Leta gredo pri potniških dostavnikih počasi. Denimo Ford je srednje velik model tourneo custom predstavil že leta 2012, prenovo pa je dočakal šele letos. A mu tega ne gre šteti v slabo, ta je namreč res temeljita.
Klub enakim gabaritom, celo obrisom karoserije (nova je prednja maska in opazne LED-luči), je razlika med prvim in osveženim customom ogromna. Ford je v novinca vgradil sisteme, ki so sicer značilni za tekmece iz vrha ponudbe. Strategija, ki jo uvaja tudi pri osebnih avtomobilih.
Notranjost je denimo popolnoma nova, trdo plastiko je zamenjala mehkejša in imenitnejša. Armaturna plošča je ličnejša, ima večje in bolje berljiva merilnika ter TFT-zaslon med njima. Na vrhu sredinske konzole pa je velik in pregleden zaslon na dotik, ki med funkcijami vključuje tudi Fordovo posebnost – sistem za povezave in prepoznavo govora SYNC 3.
Ena od pomembnih lastnosti novega tournea custom je napredna dodatna oprema. Denimo omejevalnik hitrosti, prilagodljiv radarski tempomat, sistem preprečevanja naleta z možnostjo samodejnega zaviranja v sili, sistem, ki nadzira zbranostjo voznika, opozorilnik na vozilo v mrtvem kotu ter prečni promet.
To pa še ni vse, poleg boljših materialov je kabina zvočno precej bolje zatesnjena. Skupaj z novim dvolitrskim turbodizelskim motorjem Ecoblue (tega je sicer dobil že pred prenovo) s 125 kilovati (170 konjskimi močmi) in 405 newtonmetri navora pa je izkušnja v tourneu custom na precej višji ravni kot prej. Ropot in tresljaji so skoraj v celoti izginili, prožnost stroja je odločna in s precejšnjo lahkoto premika 2,4 tone suhe mase. Tudi menjalnik teče bolj gladko kot prej, poraba pa je z 8,2 litra zgledna za 5,34 metra dolg kombi.
Drugo je znano od prej in večinoma precej dobro. Prostorsko gledano, je tourneo custom dokaj visok (1,99 metra) in zato težje dostopen do kabine, kar pač velja tudi za tekmece. Sicer pa zelo prostoren in v zadnjem delu tudi poseben po razvrstitvi sedežev. Kupec si lahko omisli vrtljive sedeže v drugi vrsti in tako ustvari edinstveno konferenčno pisarno s šestimi sedeži. Kljub osmim ali devetim (če so spredaj trije) sedežem pa v prtljažniku ostane še 1.900 litrov prostora za prtljago. Zadek odpirajo dolga vrata, ki lahko služijo tudi kot streha ob morebitnem dežju. Jasno so na boku drsna vrata.
Cena za srednje opremljen in motoriziram tourneo custom je okoli 25 tisoč evrov. Za res bogat, kot je bil testni, pa nekaj pod 40 tisoč evrov.
Foto: Miloš Milač