Avto

Pravi stroj in pogon sta robustneža spremenila v luksuzen avto

Mercedes-Benzov poltovornjak X je s šestvaljnim strojem in stalnim pogonom postal imenitnež, 140 novinarjem sveta se je predstavil na slovenskih cestah in terenih

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

03.07.2018 23:00
Čas branja: 4 min
Pravi stroj in pogon sta robustneža spremenila v luksuzen avto
Mercedes-benz X 350d 4matic se je s šestvaljnim strojem in stalnim štirikolesnim pogonom povzpel nad povprečje terensko-poltovornjaške ponudbe ter postal uživaški avto tudi na asfaltu. Foto: Milos Milac

Mercedes-Benz rad eksperimentira in se, kot kažeta prvo mesto v prodaji prestižnih znamk v svetu in skoraj desetodstotna dobičkovna marža, v to ne spušča povsem na slepo. Zato vstop Mercedes-Benza v svet terenskih poltovornjakov z razredom X ni bil presenečenje. Enako velja za to, da se je pri tem oprl na izkušeni Nissan, kjer si je izposodil zasnovo in pogon modela navara. Je pa res, da je klasičnim štirivaljnim različicam razreda X nekaj manjkalo.

Nekaj, kar je novi X 350d 4matic v celoti nadomestil. To pa sta pravi motor v obliki uglajenega šestvaljnika s tovornjaškim navorom 600 newtonmetrov in Mercedes-Benzov stalni štirikolesni pogon, ki vsaj 40 odstotkov moči vseskozi vodi do prednjih koles. Sredinska mehanska zapora diferenciala je serijska, zadnja pa stane dobrih 700 evrov.

Izkušnja z novim X 350d 4matic je namreč izjemna in kar presenetljiva glede na ponudbo štiri- in petvaljnih strojev (izjema je šestvaljni amarok) na trgu. Robusten terenski poltovornjak, izdelan na osnovi nissana navare, je namreč s korenito mehansko dodelavo dobil prav tisto, kar si je glede na ugled znamke zaslužil.

Hkrati je postal pravi avto za tiste, ki si terenske poltovornjake kupujejo tudi zaradi mode, športa in predvsem asfaltnih voženj. Nad njim namreč ne bodo razočarani, nad preostalimi so bili, saj so, misleč, da si kupujejo pravo kombinacijo robustnosti in zabave, dobili predvsem delavce na kolesih.

Takšen V6, kot poganja razred X, je namreč v času krčenja prostornin in števila valjev že kar vrednota. Trilitrski, V-oblike, s 190 kilovati in kar 600 newtonmetri moči sicer ni najnovejši (razred S in CLS imata denimo vrstne turbodizle z več moči), a je preizkušen in dovolj energičen, da navduši.

Prek dve toni suhe mase namreč stroj premika z izjemno lahkoto, na nežno dodajanje plina se odziva odločno ter z zamolklim in slišnim, a ne grobim, šestvaljnim grmenjem. Poln plin pa poskrbi za pospešek do stotice v le 7,5 sekunde, kjer pa X lahko drvi tudi s hitrostjo 205 kilometrov na uro. Obenem brezhibno sodeluje s sedemstopenjsko avtomatiko, ki ji lahko ukazujete tudi prek uhljev za volanskim obročem.

Vijačne vzmeti spredaj in zadaj poskrbijo tudi za veliko vozniškega udobja ter dovolj čvrsto vzmetenje, ki je hkrati enakomerno, ne po meri zadaj pretrdih in spredaj premehkih tekmecev z listnatimi vzmetmi.

Zavoje okoli Šmarne gore, avtocestni odsek po gorenjski avtocesti in makadamske poti pod Krimom je X 350d 4matic zato zmogel enakovredno suvereno, brez večjih slabosti, kar sicer prinaša poltovornjaška zasnova, in celo z nekaj asfaltnimi užitki, ki sicer niso značilni za tovrstne stroje. Šestvaljnik je namreč obogaten še z nekaj voznimi programi, comfort ponuja udobno vožnjo, eco varčnejšo mestno vožnjo, sport pa zahteva odločnejše roke na volanu, a se oddolži z boljšo odzivnostjo in višjim vrtenjem motorja.

