Avto

Primerjava trendovskih SUV: vroča mačka ali hladni šved

Evforija športnih terencev je zajela tudi prestižne znamke. Primerjali smo še vroča novinca, športni jaguar e-pace in volvo XC40. Oba sodita med manjše, kompaktne SUV, a dobro opremljena staneta kar 50 tisočakov.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.07.2018 23:00
Čas branja: 4 min
Primerjava trendovskih SUV: vroča mačka ali hladni šved
Majhna, a prestižna, modna, zmogljiva, dobro opremljena in primerno draga volvo XC40 (levo) in jaguar E-pace sta za marsikoga, menda predvsem za nežnejši spol, sanjska izbira. Prestižneža dejansko ponujata veliko vsebine, a zahtevata globok poseg v denarnico. Foto: Milos Milac

Racionalni kupci ju bodo le ogledovali, tudi občudovali. Vsi tisti, ki se ozirajo za mercedes-benzom GLA, BMW X1 in X2 ter audijem Q3, pa so z e-pacom in XC40 dobili privlačno alternativo v športno oblikovani angleški mački in simpatičnem oglatem švedu, ki nemškim tekmecem sledita z lahkoto. Vsekakor to velja za visoko ceno, velikodušno prostornost, dober štirikolesni pogon in bogato varnostno opremo.

Prek 40 tisočakov za sicer bogat paket

Za dobrih 44 tisočakov (e-pace R-dynamic 2.0d 180 AWD) oziroma 46 tisočakov (XC40 D4 A AWD R-design) z močnima dizelskima motorjema, štirikolesnim pogonom in osem- (volvo) oziroma devetstopenjskim samodejnim menjalnikom ponujata skoraj vse, kar zahteven kupec pričakuje od sodobnega športnega terenca.

Majhna, a zelo prostorna in uporabna

Kljub skromnim zunanjim meram (e-pace je dolg 4,39, XC40 pa 4,42 metra) njuna medosna razdalja (2,68 oziroma 2,7 metra) ter višina 1,65 metra zagotavljajo prostornost za štiri odrasle in njihovo prtljago, ki je na ravni karavanov razred višje. Uporabnost obeh zunaj asfaltiranih cest pa je zaradi štirikolesnega pogona in okoli 20-centimetrske oddaljenosti od tal seveda precej boljša, a ne e-pace ne XC40 nista prava terenca, le nekoliko bolj robustna in zmogljiva osebna avtomobila.

Zračni šved in športno utesnjena mačka

Pri prostornosti se nekaj bolje izkaže volvo, saj je predvsem na zadnji klopi prostora za kolena in glave potnikov v izobilju, v e-pacu pa se bodo visokorasli hitro srečali s prednjim sedežem ali streho. V prtljažniku na prvi pogled vodi e-pace, saj ima 577-litrsko luknjo. A XC40 kljub precej manjši prostornini 477 litrov ponuja lažji dostop, več kljukic za pričvrstitev tovora in večji, 1,336-litrski prostor ob podrtih zadnjih sedežih, e-pace ima 102 litra manj prostora, zato sta v tem pogledu precej izenačena.

Značajska različnost tudi za voznika

Značajsko sta si močno različna. Volvo z enostavno in pokončno postavljeno armaturno ploščo, pokončnim in pripravno nameščenim 12,3-palčnim zaslonom na dotik ter večjo zračnostjo kabine ponuja bolj družinsko alternativo športnemu e-pacu, ki ima športno oblikovane, a nič manj udobne sedeže, bolj nazaj pomaknjeno armaturo, višjo sredinsko konzolo, več utesnjenosti, a tudi bolj športen občutek ter manjši in tudi zaradi oddaljenosti manj uporaben desetpalčni zaslon. Merilniki so v volvu digitalni, v jaguarju pa klasični, a je za digitalne mogoče doplačati.

