Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

Primerjava trendovskih SUV: vroča mačka ali hladni šved

Čas branja: 4 min
02.07.2018  23:00
Evforija športnih terencev je zajela tudi prestižne znamke. Primerjali smo še vroča novinca, športni jaguar e-pace in volvo XC40. Oba sodita med manjše, kompaktne SUV, a dobro opremljena staneta kar 50 tisočakov.
Primerjava trendovskih SUV: vroča mačka ali hladni šved
Majhna, a prestižna, modna, zmogljiva, dobro opremljena in primerno draga volvo XC40 (levo) in jaguar E-pace sta za marsikoga, menda predvsem za nežnejši spol, sanjska izbira. Prestižneža dejansko ponujata veliko vsebine, a zahtevata globok poseg v denarnico.
Foto: Milos Milac

Racionalni kupci ju bodo le ogledovali, tudi občudovali. Vsi tisti, ki se ozirajo za mercedes-benzom GLA, BMW X1 in X2 ter audijem Q3, pa so z e-pacom in XC40 dobili privlačno alternativo v športno oblikovani angleški mački in simpatičnem oglatem švedu, ki nemškim tekmecem sledita z lahkoto. Vsekakor to velja za visoko ceno, velikodušno prostornost, dober štirikolesni pogon in bogato varnostno opremo.

Prek 40 tisočakov za sicer bogat paket

Za dobrih 44 tisočakov (e-pace R-dynamic 2.0d 180 AWD) oziroma 46 tisočakov (XC40 D4 A AWD R-design) z močnima dizelskima motorjema, štirikolesnim pogonom in osem- (volvo) oziroma devetstopenjskim samodejnim menjalnikom ponujata skoraj vse, kar zahteven kupec pričakuje od sodobnega športnega terenca.

Majhna, a zelo prostorna in uporabna

Kljub skromnim zunanjim meram (e-pace je dolg 4,39, XC40 pa 4,42 metra) njuna medosna razdalja (2,68 oziroma 2,7 metra) ter višina 1,65 metra zagotavljajo prostornost za štiri odrasle in njihovo prtljago, ki je na ravni karavanov razred višje. Uporabnost obeh zunaj asfaltiranih cest pa je zaradi štirikolesnega pogona in okoli 20-centimetrske oddaljenosti od tal seveda precej boljša, a ne e-pace ne XC40 nista prava terenca, le nekoliko bolj robustna in zmogljiva osebna avtomobila.

Zračni šved in športno utesnjena mačka

Pri prostornosti se nekaj bolje izkaže volvo, saj je predvsem na zadnji klopi prostora za kolena in glave potnikov v izobilju, v e-pacu pa se bodo visokorasli hitro srečali s prednjim sedežem ali streho. V prtljažniku na prvi pogled vodi e-pace, saj ima 577-litrsko luknjo. A XC40 kljub precej manjši prostornini 477 litrov ponuja lažji dostop, več kljukic za pričvrstitev tovora in večji, 1,336-litrski prostor ob podrtih zadnjih sedežih, e-pace ima 102 litra manj prostora, zato sta v tem pogledu precej izenačena.

Značajska različnost tudi za voznika

Značajsko sta si močno različna. Volvo z enostavno in pokončno postavljeno armaturno ploščo, pokončnim in pripravno nameščenim 12,3-palčnim zaslonom na dotik ter večjo zračnostjo kabine ponuja bolj družinsko alternativo športnemu e-pacu, ki ima športno oblikovane, a nič manj udobne sedeže, bolj nazaj pomaknjeno armaturo, višjo sredinsko konzolo, več utesnjenosti, a tudi bolj športen občutek ter manjši in tudi zaradi oddaljenosti manj uporaben desetpalčni zaslon. Merilniki so v volvu digitalni, v jaguarju pa klasični, a je za digitalne mogoče doplačati.

