Mercedes-Benz rad eksperimentira in se, kot kažeta prvo mesto v prodaji prestižnih znamk v svetu in skoraj desetodstotna dobičkovna marža, v to ne spušča povsem na slepo. Zato vstop Mercedes-Benza v svet terenskih poltovornjakov z razredom X ni bil presenečenje. Enako velja za to, da se je pri tem oprl na izkušeni Nissan, kjer si je izposodil zasnovo in pogon modela navara. Je pa res, da je klasičnim štirivaljnim različicam razreda X nekaj manjkalo.
Nekaj, kar je novi X 350d 4matic v celoti nadomestil. To pa sta pravi motor v obliki uglajenega šestvaljnika s tovornjaškim navorom 600 newtonmetrov in Mercedes-Benzov stalni štirikolesni pogon, ki vsaj 40 odstotkov moči vseskozi vodi do prednjih koles. Sredinska mehanska zapora diferenciala je serijska, zadnja pa stane dobrih 700 evrov.
Izkušnja z novim X 350d 4matic je namreč izjemna in kar presenetljiva glede na ponudbo štiri- in petvaljnih strojev (izjema je šestvaljni amarok) na trgu. Robusten terenski poltovornjak, izdelan na osnovi nissana navare, je namreč s korenito mehansko dodelavo dobil prav tisto, kar si je glede na ugled znamke zaslužil.
Hkrati je postal pravi avto za tiste, ki si terenske poltovornjake kupujejo tudi zaradi mode, športa in predvsem asfaltnih voženj. Nad njim namreč ne bodo razočarani, nad preostalimi so bili, saj so, misleč, da si kupujejo pravo kombinacijo robustnosti in zabave, dobili predvsem delavce na kolesih.
Takšen V6, kot poganja razred X, je namreč v času krčenja prostornin in števila valjev že kar vrednota. Trilitrski, V-oblike, s 190 kilovati in kar 600 newtonmetri moči sicer ni najnovejši (razred S in CLS imata denimo vrstne turbodizle z več moči), a je preizkušen in dovolj energičen, da navduši.
Prek dve toni suhe mase namreč stroj premika z izjemno lahkoto, na nežno dodajanje plina se odziva odločno ter z zamolklim in slišnim, a ne grobim, šestvaljnim grmenjem. Poln plin pa poskrbi za pospešek do stotice v le 7,5 sekunde, kjer pa X lahko drvi tudi s hitrostjo 205 kilometrov na uro. Obenem brezhibno sodeluje s sedemstopenjsko avtomatiko, ki ji lahko ukazujete tudi prek uhljev za volanskim obročem.
Vijačne vzmeti spredaj in zadaj poskrbijo tudi za veliko vozniškega udobja ter dovolj čvrsto vzmetenje, ki je hkrati enakomerno, ne po meri zadaj pretrdih in spredaj premehkih tekmecev z listnatimi vzmetmi.
Zavoje okoli Šmarne gore, avtocestni odsek po gorenjski avtocesti in makadamske poti pod Krimom je X 350d 4matic zato zmogel enakovredno suvereno, brez večjih slabosti, kar sicer prinaša poltovornjaška zasnova, in celo z nekaj asfaltnimi užitki, ki sicer niso značilni za tovrstne stroje. Šestvaljnik je namreč obogaten še z nekaj voznimi programi, comfort ponuja udobno vožnjo, eco varčnejšo mestno vožnjo, sport pa zahteva odločnejše roke na volanu, a se oddolži z boljšo odzivnostjo in višjim vrtenjem motorja.
X smo zapeljali tudi na teren, na le malenkost prilagojeno gozdno pot pod hribom Brezovec. Po srednje zahtevni poti je plezal brez težav in tudi brez uporabe reduktorja, oddaljenost od tal je ostala terensko primernih 22 centimetrov. Obljub inženirjev po 45-stopinjskih plezalnih sposobnostih, 49-stopinjskem nagibu in brodenju po 60-centimetrski vodi pa nam ni uspelo preveriti.
Pod črto je X 350d 4matic torej tisti pravi mercedes-benz, robustnež s slogom ter voznim in motornim razkošjem, ki ga pri štirivaljnih različicah ne boste našli. Seveda ne bo poceni, manj kot 50 tisočakov ne računajte. Naročila zanj bodo sprejemali sredi julija, prvi lastniški X 350d 4Matic pa bodo na slovenske ceste zapeljali oktobra letos.
Foto: Miloš Milač