Avto

»Šef« je zapeljal na slovenske ceste

Ameriška ikona ford mustang je pravi za ljubitelje udobnih in nastopaških športnikov. Za 46 tisočakov dobite solidno osnovo, za 65 tisoč evrov pa stroj V8, ki ga bodo veseli tudi na davčni upravi.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.06.2018 23:00
Čas branja: 5 min
»Šef« je zapeljal na slovenske ceste
Ameriška ikona z več kot 50-letno zgodovino – ford mustang, v osveženi podobi z LED-žarometi, nastavljivim podvozjem, digitalnimi merilniki in slovensko ceno najmanj 46 tisoč evrov. Foto: Milos Milac

Ford mustang je svetovna ikona. Prvi je na ameriške ceste zapeljal že daljnega leta 1964, od takrat je nastopal v filmih, oglasih in drugih objavah. V tem času si je tudi priboril status nesmrtnega ameriškega mišičnjaka in izjemen prodajni uspeh. Mustang je že drugo leto prodaje v ZDA zapeljal na vrh med Fordovimi modeli. V zadnjih štirih letih pa je onstran luže dosegel prodajo med 81 in 122 tisoč vozili na leto. Tudi zato, ker je mustang na tem trgu zelo dostopen avto. Osnovni model stane slabih 26 tisoč dolarjev oziroma toliko kot mazda MX-5.

Pojem dostopnega športnega avta

Na stari celini je sicer drugače. Mustang je posebnež, ne pa tudi pojem za pravi športni avto, saj si ta status prisvajajo znamke, kot so Ferrari, Porsche in nekatere druge. Jasno pa je tudi, da je mustang z evropsko oziroma slovensko ceno med 46 in 75 tisoč evri precej nižje na cenovni lestvici kot omenjeni, obenem pa pri zmogljivostih prav nič ne zaostaja. Prodajne številke so manjše, a nikakor ne skromne. Iz manj kot tisoč leta 2014 je mustang do predlanskim zrasel na dobrih 15 tisoč avtov v Evropi.

Osvežen, sodoben in še bolj zmogljiv

V tem tednu je v osveženi različici zapeljal tudi na slovenske ceste. Novosti je kar veliko, od LED-žarometov do petih nastavitev voznih programov – ti svoj vrh dosežejo v programu drag, ki omogoča optimalno pospeševanje. Mustang je dobil še osveženo potniško kabino, boljše materiale, 12-palčne digitalne merilnike s tistim za vrtljaje, ki se dviga nad merilnik hitrosti, in nastavljivo podvozje, ki s pomočjo prilagajanja pritiska v oljnih blažilnikih poskrbi za športno ali bolj udobno blaženje.

Prilagojen Evropi, bolj varen

Močno je napredovala varnost. Mustang je dobil sistem samodejnega zaviranja, ki prepoznava tudi pešce, infozabavni sistem Sync 3 ima možnost povezave z obema glavnima ponudnikoma telefonov – android auto in apple car play. Ključna pa sta seveda motorja in po novem menjalnika; ročni je klasičen, šeststopenjski, samodejni pa ima kar deset stopenj.

V8 zdaj zmore 450 konjev

Mustang ne bi bil pravi mustang, če ga ne bi poganjal petlitrski stroj V8 brez podpore turbopolnilnika. Motor je tisti pravi, z globokim zvokom, nežnim ali glasnim grmenjem, ki ga uravnava voznikova desna noga. Zmogljivosti pa so tudi na stari celini vredne imena športnega avtomobila, saj V8 zmore največ doslej. Natanko 450 konjskih moči oziroma 331 kilovatov, pospešek do stotice v 4,3 (avtomatik) oziroma 4,6 sekunde ter konkretno porabo prek 12 litrov po tovarniških podatkih. Res pa je, da poraba prihaja že iz novega merilnega cikla WLTP oziroma je preračunana na NEDC 2.0, kar jo približuje realnim številkam in obenem viša slovenski davek na motorna vozila. Pri mustangu 5.0 GT ta doseže vrhunec – 28-odstotni davek na izpuste, ki seveda presežejo 250 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, in še 16-odstotni davek na prostornino, ki prav tako preseže mejno vrednost štiri tisoč kubičnih centimetrov.

V primežu slovenskih davkov

Zato cena mustanga 5.0 GT seže do najmanj 64.900 evrov (kupejevski fastback in ročni menjalnik) oziroma do 75.200 evrov pri kabrioletu s samodejnim menjalnikom. In tudi zato je cenovna razlika do osnovnega stroja, 2,3-litrskega štirivaljnika, podprtega s turbopolnilnikom in 213 kilovati oziroma 290 konjskimi močmi, pri nas večja kot v kateri drugi evropski državi ali v ZDA, kjer je obremenjen le z devetodstotnim davkom na motorna vozila (poleg 22-odstotnega DDV, seveda).