X smo zapeljali tudi na teren, na le malenkost prilagojeno gozdno pot pod hribom Brezovec. Po srednje zahtevni poti je plezal brez težav in tudi brez uporabe reduktorja, oddaljenost od tal je ostala terensko primernih 22 centimetrov. Obljub inženirjev po 45-stopinjskih plezalnih sposobnostih, 49-stopinjskem nagibu in brodenju po 60-centimetrski vodi pa nam ni uspelo preveriti.

Pod črto je X 350d 4matic torej tisti pravi mercedes-benz, robustnež s slogom ter voznim in motornim razkošjem, ki ga pri štirivaljnih različicah ne boste našli. Seveda ne bo poceni, manj kot 50 tisočakov ne računajte. Naročila zanj bodo sprejemali sredi julija, prvi lastniški X 350d 4Matic pa bodo na slovenske ceste zapeljali oktobra letos.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Avtomobilska klasika, prežeta z naprednostjo
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobilska klasika, prežeta z naprednostjo

Kandidat za managerski avto leta 2021: mercedes-benz razreda S

FINANCE
Avto
Tako privlačen je mali Mercedesov, sicer še konceptni, potniški dostavnik
Avto
Predstavitev
AvtoBoštjan Paušer Tako privlačen je mali Mercedesov, sicer še konceptni, potniški dostavnik 2

Mercedes-Benz je predstavil concept EQT, napoved prihajajočega razreda T in njegove električne različice EQT. Kompaktni kombi je naslednik citana in je znova razvit v sodelovanju z Renaultom.

FINANCE
Avto
Nissan zmanjšal napovedano izgubo, Honda povečala dobiček
Avto
AvtoUroš Božin Nissan zmanjšal napovedano izgubo, Honda povečala dobiček 7

Dobre novice iz japonske avtomobilske industrije: Nissan je presenetil in ustvaril dobiček iz poslovanja, Honda pa je dobiček povečala za 67 odstotkov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
PMM
Predvidljiv, uporaben in zmogljiv – to je električni mercedes EQB
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Predvidljiv, uporaben in zmogljiv – to je električni mercedes EQB

Mercedes-Benz EQB je električni GLB – kompakten, a zelo prostoren in uporaben električni SUV, ki bo nastajal v naši neposredni bližini, v tovarni Keckemet na Madžarskem.

FINANCE
Avto
Slab december za avtotrgovce, a vseeno daleč od pomladne katastrofe
Avto
AvtoMiloš Milač Slab december za avtotrgovce, a vseeno daleč od pomladne katastrofe 9

December je bil za trgovce novih avtomobilov tretji najslabši mesec prejšnjega leta, če štejemo le upad glede na isti mesec predlanskim. Zmanjšanje prodaje je bilo kar 47,6-odstotno, registriranih je bilo le 2.348 avtomobilov.

FINANCE
Avto
Nissan qashqai: oblikovna evolucija, tehnična revolucija
Avto
AvtoMiloš Milač Nissan qashqai: oblikovna evolucija, tehnična revolucija 1

Nissan je včeraj razkril tretjo generacijo crossoverja qashqai. Ta je večji, prostornejši, a vseeno lažji od predhodnika. Poganjal ga bo tudi edinstven motor e-power. Na naš trg bo zapeljal junija letos.

FINANCE
Avto
Pionir nad konkurenco s super evolucijo
Avto
AvtoMatej Kačič Pionir nad konkurenco s super evolucijo

Nissan qashqai je bil prvi, ki je masovno prepričal kupce, da je križanec tisto “ta pravo”. V tretje bo imel veliko dela s številčno konkurenco, a zna prepričati s svojimi aduti.