Avto

Kombi za sedem razvajenih in še pes je na svojem

Test: opel vivaro tourer L2 1.6 CDTI 145: Oplov vivaro ponuja veliko prostora za več kot pol ducata potnikov, streže z megalomanskim prtljažnikom, voznika pa nagradi z zmogljivim motorjem in posledično kar spoštljivimi voznimi lastnostmi.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.07.2018 00:23
Čas branja: 4 min
Kombi za sedem razvajenih in še pes je na svojem
Vivaro je velik, vendar nič okoren oziroma tovornjaški. To je bilo nekdaj del kombijevskega značaja, danes pa je povsem drugače. Oplov kombi je udoben, prtljažniško razkošen, predvsem pa hiter, če to voznik hoče.

Spredaj so se kuhali, zadaj je bilo sibirsko mrzlo. Poleti je bilo za vse skoraj enako, klima ni obstajala. Voznikov sedež je bil še kar, vsi drugi, še posebej v drugi in tretji vrsti, polomija. Podvozje je bilo »klasično«, udobje prav tako: povsem enostavna zadnja prema, pa seveda listnate vzmeti spredaj in zadaj. Klanec, ki bi ga mogel komaj izmeriti, je bil za motor uničevalen. Zato se je za kombijem vlekla dolga vrsta obupanih in razjarjenih voznikov osebnih avtomobilov. Bilo je nekoč. Danes so kombiji antipod nekdanjih časov. Velja tudi za Oplovega vivara.

Svet kombijev, tako tistih za gospodarske namene kot onih, ki jim je namenjen prevoz ljudi, so doživeli dramatične spremembe. Morda so se še nekoliko bolj spremenili kot osebni avtomobili, po katerih se kombiji pravzaprav zgledujejo. Vivaro ima na svojem kontu veliko tistega, kar imajo osebi avtomobili, pri čemer je na njihovi strani tudi vse pomembnejši okoljski plus: na svoj krov je v testni izvedbi sprejel sedem potnikov z voznikom vred.

Tako problematični odtis škodljivih plinov torej ni zreduciran le na enega ali dva potnika v osebnem avtomobilu, kot je to najpogosteje, temveč na sedem ljudi, kar ne bi smelo biti nepomembno. Sicer pa je nesporno: vivaro streže z udobjem, ki je povsem sprejemljivo tudi za nekaj bolj razvajenega, hkrati pa je v voznem in vozniškem smislu precej zlahka primerljiv z osebnim avtomobilom.

Konfiguracija 6 + 1

Če si omisliš sedežno konfiguracijo 6 + 1, potem sta lahko v drugi vrsti tudi zgolj dva sedeža. Ko je želja in denar, sta lahko tudi vrtljiva za 180 stopinj, a to vivara podraži za ne tako skromnih 1.300 evrov. V tretji vrsti so trije sedeži, vendar deljivi v razmerju 2 + 1. Petim je ob kar spoštljivih 539 centimetrih dolžine (različica L2, ki je od 40 centimetrov krajše L1 dražja le za tisočaka, na fotografijah tudi krajši vivaro) na voljo obilo prostora za noge, seveda tudi za glave, kar je ob višini 197 centimetrov tako ali tako pričakovano – pa še pes spoštljivih gabaritov bi bil na svojem. Je pa košarkarska višina dobra tudi tedaj, ko dežuje: zadnja vrata se odpirajo navzgor in ustvarijo povsem solidno streho, le čez prej omenjenih košarkarskih dimenzij pač ne smeš biti.

Ker je vivaro precej zajeten, vsaj ko ga sodiš z očmi voznika osebnega avtomobila, in ker so sedeži v dveh vrstah, so zelo priročna drsna vrata na desni strani. Tesni opel jih je imel tudi na levi (doplačilo 427 evrov) in to je strošek, ki je nedvomno upravičljiv. Omenim še sladkorček, ki je zelo uporaben v toplih dneh, pa tudi sicer: v drsnih vratih na levi in desni je vgrajeno tudi drsno okno. To omogoča dodatno zračenje notranjosti, pri čemer vivaro streže z zelo solidno klimatizacijo tudi onih, ki sedijo povsem zadaj in se jim torej ni treba bati tistega, kar so doživljali potniki pred štirimi in petimi desetletji. Nekaj imenitnosti je pričaralo tudi usnje na sedežih, diskretnost pa zatemnjena stekla – ampak in znova za dodaten denar …

