Avto

Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti

Novi ford focus je večji, prostornejši, varnostno in tehnično prepričljiv in vozniško še bolj izjemen, je dokazal na prvih vožnjah v Nici

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.07.2018 23:12
Čas branja: 6 min
Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti
Novi focus se ambiciozno loteva konkurence v nižjem srednjem razredu, prav tistem, ki je na evropskih trgih izjemnega, skoraj usodnega pomena. Pri oblikovanju se niso šli revolucije, prej je to očitna evolucija dosedanjega. V ospredju večine evropskih trgov, tudi slovenskega, bosta petvratna kombilimuzina in wagon (karavan), o štirivratni limuzini pa so bolj ali manj modro tiho. Foto: Ford

Skoraj nič daljši, pač pa širši in nižji ter s povečano medosno razdaljo, ki omogoča občuten prirastek notranje prostornosti, vozno še imenitnejši in motorno ustreznejši se Fordov focus nove generacije loteva nižjega srednjega razreda. V njem že desetletja nesporno gospodari znameniti golf, toda focus nikoli ni bil stranski igralec. Na tržno pot, ki se pri nas začne septembra, ga pospremljajo s trditvijo, da je to najboljši focus doslej. Ambiciozna in hkrati zavezujoča napoved.

Focus se je rodil leta 1998 in od tedaj jih je ameriška tovarna, ki ima močni izpostavi v Nemčiji in Veliki Britaniji, na evropskih trgih prodala sedem milijonov, globalno skoraj 16 milijonov. Zdaj je narejen na povsem novi tovarniški platformi C2 in očitno je, da si hočejo v tem delu trga odtrgati večje deleže kot doslej. Prvi kilometri s povsem na novo narejenim fordom v okolici francoske Nice kažejo, da ima ta v rokavu nekaj spodobnih adutov.

Tovarna: zaljubite se v focusa

»Hočemo, da se ljudje zaljubijo v focusa in ostanejo zaljubljeni dolgo časa,« je razmišljal Amko Leenarts, prvi človek oblikovanja pri evropskem Fordu. Morda ima prav, ampak tisto, v kar se povsem zlahka (in vnovič) zaljubiš po prvih kilometrih, je focusova vozna dinamika. Te je imel v opaznih in razveseljivih količinah že prej, zdaj oziroma po novem je ima še nekaj več. Izvrstna komunikacija volana s cesto, primerno podvozje, ustrezni motorji in še kakšna druga sicer ne povsem razložljiva podrobnost ustvari avto, ki v resnici ljubi zavito cesto. S to je focus v nekakšnem strastnem ljubezenskem razmerju, ki pa ne razvodeni niti v drugačnih (cestnih) okoliščinah.

Čeprav je focus narejen povsem na novo, so oblikovalci kljub vsemu ostali v dovolj varnem objemu znanega in uspešnega. Načelo, ki je že pred dolgim časom dobilo domovinsko pravico pri golfu in je videti, da postaja stalnica tudi pri drugih, ki se poskušajo v tem izjemno konkurenčnem razredu. Vsaj na večini evropskih trgov bosta v ospredju petvratna kombilimuzina dolžine 4,37 metra in 4,66 metra dolg wagon (karavan). Zgolj sramežljivo besedico so tokrat namenili tudi limuzini, a ji je očitno namenjena povsem stranska tržna vloga, kar velja tudi za slovenski trg.

Prostorsko na ravni octavie

Seveda ne moreš zaznati, da je potniška kabina pri focusu četrte izvedbe pomaknjena nekaj bolj nazaj, a če te na to vsaj malo opozorijo, opaziš, da je zaradi petcentimetrskega prirastka medosne razdalje (270 centimetrov) več prostora tako za kolena (plus pet centimetrov) kot tudi po višini oziroma v predelu ramen (plus šest centimetrov). To pomeni, pravijo, da se lahko focus brez posebne zadrege primerja s škodo octavio, ki je očitno nekakšna prostorska referenca v tem razredu.

Zadaj se sedi bolj spodobno kot prej, kar prinaša dodatne točke v boju s konkurenti. Tudi volumen prtljažnika pri kombilimuzini in wagonu je v tem smislu primerljiv (375 oziroma 1354 litrov pri prvem in 608 oziroma 1653 litrov pri drugem), kar med drugim pomeni, da je Ford prisluhnil sedanjim lastnikom focusa, ki jih je očitno precej motila dosedanja prtljažniška podrejenost.

