Avto

Smo Slovenci res tako dobri vozniki, kot menimo sami?

Ni skrivnost, da vaja na poligonu, kjer inštruktorji v varnem okolju ustvarijo nevarnosti, ki prežijo na cesti, lahko odtehta izkušnje tisoče prevoženih kilometrov v prometu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.06.2018 00:30
Čas branja: 8 min

Pridobitev vozniškega dovoljenja Slovenci štejemo med svoje največje dosežke, sami sebe pa pogosto ocenimo kot izredno dobre, strpne in natančne voznike. Kako pa je v praksi?

V praksi na področju varne vožnje ne blestimo, pravijo raziskave in inštruktorji varne vožnje. Trditev podkrepijo s primeri iz prakse, kjer nevešči vozniki v kritični situaciji skoraj gotovo naredijo napačno potezo. »Vozila s precej visokimi hitrostmi v strnjeni koloni vozijo drugo za drugim in brez primerne varnostne razdalje, skoraj slonijo na odbijačih. Eno izmed njih mora nenadoma zavirati in kaj se zgodi?« so pred zadnjimi vajami tekmovalce projekta Najboljši poslovni vozniki vprašali AMZS inštruktorji varne vožnje.

Ker ne gre za prizor iz prihodnosti, ki je morda v znamenju avtonomne vožnje, ampak za vsakdanjo pot v službo ali na poslovni sestanek, se brez dotika, zanašanja zadka in posledično nesreče morda ne bo izšlo. Tudi spolzka ali poledenela cesta skriva pasti, ki jih vnaprej ne predvidijo niti odlična ženska intui­cija niti posebej previdna vožnja.

Vozniške veščine naj se pilijo na poligonu, ne v prometu

Preizkušanje meja avtomobila in vozniškega znanja brez zvite pločevine omogoča le varno okolje poligona, kjer se izvajajo tudi spretnostne vožnje. Inštruktorji lahko tam s stožci postavijo skupek zahtevnih kombinacij, od vožnje po drseči podlagi do spretnosti pri zoženju.

Namen takšnih vaj je, da vozniki pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, prilagoditi hitrost razmeram na cesti, kako natančni so pri vožnji, in da ovržejo kak mit. Splošno prepričanje, da ko avto drsi, pomaga zavora, namreč ne drži. »Stisnite raje sklopko, saj boste le tako sprostili zaviralni učinek motorja,« poučijo inštruktorji varne vožnje.

Dober in natančen voznik lahko podjetju ob tem prinese prihranke, zaradi preudarnosti ima manj ali pa celo nič škodnih primerov, posledica so cenejša zavarovanja, manj dni avtomobila na servisu ali na popravilu in s tem boljša izkoriščenost voznega parka.

Bitka v oplih s časom in stožci

Zato smo tudi letos organizirali projekt Najboljši poslovni vozniki, v katerem je svoje vozniške veščine preverilo in utrdilo prek 80 službenih voznikov iz 20 slovenskih podjetij.

S pomočjo AMZS inštruktorjev in za volanom oplov grandland X, insignia in vivaro so se tekmovalci sprehodili skozi različne izzive, med bolj adrenalinske pa so tudi zaradi merjenja časa uvrstili slalom in zavoj.

Tekmovalce smo posadili v Oplove družinske grandlande X in poslovno insignio ter jih popeljali na poligon. Na prvem delu so inštruktorji AMZS postavili večje število stožcev v obliki slaloma, pri čemer je večji del trase potekal po drseči podlagi, ob vsem skupaj pa so merili tudi čas.

Namen vaje je bil, da tekmovalci pokažejo, kako dobro znajo obvladovati avtomobil, kako dobro znajo prilagoditi hitrost razmeram na cesti in kako natančni so pri vožnji – na vrhu je bila prva ekipa MAN Truck & Bus Slovenija.

Na drugem delu poligona je potekala vaja na zavoju, kjer so tekmovalci v insignijah bili bitko s časom in drsečo podlago. Najspretnejši so vajo odpeljali brez podiranja stožcev, štoparica pa je na prvo mesto postavila ekipo Prevent & Deloza.

