Ena od pogostih dilem kupcev velikih kombijev je prav v zasnovi, ali izbrati potniški dostavnik, kot so prej opisani transporter, vivaro in multivan, ali se raje odločiti za velikega enoprostorca. Razlike so očitne, prvi na enakih dolžinskih centimetrih ponujajo več prostora, prilagodljivosti in uporabnosti, a tudi več dostavniškega duha, slabše zmogljivosti in težji dostop do kabine.
Drugi so pač bolj osebni, a manj prostorni. Dejanske zahteve ponavadi odločijo v prid prvi ali drugi zasnovi. Pri toyoti proace verso pa te dileme skoraj ni, saj potniški dostavnik izjemno dobro skriva svojo zasnovo ter je po tej plati bližje velikim enoprostorcem kot zgornji trije. Seveda ostaja prostorna in uporabna kot potniški dostavniki, zato se zdi kombinacija ena bolj posrečenih na trgu.
Pri proace versu je treba za zadovoljitev prostorskih potreb vzeti srednjo dolžino, 4,96-metrsko karoserijo, ki je dejansko primerljiva s kratkim multivanom ali vivarom. Streha je z 1,89 metra višine za deset centimetrov nižja kot pri tekmecih, precej lažji pa je tudi dostop do sedežev, kar bo najbolj cenil voznik, ki se v proacea usede skoraj tako enostavno kot v osebni avto.
Proace je obenem precej udoben kombi v family s pomičnimi, zložljivimi ali celo odstranljivimi sedeži v drugi in tretji vrsti (odvisno od paketa), velikim prtljažnikom, ki pri 4,9-metrskem osemsedežnem proaceu tudi za zadnjo vrsto do police meri od 550 do 640 litrov (odvisno od pomika).
Tudi vozniško okolje je precej osebno, volan manj položen, sedeži nižji, a vseeno pripravno visoki, da je pregled iz vozila dober. Dvolitrski turbodizel s 110 kilovati (iz skupine PSA) poganja maso le 1,7 tone, zato je proace živahnejši kot denimo multivan (do stotice pospeši v 11 sekundah, dve sekundi hitreje), hkrati je prijetno umirjen, dovolj tih in s porabo 7,3 litra zgledno varčen.
Z dodatnim varnostnim paketom je proace verso family tudi dobro opremljen, hiter in dovolj okreten avto, da so tudi vsakodnevna opravila z njim enostavna. Zaživi pa seveda na popotovanjih. S ceno 32 oziroma 35 tisoč evrov (z nekaj dodatki) sodi med ugodnejše nakupe in po tej plati zelo dostojno zamenjuje nekdaj legendarnega Toyotinega velikega enoprostorca previa.
Foto: Miloš Milač in Uroš Božin