Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost

Hibrid, ki ceni in tudi nagradi vozniško zadržanost

Čas branja: 5 min
09.07.2018  23:00
Niru v hibridni izvedbi so pri južnokorejski tovarni naložili uresničevanje zelene strategije in se bo najbolj ujel s tistimi, ki so v svojem vozniškem DNK prečrtali odločna pospeševanja in velike hitrosti
Hibrid, ki ceni in tudi nagradi vozniško zadržanost
Niro v hibridni izvedbi se navzven kaže v nič presunljivi karoserijski opravi, videti je nekako tako, kot bi se Peter Schreyer, ki ima v koncernu Hynudai, v katerega sodi Kia, na skrbi oblikovanje pločevine, zavestno odločil za zadržanost. In glede na vlogo, ki naj bi jo imel v Kijini zeleni strategiji na evropskih tleh, se zdi poteza kar razumljiva.
Foto: Janez Kovacic

Medtem ko elektrika zlagoma osvaja avtomobilski svet, je tudi v padoku hibridov kar živahno in vsaj za zdaj precej obetavno. Niro, rojen pred dvema letoma, je po značaju klasičen hibrid, po obleki pa crossover s kakšno sramežljivo potezo športnega terenca. Pri Kii so mu namenili zahtevno in ambiciozno vlogo, saj naj bi pomagal uresničevati korejsko zeleno strategijo.

To s strategijo se sliši dolgoročno in obširno, zato bi bilo bolj prav reči, da gre za taktično prilagajanje okoliščinam, kajti avtomobilski svet se hitro spreminja, še posebej v Evropi. Dizli gorijo na nekakšni čarovniški grmadi, po krivici jim pripisujejo vse in zgolj slabo, tudi bencinski pogoni so pod okoljskim povečevalnim steklom. S tega zornega kota je niro v hibridni varianti ujel povsem pravi trenutek, a jih je (hibridov) v Kijini ponudbi (še) premalo, da bi bistveno spremenili tržni položaj južnokorejske avtomobilske hiše. Ampak nekje je treba začeti.

Dobrodošel dvosklopčni menjalnik

Niro ni priključni hibrid, pri katerem je mogoče baterijo polniti na domači ali javni polnilni postaji. Gre za kombinacijo bencinskega štirivaljnega motorja (1580 kubičnih centimetrov) s 77 kilovati (105 konjskimi močmi) pri 5700 vrtljajih v minuti in elektromotorja, ki zmore 32 kilovatov (44 konjskih moči). Pod črto se tako naberejo povsem spodobni 104 kilovati (141 konjskih moči), navora je za ne tako izjemnih 265 njutmetrov; elektrika je spravljena v litijionski polimerni bateriji z zmogljivostjo 1,56 kilovatne ure, ki je potisnjena pod zadnje sedeže. Dvojnost pogona – moč gre zgolj na prednji kolesni par – se seveda pozna pri teži praznega avtomobila, kajti 1425 kilogramov za crossover oziroma vozilo nižjega srednjega razreda ni zgolj podatek informativnega značaja.

Tisti, ki so vajeni ali jih morda moti precej »utrujajoč« zvok bencinskega motorja ob nekaj ostrejšem pospeševanju pri hibridih, ki ne nosijo Kijine značke, bodo (znova morda) pri niru malce srečnejši. V takšnih okoliščinah je delovanje nirovega pogona vendarle nekaj tišje in ušesom prijetnejše, kar je predvsem posledica razlik v menjalniku, ki je pri korejskem crossoverju šeststopenjski DCT z dvema sklopkama.

Tako kot vsi hibridi je tudi niro najbolj doma oziroma na svojem med zložno oziroma počasnejšo vožnjo s skoraj nežnim pospeševanjem. To so torej predvsem urbana okolja, pri čemer običajno ne zaznaš preklopa med elektriko in bencinom, razen če tega ne spremljaš na multifunkcijskem zaslonu, ki kaže, kako in kdaj se »pretakata« elektrika oziroma bencin. In kako daleč pelje na elektriko? Vprašanje brez pravega smisla, pravijo v tovarni, a je začetek vedno električen, in če je baterija dovolj polna in hitrost nekako pod 40, 45 kilometri na uro, lahko obzirna vozniška noga v mestnem prometu dolgo kar ohranja električni pogon. Ni zelo težko, a velikokrat tudi ne prav lahko …

