Prodaja majhnih športnih terencev se bo v prihodnjih desetih letih podvojila, že lani pa je v Evropi dosegla 1,5 milijona vozil. To je glavni razlog, da bo VW izdelal še manjši SUV od T-roca, to je T-cross.
Avtomobilski trg se zadnje desetletje močno spreminja v več pogledih – pri pogonu, saj se delež dizelskih motorjev počasi zmanjšuje, povečuje pa se delež električnih in hibridnih. In tudi pri karoserijskih oblikah. Uspešnica zadnjega desetletja so športni terenci, njihov delež se je v tem času povečal za petkrat, lani pa je v Evropi dosegel 22 odstotkov trga.
Podvojena prodaja v prihodnjih desetih letih
»Rast se ni ustavila, še zlasti zanimiv je razred majhnih oziroma mestnih športnih terencev,« verjame vodja področja manjših vozil v Volkswagnu Andreas Krueger, ki je prepričan, da se bo trg malih športnih terencev v prihodnjem desetletju podvojil. V Evropi je že lani dosegel 1,5 milijona vozil ali pet odstotkov več kot predlanskim. S prihodom novih modelov pa je letošnja rast še nekaj večja.
Za družine v mestnem okolju
Volkswagen je z lanskim prihodom novega T-roca že vstopil v razred malih terencev, a ta z dolžino 4,25 in ceno od slabih 19 tisoč evrov nagovarja kupce razreda višje. Zato Volkswagen razvija še manjši športni terenec T-cross na osnovi pola, ki bo nagovarjal še bolj racionalne kupce, predvsem družine v mestnem okolju.
Le prednji pogon
Novi T-cross ta hip nastopa le z dvema skicama, jasno pa je, da bo razkrit letošnjo jesen, med evropske kupce pa bo zapeljal prihodnjo pomlad. Dolg bo okoli štiri metre, poganjali ga bodo tri- in štirivaljni motorji z močjo od 70 do 110 kilovatov (od 95 do 150 konjskih moči), pogon pa bo speljan le k prednjim kolesom. Volkswagnovi snovalci obljubljajo, da bo kljub majhni dolžini izrazito prostoren tudi na zadnji klopi in v prtljažniku, obenem bo bolj prilagodljiv in uporaben kot večji T-roc ter precej bolj dostopen.
Z njim želi nemška znamka osvojiti nove kupce, ne pa te jemati drugim manjšim Volkswagnovim modelom, denimo polu. Izdelovala ga bo v petih tovarnah, v Španiji, Južni Ameriki, Indiji in na Kitajskem, letna zmogljivost pa bo pol milijona vozil.