Konec osemdesetih, ko sem omahoval, ali naj se odpovem bmw enduru R80GS in presedlam na yamaho virago, me je frustriral znanec sipal, ki si je privoščil povsem novo hondo africa twin. Tisto belo-modro-rdečo lepotico, seksi motor, visok, z dobrim glasom, hiter in okreten. Eden najbolj frajerskih v času, ko se je rally Paris - Dakar res še vozil od Pariza do Dakarja.
Del japonskega vala suverenih enduro motociklov, ki ga je najbolj zaznamoval yamahin super ténéré. Africa twin je utonila v pozabo (ukinitev) v času, ko je na čedalje popularnejšem trgu potovalnih enduro motociklov zavladal BMW s prvo generacijo modela R1200GS. Honda je ponujala le še ne prav konkurenčnega varadera, dokler ni pred tremi leti obudila africe twin, ki se je hitro uveljavila kot prodajni hit.
Afriška punca za vsako priložnost
S prepoznavno pojavo dakarskega tekmovalnega umazanca je malo paradoksalen motocikel: terensko zmogljiv, potovalno udoben in vsakodnevno uporaben. Hkrati sije od pametne elektronike - ABS, sistem za nadzor zdrsa pogonskega kolesa in izvirni hondin samodejni menjalnik z dvema sklopkama in možnostjo ročnega prestavljanja (DCT) -, ki pa ne zahteva posebne iniciacije, saj je celoten tehnološki mambo džambo narejen uporabniško skrajno preprosto: africo twin zajahaš, spelješ kot staro znanko in spotoma ugotoviš, kako se stvarem z njo streže.
Začutiš vse naenkrat: udobno sedalo, široko, privzdignjeno krmilo, šarmantno grobi glas izpuha, obvladljivo živahno moč, lahkotnost njenih 232 kilogramov (od večine konkurenčnih enduro motociklov je lažja celo za 40 kilogramov). Od prvega stika vliva zaupanje. Ne izziva sicer k divjemu “ožemanju”, a ostane nezahtevna in udobna tudi na dolgi relaciji, vedno pripravljena na kakšno hitro preizkušnjo v blatu in prahu in povsem zadovoljna tudi, ko z njo skočiš le do tržnice. Njena sposobnost za preizkušnje izven ceste v ničemer ne omejuje njenih vrlin na avtocesti. Africa twin je verjetno res najboljši “all-arounder” na trgu.
Ko je manjša moč prednost
V primerjavi z japonskimi, še posebej pa evropskimi tekmeci je africa twin s 1000-kubičnim linijskim dvovaljnim agregatom manj spektakularna in “le” zmerno močna, ko po vročem asfaltu drvi proti obzorju, vendar pa je s 95 KM (in obilico navora tudi v nizkih obratih) uporabnejša in varnejša izven ceste, ko po blatni stezi vijugaš med drevesi. Še vedno pa ima dovolj moči za hipno prehitevanje in za dolgo ležerno potovanje v dvoje.
Motocikel je udoben, lahek, praktičen, elektronske funkcije, ki jih ponuja, pa so veliko pomembnejše od tistih, ki jih nima. Ročno nastavljivo vzmetenje ni le udobno, ampak tako preprosto, da lahko verjameš, da ti ne bo povzročalo preglavic niti po letih uporabe.
Odlična izven ceste
Odlično kombinacijo sofisticiranega in preprostega kaže tudi minimalistična in lahkotna oblika motocikla z učinkovito zaščito pred vsem slabim, kar zna ponuditi nebo. “Jahanje” africe twin je čvrsto, “naravno” motoristično, višje krmilo omogoča zanesljivo vožnjo tudi, ko je treba zaradi boljšega nazdora pri terenski vožnji stati na stopalkah.
Z izključitvijo ABS na zadnjem kolesu je mogoče na “terenu” obvladati ovinke z močnejšim zaviranjem pogonskega, 18-inčnega kolesa. Sprednje, 21-inčno, pokaže svoje koristi že na (tipično naluknjani slovenski) cesti, kaj šele v razdrapanem gozdnem labirintu. Pri tem odlično sodeluje vzmetenje, sprednje (obrnjene) vilice pa so kar premehke, saj se ob močnem zaviranju pri višji hitrosti že pregloboko ugreznejo.
Africa twin je, da ne dolgovezim, enako seksi kot konec 80-ih, je motocikel, s katerim si predstavlja - tukaj in zdaj - jago po hribovitih balkanskih cestah, čez Bosno, Sandžak, Črno Goro, Albanijo, vse do Grčije, potem pa na enega od otokov, takšnega s 50 plažami in potem od plaže do plaže, z ene ledene kave na drugo.
Paketi dodatne opreme
Africa twin dodatno ponuja več paketov (touring, adventure, travel, comfort): tri kovčke, zaščito agregata, meglenke, ogrevane ročice, višji vizir, centralno stojalo, 12V vtičnico, za kar je treba trenutno odšteti od 1.100 do 2.500 evrov.
Dvojna sklopka DCT
Že od lani prodajajo africo twin z (opcijskim) samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in možnostjo ročnega prestavljanja Dual Clutch Transmission (DCT). Ta inačica je dražja za 1.000 evrov.
Foto: Miloš Milač