Pridobitev vozniškega dovoljenja Slovenci štejemo med svoje največje dosežke, sami sebe pa pogosto ocenimo kot izredno dobre, strpne in natančne voznike. Kako pa je v praksi?
V praksi na področju varne vožnje ne blestimo, pravijo raziskave in inštruktorji varne vožnje. Trditev podkrepijo s primeri iz prakse, kjer nevešči vozniki v kritični situaciji skoraj gotovo naredijo napačno potezo. »Vozila s precej visokimi hitrostmi v strnjeni koloni vozijo drugo za drugim in brez primerne varnostne razdalje, skoraj slonijo na odbijačih. Eno izmed njih mora nenadoma zavirati in kaj se zgodi?« so pred zadnjimi vajami tekmovalce projekta Najboljši poslovni vozniki vprašali AMZS inštruktorji varne vožnje.
Ker ne gre za prizor iz prihodnosti, ki je morda v znamenju avtonomne vožnje, ampak za vsakdanjo pot v službo ali na poslovni sestanek, se brez dotika, zanašanja zadka in posledično nesreče morda ne bo izšlo. Tudi spolzka ali poledenela cesta skriva pasti, ki jih vnaprej ne predvidijo niti odlična ženska intuicija niti posebej previdna vožnja.
Vozniške veščine naj se pilijo na poligonu, ne v prometu
Preizkušanje meja avtomobila in vozniškega znanja brez zvite pločevine omogoča le varno okolje poligona, kjer se izvajajo tudi spretnostne vožnje. Inštruktorji lahko tam s stožci postavijo skupek zahtevnih kombinacij, od vožnje po drseči podlagi do spretnosti pri zoženju.
Namen takšnih vaj je, da vozniki pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, prilagoditi hitrost razmeram na cesti, kako natančni so pri vožnji, in da ovržejo kak mit. Splošno prepričanje, da ko avto drsi, pomaga zavora, namreč ne drži. »Stisnite raje sklopko, saj boste le tako sprostili zaviralni učinek motorja,« poučijo inštruktorji varne vožnje.
Dober in natančen voznik lahko podjetju ob tem prinese prihranke, zaradi preudarnosti ima manj ali pa celo nič škodnih primerov, posledica so cenejša zavarovanja, manj dni avtomobila na servisu ali na popravilu in s tem boljša izkoriščenost voznega parka.
Bitka v oplih s časom in stožci
Zato smo tudi letos organizirali projekt Najboljši poslovni vozniki, v katerem je svoje vozniške veščine preverilo in utrdilo prek 80 službenih voznikov iz 20 slovenskih podjetij.
S pomočjo AMZS inštruktorjev in za volanom oplov grandland X, insignia in vivaro so se tekmovalci sprehodili skozi različne izzive, med bolj adrenalinske pa so tudi zaradi merjenja časa uvrstili slalom in zavoj.
Tekmovalce smo posadili v Oplove družinske grandlande X in poslovno insignio ter jih popeljali na poligon. Na prvem delu so inštruktorji AMZS postavili večje število stožcev v obliki slaloma, pri čemer je večji del trase potekal po drseči podlagi, ob vsem skupaj pa so merili tudi čas.
Namen vaje je bil, da tekmovalci pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, kako dobro znajo prilagoditi hitrost razmeram na cesti in kako natančni so pri vožnji – na vrhu je bila prva ekipa MAN Truck & Bus Slovenija.
Na drugem delu poligona je potekala vaja na zavoju, kjer so tekmovalci v insignijah bili bitko s časom in drsečo podlago. Najspretnejši so vajo odpeljali brez podiranja stožcev, štoparica pa je na prvo mesto postavila ekipo Prevent & Deloza.
Na vrhu ekipa brez posamične zmage
Najbolj natančni, spretni, hitri in preudarni so bili tokrat člani ekipe PwC Slovenija, ki jih je zmaga kljub mnogim izkušnjam na cesti, odličnemu timskemu duhu in prešerni volji povsem presenetila.
Ekipa namreč ni zmagala v nobeni od petih vaj, a je pokazala najstabilnejšo formo, zato je na koncu zbrala največ točk in premagala druga podjetja. Da se računovodje in revizorji ne spoznajo le na številke, so dokazali v lovljenju zadka z grandlandom X ter v zavoju s poslovno insignio, v obeh vajah so osvojili tretje mesto med ekipami. Najslabše, a še vedno nadpovprečno dobro, pa so se izkazali v natančnosti za volanom opla vivara z osmim mestom med skupaj 23 ekipami.
Aplavz za visoka mesta so dobile še ekipe MAN Truck & Bus Slovenija 1, OMV Slovenija, Rinz Ros 2 (zgoraj), Metalna Senovo, Rinz Ros 1 (spodaj 1) ter Prevent & Deloza, člani preostalih 16 ekip - tudi VDC Novo mesto (spodaj 2) in Alterna Distribucija (spodaj 3) - pa so se domov odpeljali bogatejši za nove vozniške izkušnje in spoznanja.
Foto: Jure Makovec