Odzivnost in glasnost ali tišina

Izza volana kljub podobni moči dizelskih strojev (jaguar ima 132, volvo 140 kilovatov) e-pace deluje bolj čvrsto in športno, zato slabše blaži cestne luknje, a se bolje počuti med zavoji. Ponuja tudi tri vozne programe in celo športen zvok, kljub dizelski zasnovi. Motor je glasnejši in odzivnejši, čeprav precej slabše pospešuje (9,3 sekunde do sto, volvo le 7,9 sekunde). V Volvu pa tudi pri priganjanju vlada tišina, vzmetenje je bolj udobno, okretnost pa izrazitejša. Dvolitrski turbodizel pa z opazno večjo lahkoto poganja šveda, ki sicer ni prav lahek. Tehtnica pokaže kar 1.803 kilograme, pri e-pacu pa še 42 več. Zato tudi testna poraba obeh ni prav nič skromna, 8,5 litra v volvu in 8,8 litra v e-pacu.

Vsestranski volvo, športni e-pace

Z nekaj več pazljivosti jo lahko zmanjšate na sedem litrov, a na sanjskih pet oziroma 5,6 nikakor. To ni presenetljivo, kljub kompaktnim meram sta e-pace in XC40 prostorna, zelo bogato opremljena in zmogljiva avtomobila, športnoterenska zasnova pa nikoli ni bila dobra osnova za skromno porabo goriva. Izbira med njima pa je pravzaprav enostavna.

Volvo XC40 ponuja boljši paket udobja, prostornosti, varnostne opreme in uglajenosti. Jaguar pa bo vabil tiste, ki si tudi v razredu SUV želijo nekaj več dinamike tako po videzu kot po voznih lastnostih. Na tem področju se lahko še bolj izkaže, če kupec namesto dizelskega izbere bencinski motor.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Tektonski premik: Jaguar v begu pred globami preklaplja na elektriko
Avto
AvtoUroš Božin Tektonski premik: Jaguar v begu pred globami preklaplja na elektriko 2

Tektonski premiki v Jaguar Land Roverju; jaguarji bodo od leta 2025 le še električni

FINANCE
Avto
Volvo prevzema lastništvo nad proizvodnjo in prodajnimi dejavnostmi na Kitajskem
Avto
AvtoUroš Božin Volvo prevzema lastništvo nad proizvodnjo in prodajnimi dejavnostmi na Kitajskem 1

Analitiki pričakujejo, da bi lahko podobne pogodbe na Kitajskem sklenili tudi drugi tuji avtomobilski proizvajalci

FINANCE
PMM
Prelomni volvo C40: le električen in na voljo le prek spleta
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Prelomni volvo C40: le električen in na voljo le prek spleta 11

Volvo je razkril novi najmanjši model C40, ki nadomešča ostareli C30; novinec prinaša krepko drugačno strategijo kot doslej, saj bo na voljo le z elektropogonom, kupci pa ga bodo konec tega leta lahko naročili le prek spleta

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Švedska interpretacija priključnega hibrida
Avto
AvtoMatej Kačič Švedska interpretacija priključnega hibrida 2

Volvo XC60 T6 Recharge je športni terenec, ki ne navduši le z eleganco, prestižem in varnostjo, ampak tudi z udobjem in tišino, saj zmore le na elektriko prevoziti okrog 50 kilometrov

FINANCE
Avto
Luksuzni angleži po novem davku cenejši celo več kot 74 tisoč evrov
Avto
AvtoMiloš Milač Luksuzni angleži po novem davku cenejši celo več kot 74 tisoč evrov 10

Osnovna discovery sport in evoque sta po novem DMV cenejša za slabega tisočaka, defender za sedem do 12 tisočakov, range rover voque pa do več kot 74 tisočakov

FINANCE
PMM
Okoljsko vprašanje bencin ali elektrika še zdaleč ni enostavno, kako nanj odgovarja Volvo?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostUroš Božin Okoljsko vprašanje bencin ali elektrika še zdaleč ni enostavno, kako nanj odgovarja Volvo? 5

Volvo je primerjal izpuste celotnega življenjskega cikla električnega in bencinskega XC40. Kateri pogon je čistejši?

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)