Prtljažnik, ki omogoča kompromise

Če in ko vivaro pogoltne sedem ljudi, pogoltne tudi veliko prtljage. Preddopustniške zadrege in kompromisi na robu prepira – to gre, to pa ne gre z nami – tako odpadejo, vsaj pri razumnih sopotnikih in njihovih željah. V zadek gre v najskromnejšem primeru 1.800 litrov prtljage; dobro oziroma uporabno je, da je mogoče daljše predmete potisniti tudi pod zadnje sedeže. Ker je prtljažni prostor povsem oglat in brez robov, je to še toliko bolje. Komur se da in zmore iz avta odnesti tretjo vrsto sedežev, no, potem dobi tovornjaškoprtljažniških 3.500 litrov. Je pa res, da bi bila v tem primeru nujna mreža, ki bi zadržala vso to silno prtljago, da se ta ob zaviranju ne bi spremenila v smrtno nevarne projektile.

Testni vivaro je bil opremljen z najmočnejšo različico 1,6-litrskega twin turbodizelskega agregata, ki izpolnjuje zahteve okoljskega normativa Euro6. Pri ne tako nizkih 3.500 vrtljajih je na voljo 107 kilovatov oziroma 145 konjskih moči. Čeprav njegova masa ni skromna (1.986 kilogramov), je lahko vivaro hiter, pravzaprav presenetljivo hiter. Potovalne hitrosti so tudi ob polni zasedbi povsem zlahka čez dovoljenih 130 kilometrov na uro, torej med nekako 150 in 160 kilometri na uro. Na ravnem oziroma na avtocestah je vivaro hitrostno povsem primerljiv z večino osebnih avtomobilov, drugje te primerjave pač niso smiselne.

Šeststopenjski ročni menjalnik ustreza, še bolj bi avtomatika. Če se torej voziš tako hitro (sicer pa gre čez 180 kilometrov na uro!), pri čemer udobje potnikov ne trpi prav pretirano – sicer pa je to najbolj odvisno od cestne podlage –, potem ti opel izda tudi račun: povprečna poraba okoli 8,6 litra ni nekaj v nebo vpijočega, je pa lahko tudi liter manjša in tudi večja, v vsakem primeru pa kar precej daleč od tovarniško obljubljene …

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
PMM
Za 330 kilometrov električne dostave po mestu
Pametna mesta in mobilnost
Opel vivaro-e
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Za 330 kilometrov električne dostave po mestu 20

Oplov srednje velik električni dostavnik vivaro-e z večjo od obeh baterij ponuja do 330 kilometrov dosega z enim polnjenjem – a ta je realno dosegljiv le pri preudarni mestni vožnji, ob tem pa lahko prepelje dobrih pet kubikov tovora.

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
PMM
Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov 2

Lani je prodaja električnih avtov in priključnih hibridov zrasla za 40 odstotkov, na prvem mestu je spet Tesla.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Slab december za avtotrgovce, a vseeno daleč od pomladne katastrofe
Avto
AvtoMiloš Milač Slab december za avtotrgovce, a vseeno daleč od pomladne katastrofe 9

December je bil za trgovce novih avtomobilov tretji najslabši mesec prejšnjega leta, če štejemo le upad glede na isti mesec predlanskim. Zmanjšanje prodaje je bilo kar 47,6-odstotno, registriranih je bilo le 2.348 avtomobilov.

FINANCE
Avto
Hyundaieva nova električna zgodba
Avto
AvtoUroš Božin Hyundaieva nova električna zgodba 6

Ioniq 5, začetnik nove električne znamke, bo ponudil do 480 kilometrov dosega, izjemno hitro polnjenje ter prostorno in moderno kabino

Moje finance
Finančna šola
Sandra in Miha že skoraj dve leti živita, delata in potujeta v kombiju. Kako sta si uredila domovanje in koliko to stane?
Moje finance
Finančna šolaKsenija Sedej Sandra in Miha že skoraj dve leti živita, delata in potujeta v kombiju. Kako sta si uredila domovanje in koliko to stane? 5

Portal Youtube je poln videov mladih (predvsem v tujini), ki so si uredili svoj dom in delovno okolje v malih hiškah, kombijih, ladjicah, celo šotorih. Tudi Sandra in Miha Stare sta se zaradi življenjskega sloga in želja odločila zapeljati stvari v svojo smer. Že skoraj dve leti živita, delata in raziskujeta svet s kombijem, pravita, da jima takšno življenje pomeni luksuz. Vprašali smo ju, kako sta si uredila domovanje, koliko sta odštela za kombi in koliko ju takšna alternativna oblika bivanja stane.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)