Svetovalec razlaga, kako se izogniti slovenskim davkom na avte DDV in DMV Svetovalec razlaga, kako se izogniti slovenskim davkom na avte DDV in DMV Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.

Robusten na pogled, a mehak po srcu

Čas branja: 11 min
24.07.2018  00:20
Jeep renegade s svojimi bogatimi geni in možato pojavo že na daleč sporoča, da bi lahko osvojil svet, a se s šibkim turbodizlom, dvosklopčnim menjalnikom in pomehkužen s prednjim pogonom raje oklepa civilizacije.
Robusten na pogled, a mehak po srcu
Foto: Matej Kačič

Sonce se počasi bliža zatonu nekje za Kornati, na nebu se pojavljajo čudovite mavrične barve rumenih, oranžnih in rdečih odtenkov, bližnji hribček pa k sebi že kliče večne romantike.

Peš, s kolesom ali pa morda avtom, saj prek njega vodi makadamska pot, ki se na eni strani odcepi z glavne ceste, z druge pa bolj strmo vzpne iz kampa. Za volanom robustnega Jeepovega renegada se tudi z bolj zahtevne strani vse skupaj zdi mala malica in sončni zahod mimogrede dosegljiv, ampak...

Pojdimo po vrsti. Simpatično oglati in zelo posrečeni Jeep renegade se je v štirih letih dodobra usidral v srca kupcev športnih terencev, saj deluje mogočno, čeprav ni pretirano dolg (4,26 metra).

Po videzu je renegade tipični čvrsti in robustni Jeep, spredaj ima prepoznavno mrežo hladilnika s sedmimi režami, velike okrogle žaromete in neustrašni videz.

Zunanjost namreč prinaša duh po legendarnem modelu willys, ki je ameriške vojake popeljal k zmagi v drugi svetovni vojni. To navsezadnje dokazuje tudi napis »since 1941« na renegadovi armaturni plošči, ki sporoča, da Jeepe izdelujejo že od leta 1941 ter drobna silhueta pradeda willysa na vetrobranskem steklu.

Oblikovalci so si res vzeli čas za podrobnosti tako zunaj, kot znotraj. Značilna črka X, ki je bila vtisnjena na posodi za gorivo prvega džipa, je zdaj na zadnjih lučeh, strehi in v notranjosti, kjer na dobrih 1,8 metra širokem in skoraj 1,7 metra visokem vozilu ni nikakršne utesnjenosti.

Zaradi njegove oglate oblike je nad glavami potnikov, tudi na zadnjih sedežih (257 cm medosne razdalje), sicer zelo veliko prostora oziroma zračnosti.

V prtljažnik z dvojnim dnom pa je mogoče spraviti 351 litrov prtljage, s podrto zadnjo klopjo (40:20:40) celo 1.297 litrov. Vrata se za lažje vstopanje odpirajo pod širokim kotom (spredaj 70 in zadaj 80 stopinj).

V kabini ob prostornosti in preglednosti vedno znova navdušijo še packa kot rdeče polje na merilniku vrtljajev, konkreten ročaj pred sovoznikom, obrisi maske v vratih in vzvratnem ogledalu, zemljepisne dolžine in širine na sredinski konzoli, odtisnjena črka X v predalih... Odličen posluh za detajle, ni kaj.

Pohvale gredo tudi konstruktorjem. Samonosna in s tem čvrsta karoserija, vzmetne noge za večji gib kolesa, izredno majhen vstopni in izstopni kot tudi pri običajni različici, ter precejšnja oddaljenost od tal (od 170 pri običajni do 220 milimetrov pri Trailhawku) so namreč zagotovilo za brezskrbne dogodivščine na terenu - če je avtomobil seveda opremljen s štirikolesnim pogonom.

Vsi renegadi niso, ker si tako želijo kupci v tem zelo popularnem razredu kompaktnih športnih terencev, in takšen brez napisa AWD je bil tudi testni.

Adijo pustolovščine, zbogom blatni kolovozi, globoke vodne kopeli, razrite kotanje, skalnat teren, strme klančine in spusti ter še kaj v tem slogu, kjer se Jeepi s svojo bogato dediščino sicer počutijo kot doma.