Niro v hibridni izvedbi se seveda marsikdaj in marsikje spogleduje z električnimi avtomobili. Hitre (avtocestne) vožnje, sunkovito pospeševanje praznijo med vožnjo v bateriji nabrano elektriko in povečujejo porabo goriva, pa vendar je bila ta v povprečju s petimi litri zelo ugodna. Zdaj je menda že jasno: vožnja s hibridom mora biti drugačna, naj rečem bolj defenzivna in umirjena, če hoče voznik žeti tisto, kar takšen pogon ponuja. Pa vendar niro tudi ob takšni vožnji ni hitrostni in siceršnji nedonošenček, saj zmore dobrih 160 kilometrov na uro in do tistih magičnih 100 kilometrov na uro pospeši v 11,5 sekunde. Njegovo sporočilo (in vseh drugih hibridov) bi moralo biti po vsem tem času že znano in nesporno: ni izbira za hitrosti, izrazitega pospeševanja in sunkovitih startov željne voznike. Pa saj takšni o hibridih niti ne razmišljajo, kaj šele kupujejo.

Nekaj običajnih »nerodnosti«

V vseh drugih pogledih je niro precej običajen, nič posebej presenetljiv. Nekaj neproblematične in malce izmišljene dileme je v tem, ali je športni terenec ali crossover. Meja je tanka, zelo tanka in pogosto precej nedoločljiva, odvisna od posameznika in njegove presoje. Upoštevaje zgolj 16-centimetrsko oddaljenost trebuha od tal in to, da nima štirikolesnega pogona, je bolj crossover kot kakršenkoli športni terenec.

Se pa sedi nekaj višje in zdi se, da je to ena izmed tistih »lastnosti«, ki kupcem bodisi crossoverjev bodisi suvov pomenijo veliko ali celo največ. Morda toliko, da brez posebne zadrege prezrejo kakšno motečo podrobnost, ki dokazuje skromen posluh za praktičnost oziroma uporabnost, ali pa jim največ pomeni hibridni pogon ter s tem dokazana okoljska prijaznost v smislu manj izpustov škodljivih plinov zaradi skromnejše porabe. Prav, a kljub vsemu omenjam kar visok nakladalni rob prtljažnika, stopnico ob zloženih zadnjih sedežih, pa seveda skromnejšo preglednost nazaj in morda še kaj …

Niro, ki je v testni izvedbi stal kar 28.490 evrov (osnovna izvedenka je bila na voljo za sprejemljivejših 25.990 evrov), se ta hip še ne more enakovredno kosati s primerljivo bencinsko ali dizelsko gnano konkurenco. To je splošna resnica, ki velja tudi za druge hibride. Toda njegov čas (in čas hibridov) šele prihaja, kajti konec leta se bo pojavil kot priključni hibrid, za povrhu pa še v električni izvedbi. To pa že diši po strategiji.

Foto: Janez Kovačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Zaslužki in izgube znamk, prepih nad glavami in v naših žepih ter popravila pod kozolcem

Vroče poletno pismo s kopico novosti, nasvetov, ocen novih avtomobilov in poslovnih novic iz avtoindustrije

AVTO
Testi
Testi Konferenčna pisarna za šest oseb

Test: ford tourneo custom 2.0 L2H1 2.0 TDCi 125 kW sport; prenova, ki je ustvarila skoraj nov avto. Tourneo custom se po tehniki, udobju in...

AVTO
Novice
Novice Nov preobrat v slovenskem BMW, najdražji avti Slovencev in kratkovidne zavarovalnice 5

Preobrati in rekordi, kratkovidnost slovenskih zavarovalnic, triki Tesle v Nemčiji, zakaj je Ronaldo ustavil Fiatove stroje v Italiji in...

AVTO
Testi
Testi S to toyoto boste najlažje ušli potniškim dostavnikom

Test: toyota proace verso 2.0 D-4D 150 HP family: potniški dostavnik, ki uspešno posega v razred velikih enoprostorcev oziroma ponuja...

AVTO
Testi
Testi Začetnik prostorskega gibanja

Test: VW transporter kombi 2.0 TDI 150 4Motion 6R DMR: kultni VW transporter poleg pregovorne trpežnosti, robustnosti, prilagodljivosti in...

AVTO
Novosti
Novosti Oblikovno čisti, drzni in električni – takšni bodo opli prihodnosti

Nemški Opel bo ločitev od prejšnjega lastnika General Motorsa zaznamoval tudi s povsem novim oblikovalskim jezikom. Koncept GT X...

AVTO
Novosti
Novosti Tu je audi A6, digitalen avto za malo večje množice 3

Na trg je zapeljal novi audi A6, najbolj dostopen prestižni audi nove generacije in eden najbolj priljubljenih audijev nasploh. Osnovni...

AVTO
Novosti
Novosti Ford, v katerega se ne bo težko zaljubiti 6

Novi ford focus je večji, prostornejši, varnostno in tehnično prepričljiv in vozniško še bolj izjemen, je dokazal na prvih vožnjah v...