Racionalni kupci ju bodo le ogledovali, tudi občudovali. Vsi tisti, ki se ozirajo za mercedes-benzom GLA, BMW X1 in X2 ter audijem Q3, pa so z e-pacom in XC40 dobili privlačno alternativo v športno oblikovani angleški mački in simpatičnem oglatem švedu, ki nemškim tekmecem sledita z lahkoto. Vsekakor to velja za visoko ceno, velikodušno prostornost, dober štirikolesni pogon in bogato varnostno opremo.
Prek 40 tisočakov za sicer bogat paket
Za dobrih 44 tisočakov (e-pace R-dynamic 2.0d 180 AWD) oziroma 46 tisočakov (XC40 D4 A AWD R-design) z močnima dizelskima motorjema, štirikolesnim pogonom in osem- (volvo) oziroma devetstopenjskim samodejnim menjalnikom ponujata skoraj vse, kar zahteven kupec pričakuje od sodobnega športnega terenca.
Majhna, a zelo prostorna in uporabna
Kljub skromnim zunanjim meram (e-pace je dolg 4,39, XC40 pa 4,42 metra) njuna medosna razdalja (2,68 oziroma 2,7 metra) ter višina 1,65 metra zagotavljajo prostornost za štiri odrasle in njihovo prtljago, ki je na ravni karavanov razred višje. Uporabnost obeh zunaj asfaltiranih cest pa je zaradi štirikolesnega pogona in okoli 20-centimetrske oddaljenosti od tal seveda precej boljša, a ne e-pace ne XC40 nista prava terenca, le nekoliko bolj robustna in zmogljiva osebna avtomobila.
Zračni šved in športno utesnjena mačka
Pri prostornosti se nekaj bolje izkaže volvo, saj je predvsem na zadnji klopi prostora za kolena in glave potnikov v izobilju, v e-pacu pa se bodo visokorasli hitro srečali s prednjim sedežem ali streho. V prtljažniku na prvi pogled vodi e-pace, saj ima 577-litrsko luknjo. A XC40 kljub precej manjši prostornini 477 litrov ponuja lažji dostop, več kljukic za pričvrstitev tovora in večji, 1,336-litrski prostor ob podrtih zadnjih sedežih, e-pace ima 102 litra manj prostora, zato sta v tem pogledu precej izenačena.
Značajska različnost tudi za voznika
Značajsko sta si močno različna. Volvo z enostavno in pokončno postavljeno armaturno ploščo, pokončnim in pripravno nameščenim 12,3-palčnim zaslonom na dotik ter večjo zračnostjo kabine ponuja bolj družinsko alternativo športnemu e-pacu, ki ima športno oblikovane, a nič manj udobne sedeže, bolj nazaj pomaknjeno armaturo, višjo sredinsko konzolo, več utesnjenosti, a tudi bolj športen občutek ter manjši in tudi zaradi oddaljenosti manj uporaben desetpalčni zaslon. Merilniki so v volvu digitalni, v jaguarju pa klasični, a je za digitalne mogoče doplačati.
Odzivnost in glasnost ali tišina
Izza volana kljub podobni moči dizelskih strojev (jaguar ima 132, volvo 140 kilovatov) e-pace deluje bolj čvrsto in športno, zato slabše blaži cestne luknje, a se bolje počuti med zavoji. Ponuja tudi tri vozne programe in celo športen zvok, kljub dizelski zasnovi. Motor je glasnejši in odzivnejši, čeprav precej slabše pospešuje (9,3 sekunde do sto, volvo le 7,9 sekunde). V Volvu pa tudi pri priganjanju vlada tišina, vzmetenje je bolj udobno, okretnost pa izrazitejša. Dvolitrski turbodizel pa z opazno večjo lahkoto poganja šveda, ki sicer ni prav lahek. Tehtnica pokaže kar 1.803 kilograme, pri e-pacu pa še 42 več. Zato tudi testna poraba obeh ni prav nič skromna, 8,5 litra v volvu in 8,8 litra v e-pacu.
Vsestranski volvo, športni e-pace
Z nekaj več pazljivosti jo lahko zmanjšate na sedem litrov, a na sanjskih pet oziroma 5,6 nikakor. To ni presenetljivo, kljub kompaktnim meram sta e-pace in XC40 prostorna, zelo bogato opremljena in zmogljiva avtomobila, športnoterenska zasnova pa nikoli ni bila dobra osnova za skromno porabo goriva. Izbira med njima pa je pravzaprav enostavna.
Volvo XC40 ponuja boljši paket udobja, prostornosti, varnostne opreme in uglajenosti. Jaguar pa bo vabil tiste, ki si tudi v razredu SUV želijo nekaj več dinamike tako po videzu kot po voznih lastnostih. Na tem področju se lahko še bolj izkaže, če kupec namesto dizelskega izbere bencinski motor.
Foto: Miloš Milač