Vseeno, srečanje z renegadom ljubitelja avtomobilov vedno znova navduši in tako je bilo tudi tokrat. Se bomo pa bolj držali civilizacije in šminkirali po urejenih poteh, razen v nuji, če bo že priložnost za kako dobro fotografijo....

Rdeča pastelna barva Colorado se mu namreč kar poda, njegov robusten videz in 17-centimetrski odmik od tal kljub vsemu kličeta po kakšnem enostavnem hribolazenju, za kaj več pa bi že prišla prav pomoč zadnjih koles.

Renegade kljub prednjemu pogonu na osrednjem 6,5-palčnem zaslonu na dotik multimedije UConnect (navigacija, bluetooth, USB,...) voznika seznanja s koristnimi in uporabnimi informacijami iz aplikacije Jeep Skills.

Uporabnik tako lahko »po terensko« spremlja merilnik nagibov vozila, položaj stopalke plina in kot zasuka volana, na voljo pa so še kompas, višinomer, merilnik motornega navora, moči in električnega toka, stanje akumulatorja, tlak v zavornem sistemu ter pospešek in zavorna pot.

Pod motornim pokrovom je bil turbodizel s 120 konjskimi močmi (88 kW), sicer najšibkejši v ponudbi, namesto z ročnim pa je bil sparjen s koncernskim 6-stopenjski robotiziranim menjalnikom TCT z dvojno sklopko.

Kombinacija se je na večini prevožene poti izkazala za dokaj posrečeno in varčno, saj smo na testu v povprečju porabili 6,8 litra goriva (tovarna 5,5/4,0/4,5 litra), motor pa je tudi dovolj zmogljiv za vsakodnevno rabo. Renegade tako največjo hitrost doseže pri 178 kilometrih na uro, do stotice pospeši v 10,2 sekunde, največji navor 320 Nm pa je na voljo pri 1.750 vrtljajih.

Dokaj glasen in robat motor ter dvosklopčni menjalniki se odlično razumeta pri lagodni in umirjeni vožnji, saj pretikanje poteka brezhibno in brez potrebnih sunkov. Drugače je, če voznik pritisne na plin ali pa si zaželi več dinamike, saj se bo moral oborožiti s potrpežljivostjo. Samodejno pretikanje v takšnem režimu je precej zamudno, zato si velja pomagati z ročnim prestavljanjem. Ker obvolanskih ročic ni, je treba prestavno ročico pomakniti v levo, prestave pa nato izbirati s pomikom gor in dol.

Če ročno izklopite sistem start/stop, se ta ob ponovnem zagonu motorja pohvalno ne vklopi nazaj. Enako žal velja tudi za parkirna tipala v praksi dokaj »tečnega« sistema, saj se pogosto samodejno vklaplja brez razloga. Izklopi sistema so zato pogosti (in izničijo bistvo parkirnih tipal), a se je na to vedno znova treba spomniti – na vse skupaj nas lahko spomni šele dotik z oviro.

Mali Jeep v skladu s svojo podobo in značajem v vožnji ni ravno prefinjen in mehek, vseeno pa je vožnja z njim dovolj udobna, med malce hitrejšo vožnjo skozi ovinke pa skoraj ni moč občutiti bočnega nagibanja. Zgolj prednji pogon na asfaltu praktično nima pomanjkljivosti, nekaj več previdnosti je razumljivo treba posvetiti vožnji v mokrem, štirikolesni pogon pa bo voznik pogrešil tisti trenutek, ko bo želel spisati kakšno poglavje več zunaj asfalta.

Kot smo ga denimo želeli sami v želji po dobri fotografiji z začetka zgodbe. Renegada smo na koncu resda pripeljali na želen cilj, a pot do tja vseeno ni bila tako lahka, kot smo si mislili. V želji, da bi dvignili kar najmanj prahu, smo makadamsko pot morda vzeli celo preveč lahkotno in v klanec zagrizli prenežno – vajeni pač vsega »norega«, kar nam je renegade do zdaj že dokazal.

