsem tisti, ki bodo z njim zdržali dolga leta, kar pa sicer velja tudi za druge avtomobile. Je pa nujno omeniti nekaj reči, ki imajo ali bi vsaj morale imeti primerno težo.

Pet zvezdic za varnost

Focus je pri evropskem konzorciju EuroNCAP, ki se ukvarja s preskusnimi trčenji, dobil najvišjo oceno. Adut, ki ga zlasti v teh krajih še premalo cenimo ali šele tedaj, ko je že prepozno … Kot prvi ford na evropskem prostoru je dobil sistem projiciranja nekaterih informacij (hitrost, prometni znaki, navigacija ...) na posebno »okence« pred voznikom (tako imenovani hud), ne pa na vetrobransko steklo, kar očitno ostaja domena premijskih avtomobilov.

Na seznamu novosti je še nekaj uporabnih oziroma dobrodošlih asistenčnih sistemov: vzvratna kamera s 180-stopinjskim kotom, aktivni tempomat, ki deluje do hitrosti 200 kilometrov na uro, sistem samodejnega parkiranja, ki zmore povsem sam (voznik v glavnem opazuje) s hitrostjo štiri kilometre na uro parkirati v 110 centimetrov daljši parkirni prostor, pa samodejna vožnja druge stopnje ... Ampak nujno je omeniti še eno asistenco – tisto, ki opozarja na napačno smer vožnje. Žal bo delovala, vsaj na začetku, le v Švici, Avstriji in Nemčiji, pozneje tudi drugje, morda pri nas. In, priznam, v okolici Nice je tako ali tako ne bi imeli poguma preskusiti, tudi če bi delovala …

Ford s focusom ta hip še ni potegnil vseh asov iz rokava, nekaj jih pač še ostaja za prihodnost. Izvedenka active tako v kombilimuzinski kot wagon različici se pripelje v začetku prihodnjega leta in ustvarja crossoversko družino, katere najbolj očitna značilnost je dodatna tricentimetrska oddaljenost od tal. Leta 2020 se bo pojavil še blagi hibrid, kar se zdi ob tovrstni ofenzivi tudi v tem razredu nekoliko pozno, a vsekakor bolje kot nič. Sicer pa – res najboljši focus doslej? Bomo videli. K nam se pripelje septembra v dveh karoserijskih variantah, v najcenejši oziroma osnovni izvedbi pa naj bi stal manj kot 16 tisoč evrov.

Foto: Ford in Janez Kovačič


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Novi ford focus: s čim bo vabil, s čim odganjal Slovence 4

Novi ford focus na slovenski trg prinaša pošten prepih v kompaktnem razredu. Celostno zelo dober avto pa ima precej višje cene kot prej....

AVTO
Testi
Testi Konferenčna pisarna za šest oseb

Test: ford tourneo custom 2.0 L2H1 2.0 TDCi 125 kW sport; prenova, ki je ustvarila skoraj nov avto. Tourneo custom se po tehniki, udobju in...

AVTO
Novice
Novice Zaslužki in izgube znamk, prepih nad glavami in v naših žepih ter popravila pod kozolcem

Vroče poletno pismo s kopico novosti, nasvetov, ocen novih avtomobilov in poslovnih novic iz avtoindustrije

AVTO
Novice
Novice Nov preobrat v slovenskem BMW, najdražji avti Slovencev in kratkovidne zavarovalnice 3

Preobrati in rekordi, kratkovidnost slovenskih zavarovalnic, triki Tesle v Nemčiji, zakaj je Ronaldo ustavil Fiatove stroje v Italiji in...

AVTO
Testi
Testi S to toyoto boste najlažje ušli potniškim dostavnikom

Test: toyota proace verso 2.0 D-4D 150 HP family: potniški dostavnik, ki uspešno posega v razred velikih enoprostorcev oziroma ponuja...

AVTO
Testi
Testi Hibrid, ki ceni in tudi nagradi vozniško zadržanost 3

Niru v hibridni izvedbi so pri južnokorejski tovarni naložili uresničevanje zelene strategije in se bo najbolj ujel s tistimi, ki so v...

AVTO
Novosti
Novosti Tu je audi A6, digitalen avto za malo večje množice 3

Na trg je zapeljal novi audi A6, najbolj dostopen prestižni audi nove generacije in eden najbolj priljubljenih audijev nasploh. Osnovni...

AVTO
Testi
Testi Začetnik prostorskega gibanja

Test: VW transporter kombi 2.0 TDI 150 4Motion 6R DMR: kultni VW transporter poleg pregovorne trpežnosti, robustnosti, prilagodljivosti in...