Odzivnost in glasnost ali tišina

Izza volana kljub podobni moči dizelskih strojev (jaguar ima 132, volvo 140 kilovatov) e-pace deluje bolj čvrsto in športno, zato slabše blaži cestne luknje, a se bolje počuti med zavoji. Ponuja tudi tri vozne programe in celo športen zvok, kljub dizelski zasnovi. Motor je glasnejši in odzivnejši, čeprav precej slabše pospešuje (9,3 sekunde do sto, volvo le 7,9 sekunde). V Volvu pa tudi pri priganjanju vlada tišina, vzmetenje je bolj udobno, okretnost pa izrazitejša. Dvolitrski turbodizel pa z opazno večjo lahkoto poganja šveda, ki sicer ni prav lahek. Tehtnica pokaže kar 1.803 kilograme, pri e-pacu pa še 42 več. Zato tudi testna poraba obeh ni prav nič skromna, 8,5 litra v volvu in 8,8 litra v e-pacu.

Vsestranski volvo, športni e-pace

Z nekaj več pazljivosti jo lahko zmanjšate na sedem litrov, a na sanjskih pet oziroma 5,6 nikakor. To ni presenetljivo, kljub kompaktnim meram sta e-pace in XC40 prostorna, zelo bogato opremljena in zmogljiva avtomobila, športnoterenska zasnova pa nikoli ni bila dobra osnova za skromno porabo goriva. Izbira med njima pa je pravzaprav enostavna.

Volvo XC40 ponuja boljši paket udobja, prostornosti, varnostne opreme in uglajenosti. Jaguar pa bo vabil tiste, ki si tudi v razredu SUV želijo nekaj več dinamike tako po videzu kot po voznih lastnostih. Na tem področju se lahko še bolj izkaže, če kupec namesto dizelskega izbere bencinski motor.

Foto: Miloš Milač

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Mali volvo XC40 ''ugrabil'' tudi Slovence, belgijska tovarna že povečuje zmogljivosti

Novi volvo XC40, kompaktni športni terenec, je v manj kot pol leta zbral prek 80 tisoč naročil; letošnja količina, namenjena...

AVTO
Novosti
Novosti Prelomnice, ki jih prinaša Volvo S60

Novi srednjerazredni volvo S60 prinaša pomembne prelomnice – kot prvi avto te znamke je izdelan v ZDA, obenem pa se v celoti poslavlja...

AVTO
Posel
Posel Volvova pot do rekordnega dobička

Analizirali smo poslovanje švedskega proizvajalca Volvo, ki od prevzema kitajskega geelyja naravnost cveti. V zadnjem četrtletju pa je...

AVTO
Novosti
Novosti Mali volvo z velikimi ambicijami 4

Volvo je za ceno 29.990 evrov na slovenske ceste pripeljal model XC40, kompaktni športni terenec pa ne skriva ambicij postati njihov...

AVTO
Novice
Novice Je proizvodnja avtov na Kitajskem res kakovostnejša kot v Evropi? 20

Tako meni Robin Page, eden izmed vodilnih oblikovalcev pri Volvu. Kaj je glavni razlog?

FINANCE
Članki
Članki Rast slovenskega BDP v drugem četrtletju najskromnejša od konca leta 2016 4

Medtem ko je v prvem četrtletju Slovenija zaznala petodstotno gospodarsko rast, je bila v drugem četrtletju v primerjavi z istim obdobjem...

FINANCE
Članki
Članki Kako je v drugem četrtletju rasel slovenski BDP, izvemo danes

V članicah EU, za katere so že znani podatki, se je rast BDP v drugem četrtletju v primerjavi s prvim večinoma umirila; podobno...

FINANCE
Članki
Članki Nemčija sprejela reformne pokojninske ukrepe, ki bodo predvidoma okrepili kupno moč 2

V nemški vladni koaliciji so ta teden sprejeli sveženj reformnih pokojninskih ukrepov, saj je konservativcem CDU/CSU in socialdemokratom...