Na vrhu ekipa brez posamične zmage

Najbolj natančni, spretni, hitri in preudarni so bili tokrat člani ekipe PwC Slovenija, ki jih je zmaga kljub mnogim izkušnjam na cesti, odličnemu timskemu duhu in prešerni volji povsem presenetila.

Ekipa namreč ni zmagala v nobeni od petih vaj, a je pokazala najstabilnejšo formo, zato je na koncu zbrala največ točk in premagala druga podjetja. Da se računovodje in revizorji ne spoznajo le na številke, so dokazali v lovljenju zadka z grandlandom X ter v zavoju s poslovno insignio, v obeh vajah so osvojili tretje mesto med ekipami. Najslabše, a še vedno nadpovprečno dobro, pa so se izkazali v natančnosti za volanom opla vivara z osmim mestom med skupaj 23 ekipami.

Aplavz za visoka mesta so dobile še ekipe MAN Truck & Bus Slovenija 1, OMV Slovenija, Rinz Ros 2 (zgoraj), Metalna Senovo, Rinz Ros 1 (spodaj 1) ter Prevent & Deloza, člani preostalih 16 ekip - tudi VDC Novo mesto (spodaj 2) in Alterna Distribucija (spodaj 3) - pa so se domov odpeljali bogatejši za nove vozniške izkušnje in spoznanja.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Foto: Jure Makovec

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
IKT
Na Natovi vaji kibernetske obrambe sodelovala tudi slovenska ekipa
IKT
IKTVlado Kadunec Na Natovi vaji kibernetske obrambe sodelovala tudi slovenska ekipa 1

Kibernetska varnost bo kmalu enako ali celo bolj pomembna kot fizična

Slovenija
S treningom za moč izgubite maščobo in ohranite pusto telesno maso
SlovenijaTjaša Savkovič* S treningom za moč izgubite maščobo in ohranite pusto telesno maso

Z omejevanjem kalorij boste sicer zelo verjetno izgubili nekaj kilogramov, a ne le želenih maščobnih oblog, temveč tudi puste telesne mase. S pusto telesno maso, ki je izjemnega pomena skozi vsa življenjska obdobja, označujemo celotno maso telesa brez maščobe.

FINANCE
Avto
Krepko obogateni Oplov veliki SUV
Avto
AvtoMiloš Milač Krepko obogateni Oplov veliki SUV 1

Največji Oplov športni terenec bo na naš trg zapeljal jeseni. Med drugim bo ponujal nočni vid, matrične LED-žaromete s 168 LED-sijalkami, 360-stopinjsko kamero, navigacijo v realnem času in še marsikaj.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Nova pravila v cestnem prometu: Nižje kazni za prehitro vožnjo, višje za telefoniranje
Finance
Pia Bedene Nova pravila v cestnem prometu: Nižje kazni za prehitro vožnjo, višje za telefoniranje 10

DZ sprejel novelo zakona o pravilih cestnega prometa, kaj prinaša?

FINANCE
PMM
Slovenija za boljše okoljske rezultate potrebuje aktivno prometno politiko
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Slovenija za boljše okoljske rezultate potrebuje aktivno prometno politiko 3

Tretji vozni pas, ki bo nastal na cesti iz Domžal in Vrhnike v Ljubljano, bi bil lahko namenjen električnim vozilom, klasično gnanim avtomobilom z več kot enim potnikom v avtu in pa avtobusom, meni generalni sekretar AMZS.

FINANCE
Avto
Koliko Slovencev bi sukanje volana prepustilo avtomobilu
Avto
AvtoUroš Božin Koliko Slovencev bi sukanje volana prepustilo avtomobilu 7

Pri AMZS so raziskali, kako slovenski vozniki v primerjavi z vozniki v drugih državah sprejemajo uvajanje avtonomnih vozil in avtonomne vožnje.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.