Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Neomejeno uporabna umazanka

Čas branja: 4 min
05.07.2018  23:51
Honda CRF1000L africa twin očara z uravnoteženostjo med cestno in terensko rabo in premišljeno uporabno tehnologijo.
Neomejeno uporabna umazanka
Foto: Milos Milac

Konec osemdesetih, ko sem omahoval, ali naj se odpovem bmw enduru R80GS in presedlam na yamaho virago, me je frustriral znanec sipal, ki si je privoščil povsem novo hondo africa twin. Tisto belo-modro-rdečo lepotico, seksi motor, visok, z dobrim glasom, hiter in okreten. Eden najbolj frajerskih v času, ko se je rally Paris - Dakar res še vozil od Pariza do Dakarja.

Del japonskega vala suverenih enduro motociklov, ki ga je najbolj zaznamoval yamahin super ténéré. Africa twin je utonila v pozabo (ukinitev) v času, ko je na čedalje popularnejšem trgu potovalnih enduro motociklov zavladal BMW s prvo generacijo modela R1200GS. Honda je ponujala le še ne prav konkurenčnega varadera, dokler ni pred tremi leti obudila africe twin, ki se je hitro uveljavila kot prodajni hit.

Afriška punca za vsako priložnost

S prepoznavno pojavo dakarskega tekmovalnega umazanca je malo paradoksalen motocikel: terensko zmogljiv, potovalno udoben in vsakodnevno uporaben. Hkrati sije od pametne elektronike - ABS, sistem za nadzor zdrsa pogonskega kolesa in izvirni hondin samodejni menjalnik z dvema sklopkama in možnostjo ročnega prestavljanja (DCT) -, ki pa ne zahteva posebne iniciacije, saj je celoten tehnološki mambo džambo narejen uporabniško skrajno preprosto: africo twin zajahaš, spelješ kot staro znanko in spotoma ugotoviš, kako se stvarem z njo streže.

Začutiš vse naenkrat: udobno sedalo, široko, privzdignjeno krmilo, šarmantno grobi glas izpuha, obvladljivo živahno moč, lahkotnost njenih 232 kilogramov (od večine konkurenčnih enduro motociklov je lažja celo za 40 kilogramov). Od prvega stika vliva zaupanje. Ne izziva sicer k divjemu “ožemanju”, a ostane nezahtevna in udobna tudi na dolgi relaciji, vedno pripravljena na kakšno hitro preizkušnjo v blatu in prahu in povsem zadovoljna tudi, ko z njo skočiš le do tržnice. Njena sposobnost za preizkušnje izven ceste v ničemer ne omejuje njenih vrlin na avtocesti. Africa twin je verjetno res najboljši “all-arounder” na trgu.

Ko je manjša moč prednost

V primerjavi z japonskimi, še posebej pa evropskimi tekmeci je africa twin s 1000-kubičnim linijskim dvovaljnim agregatom manj spektakularna in “le” zmerno močna, ko po vročem asfaltu drvi proti obzorju, vendar pa je s 95 KM (in obilico navora tudi v nizkih obratih) uporabnejša in varnejša izven ceste, ko po blatni stezi vijugaš med drevesi. Še vedno pa ima dovolj moči za hipno prehitevanje in za dolgo ležerno potovanje v dvoje.

Motocikel je udoben, lahek, praktičen, elektronske funkcije, ki jih ponuja, pa so veliko pomembnejše od tistih, ki jih nima. Ročno nastavljivo vzmetenje ni le udobno, ampak tako preprosto, da lahko verjameš, da ti ne bo povzročalo preglavic niti po letih uporabe.

Odlična izven ceste

Odlično kombinacijo sofisticiranega in preprostega kaže tudi minimalistična in lahkotna oblika motocikla z učinkovito zaščito pred vsem slabim, kar zna ponuditi nebo. “Jahanje” africe twin je čvrsto, “naravno” motoristično, višje krmilo omogoča zanesljivo vožnjo tudi, ko je treba zaradi boljšega nazdora pri terenski vožnji stati na stopalkah.

Z izključitvijo ABS na zadnjem kolesu je mogoče na “terenu” obvladati ovinke z močnejšim zaviranjem pogonskega, 18-inčnega kolesa. Sprednje, 21-inčno, pokaže svoje koristi že na (tipično naluknjani slovenski) cesti, kaj šele v razdrapanem gozdnem labirintu. Pri tem odlično sodeluje vzmetenje, sprednje (obrnjene) vilice pa so kar premehke, saj se ob močnem zaviranju pri višji hitrosti že pregloboko ugreznejo.

Africa twin je, da ne dolgovezim, enako seksi kot konec 80-ih, je motocikel, s katerim si predstavlja - tukaj in zdaj - jago po hribovitih balkanskih cestah, čez Bosno, Sandžak, Črno Goro, Albanijo, vse do Grčije, potem pa na enega od otokov, takšnega s 50 plažami in potem od plaže do plaže, z ene ledene kave na drugo.

Paketi dodatne opreme

Africa twin dodatno ponuja več paketov (touring, adventure, travel, comfort): tri kovčke, zaščito agregata, meglenke, ogrevane ročice, višji vizir, centralno stojalo, 12V vtičnico, za kar je treba trenutno odšteti od 1.100 do 2.500 evrov.

Dvojna sklopka DCT

Že od lani prodajajo africo twin z (opcijskim) samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in možnostjo ročnega prestavljanja Dual Clutch Transmission (DCT). Ta inačica je dražja za 1.000 evrov.

Foto: Miloš Milač

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kriza v Italiji peljala v razprodajo na trgih

Italijanska politična kriza odzvanja po premoženjskih trgih – od obvezniških, delniških do deviznih

FINANCE
Članki
Članki Kitajska rast se ohlaja, trgovinske skrbi se kopičijo

Ob koncu petmesečja je bila rast slovenskega izvoza med največjimi v Evropski uniji; nadaljnje omejevanje trgovinskih tokov bi to lahko...

FINANCE
Članki
Članki Preiskovalci afere Carillion pozvali k razbitju štirih revizijskih velikanov 2

To je ena od zahtev v okviru parlamentarne raziskave, ki je proučevala vzroke za propad družbe Carillion, drugega največjega britanskega...

FINANCE
Članki
Članki Zakaj na trgu nervozno pogledujejo proti Italiji

V zadnjem času zaznavamo novo zaskrbljenost zaradi Italije, ki je za slovenska podjetja drugi najpomembnejši izvozni trg

FINANCE
Članki
Članki (brexit) Kaj je dobro vedeti, če živite v V. Britaniji in si želite urediti status

Britanski izstop iz EU bo prinesel tudi obveznost, da si državljani drugih članic, tudi Slovenije, v Veliki Britaniji na novo uredijo...

FINANCE
Članki
Članki EU tlakuje pot za strožjo presojo kitajskih naložb

Nemčija, Francija in Italija so na začetku prejšnjega leta evropsko komisijo pozvale k ukrepom, da bi se v EU lahko zaščitili pred...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Carlo Cottarelli - možni šef tehnične vlade v Italji 1

Ker je italijanski predsednik Sergio Mattarella v nedeljo zvečer zavrnil ministrsko ekipo, ki jo je mandatar Giuseppe Conte želel imeti v...