Prednja kolesa so nekje na tretjini klanca zato začela izgubljati oprijem, napredovanje 1.490 kg težkega vozila pa sta dodatno otežila neutrjen teren in droban pesek. Kljub vklopljenim elektronskim pomagalom in naprednemu sistemu Selec-Terrain je renegade vse bolj sopihal in v velikem oblaku prahu naposled obstal na mestu.

Izklop elektronske pameti ni kdo ve kako pomagal, saj je bilo za morebitno rešitev kljub Hill Holderju na ta način že prepozno, zato smo se spustili nekaj metrov nižje po zalet. Tudi to ni pomagalo, saj je bilo »šodra« veliko preveč in smo kmalu znova obstali. Ker star pregovor pravi, da gre v tretje rado, smo se zato ritensko spustili povsem na začetek klanca in ga nato odločneje napadli.

Spredaj gnani renegade z izklopljenim nadzorom proti zdrsu koles je z nekaj vrtenja v prazno naposled le osvojil vrh, a nam je bilu kljub vsemu kar malo nerodno. Takšen samozavesten in možat avtomobil, ki v različici s štirikolesnim pogonom ne pozna preprek ter v najbolj robustni različici Trailhawk pleza kot gams pa so ga nezahtevni kupci toliko pomehkužili?

No, pri njihovih odločitvah je pomemben faktor tudi cena in to je treba spoštovati. Za osnovno ceno 27.690 evrov in opremo Limited v testniku (vstopni bencinec stane 19.990 evrov, dizel brez TCT pa 25.890 evrov) kupec dobi zelo prostoren in dobro opremljen avtomobil, v katerem se počuti varno, ponuja dobre zmogljivosti, dvosklopčni menjalnik pa izdatno pripomore k lahkotnosti upravljanja in udobju.

Testni je z nekaj dodatki (18-palčna lita platišča, biksenonski žarometi, tipalo za mrak, Uconnect z navigacijo, orgrevani zunanji igledali, brezstični ključ, zatemnjena stekla zadaj,..) stal 30.780 evrov, s katero se renegade že oddaljuje od večine križancev B-segmenta in pogleduje v premijski razred.

Njegov močan značaj, samosvoja podoba in zapuščina slavnega deda zato še toliko bolj kličeta po štirikolesnem pogonu, za katerega je v kombinaciji z močnejšim 140-konjskim dizlom in nižjo stopnje opreme Longitude treba odšteti 26.790 evrov. Sami po vseh izkušnjah ne bi dolgo razmišljali... Jeep je le Jeep in en makadamski »klanček« mu ne sme povzročati preglavic.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Jean-Claude Juncker: Članice morajo pokazati solidarnost pri migracijah, če naj ohranimo šengen 4

V zadnjem nagovoru o razmerah v EU je predsednik evropske komisije Juncker napovedal številne ukrepe - za zaščito zunanje meje in...

AVTO
Posel
Posel Trump z dodatnimi carinami zdaj žuga avtomobilski industriji 7

Potem ko je ameriški predsednik Donald Trump pred meseci napovedal dodatne carinske obremenitve za evropske avtomobile, je njegova...

FINANCE
Članki
Članki Novi finančni minister Italije Giovanni Tria - iz evra ne bi izstopil, zvišal bi DDV

Po pričakovanju analitikov bo težavno prihodnje obdobje ne le v Italiji, ampak tudi za vse tiste, ki z Italijo sodelujejo – in takih je...

FINANCE
Članki
Članki Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa

Začasne zaščitne carine na uvoz kitajskih električnih koles v EU so zbudile zadovoljstvo pri proizvajalcih, so pa razburile evropske...

FINANCE
Članki
Članki V pričakovanju nepričakovanega 2

Britanski izstop iz EU bo precedenčen, zato z gotovostjo ni mogoče napovedati ničesar. Se je pa mogoče na marsikaj pripraviti.

FINANCE
Članki
Članki Kako je v drugem četrtletju rasel slovenski BDP, izvemo danes

V članicah EU, za katere so že znani podatki, se je rast BDP v drugem četrtletju v primerjavi s prvim večinoma umirila; podobno...