Čeprav ima Fordov novorojenec zdaj polovico manj stikal oziroma gumbov kot prejšnji, jih je na armaturi vendarle ostalo še kar nekaj. Očitno je tudi, da tako čaščeni digitalizaciji še niso odprli vseh vrat na stežaj, kar dokazuje manevriranje med mlado in nekaj manj mlado ter digitalno manj navdušeno publiko. Ugaja grafika merilnikov, z ergonomijo tako ali tako skoraj noben nov avtomobil nima omembe vrednih težav, tudi kakovost uporabljenih materialov ne bi smela biti sporna. Ampak o tem morajo oziroma šele bodo sodili predvsem tisti, ki bodo z njim zdržali dolga leta, kar pa sicer velja tudi za druge avtomobile. Je pa nujno omeniti nekaj reči, ki imajo ali bi vsaj morale imeti primerno težo.

Pet zvezdic za varnost

Focus je pri evropskem konzorciju EuroNCAP, ki se ukvarja s preskusnimi trčenji, dobil najvišjo oceno. Adut, ki ga zlasti v teh krajih še premalo cenimo ali šele tedaj, ko je že prepozno … Kot prvi ford na evropskem prostoru je dobil sistem projiciranja nekaterih informacij (hitrost, prometni znaki, navigacija ...) na posebno »okence« pred voznikom (tako imenovani hud), ne pa na vetrobransko steklo, kar očitno ostaja domena premijskih avtomobilov.

Na seznamu novosti je še nekaj uporabnih oziroma dobrodošlih asistenčnih sistemov: vzvratna kamera s 180-stopinjskim kotom, aktivni tempomat, ki deluje do hitrosti 200 kilometrov na uro, sistem samodejnega parkiranja, ki zmore povsem sam (voznik v glavnem opazuje) s hitrostjo štiri kilometre na uro parkirati v 110 centimetrov daljši parkirni prostor, pa samodejna vožnja druge stopnje ... Ampak nujno je omeniti še eno asistenco – tisto, ki opozarja na napačno smer vožnje. Žal bo delovala, vsaj na začetku, le v Švici, Avstriji in Nemčiji, pozneje tudi drugje, morda pri nas. In, priznam, v okolici Nice je tako ali tako ne bi imeli poguma preskusiti, tudi če bi delovala …

Ford s focusom ta hip še ni potegnil vseh asov iz rokava, nekaj jih pač še ostaja za prihodnost. Izvedenka active tako v kombilimuzinski kot wagon različici se pripelje v začetku prihodnjega leta in ustvarja crossoversko družino, katere najbolj očitna značilnost je dodatna tricentimetrska oddaljenost od tal. Leta 2020 se bo pojavil še blagi hibrid, kar se zdi ob tovrstni ofenzivi tudi v tem razredu nekoliko pozno, a vsekakor bolje kot nič. Sicer pa – res najboljši focus doslej? Bomo videli. K nam se pripelje septembra v dveh karoserijskih variantah, v najcenejši oziroma osnovni izvedbi pa naj bi stal manj kot 16 tisoč evrov.

Foto: Ford in Janez Kovačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan
Avto
AvtoUroš Božin Focus z zakritimi gubami pametnejši in povezan

Prenovljeni focus bo v prodajne salone zapeljal v začetku prihodnjega leta

FINANCE
Avto
Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki
Avto
AvtoMiloš Milač Koliko staneta zavarovanje in servis kompaktnih avtov, kakšni so dobavni roki 5

Iz globin primerjalnega testa PRIMA, kjer je med deveterico tekmecev zmagal ford focus, podrobno o stroških servisov, zavarovanja in dobavnih rokih.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Nad Ford se zgrinjajo črni oblaki, ukrepi so predvidljivi
Avto
AvtoAndraž Zupančič Nad Ford se zgrinjajo črni oblaki, ukrepi so predvidljivi 1

Avtomobilska tovarna Ford že ostro reže v svoje poslovanje. Na eni strani bodo v korist elektrifikacije žrtvovali osem tisoč delovnih mest v ZDA, na drugi ustavljajo naročila za modela focus in fiesta po željah kupcev.

FINANCE
Okolje & energija
Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Društvo Focus: do leta 2030 bodo skupne izgube TEŠ 870 milijonov evrov 9

»Ocena izgube daje jasen signal, da je nujno potrebno pripraviti dodatni scenarij za obvladovanje tveganja pri opuščanju premoga, če pride do nenapovedanega predčasnega zaprtja TEŠ,« pravi Tomislav Tkalec iz društva za sonaraven razvoj Focus.

FINANCE
PMM
Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla 4

Fordov izvršni direktor je napovedal, da bodo leta 2023 podvojili proizvodnjo e-avtov, pozneje pa bodo postali največji proizvajalec električnih avtov na svetu.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.