Kaj pa osnovni, je pravi?

Osnovni stroj namreč z le nekaj manj serijske opreme stane zgolj 46.300 evrov, za najdražjega (kabriolet s samodejnim menjalnikom) pa boste odšteli dobrih 56 tisočakov. Na predstavitvi smo si izbrali rdeči kabriolet z motorjem 2,3 ecoboost. Z njim smo se na kratko tudi zapeljal po gorenjskih cestah. Zvočna kulisa motorno skromnega športnika je sicer nekaj povsem drugega kot pri samozavestnem 5.0 GT z V8 grmenjem. A tudi štirivaljni mustang je daleč od nedolžnega ponija, saj z ročnim menjalnikom do stotice skoči v 5,8 sekunde, s samodejnim menjalnikom pa v 5,5 sekunde. Rezgetanje štirivaljnega stroja je sicer precej bolj nežno, a vseeno slišno in gre lepo v uho. Pri mestni vožnji stroj prijetno grgra, med zavoji ali na odprti cesti se razživi, digitalna igla merilnika vrtljajev pa iz levega kota skoči v zgornji del merilnikov.

Majhen, a z dobrimi pljuči

Sicer majhen stroj je izrazito odziven, saj turbopolnilnik uspešno nadomešča skromno prostornino in že pri tri tisoč vrtljajih doseže vrh 440 newtonmetrov navora. Zgledni so tudi pospeški, zvok je primerno športen, nikoli preglasen, zato ga je prijetno gnati tudi ob odprti strehi. Vozne lastnosti mustanga pa so prav posebne. Avto je dolg kar 4,79 metra, ne preveč težak (1,66 tone) in izrazito umirjen in stabilen. Nekako daje občutek, tudi zaradi skromnejše sape, da ga nič ne more spraviti iz tira. A bolj kot pritiskanje na plin, iskanje idealne linije, provociranje zadka, ki se kar noče odlepiti od asfalta, mustangu 2,3 ecoboost pristaja križarjenje.

Udoben, vetrnjaški

V razkošni kabini kabrioleta je prostora v izobilju, vstajanje in sedanje na sedeže, ki prej kot športnemu oprijemu strežejo udobju, je preprostejše kot v večini športnih avtomobilov in tudi marsikateri zelo športni limuzini. Prepiha za volanom je ravno dovolj, v razumnih mejah pa ga drži tudi protivetrna zaščita s konjičkom – mustangom za prednjima sedežema. Tudi zaradi te izkušnje se zdi, da je mustang dobra izbira tudi v davčno ugodnejši in zato precej cenejši štirivaljni različici. Dvoma pa seveda ni, najbolj pravi je V8.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
PMM
Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električni ford transit z 268 konji in 350 kilometri dosega 3

Popolnoma električnega transita z akumulatorji zmogljivosti 67 kilovatnih ur, ki so ga pri Fordu napovedali za leto 2022, bo poganjal 197-kilovatni (268 konjskih moči) elektromotor, kar trenutno med dostavniki pomeni največjo moč. Z enim polnjenjem pa naj bi prevozil do 350 kilometrov, kar je trenutno prav tako največ v razredu.

FINANCE
Avto
Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV
Avto
AvtoUroš Božin Ameriškemu mišičnjaku na pomoč priskočil novi DMV 5

Mustang je vedno poosebljal dostopno športno vozilo. Zaradi absurdnih davkov je bil v Slovenij do novega leta precej drag. Z novim letom se je pocenil za vsaj 11.800 evrov.

FINANCE
Avto
Prvi ford na podlagi skupnega sodelovanja s Volkswagnom
Avto
AvtoBoštjan Paušer Prvi ford na podlagi skupnega sodelovanja s Volkswagnom

Tourneo connect je prvi plod sodelovanja med Fordom in Volkswagnom, vendar ne bo zadnji, saj mu bodo kmalu sledili drugi modeli. Ponuja dve dolžini in do sedem sedežev, na ceste pa prihaja spomladi prihodnje leto.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Fordova dostavnika za slabše podlage
Avto
AvtoBoštjan Paušer Fordova dostavnika za slabše podlage

Flota srednje velikih dostavnikov iz Fordove ponudbe transit custom in tourneo custom je dopolnjena z novima različicama active in trail, ki sta prilagojeni uporabi zunaj urejenih cest.

FINANCE
Avto
Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem
Avto
AvtoUroš Božin Fordov kavboj v novi rodeo z resnejšim orožjem

Novi ford ranger je postal še bolj možat, povezan in uporaben. V kabini bo prevladoval ogromen zaslon, pod motornim pokrovom pa dizelski šestvaljnik.

FINANCE
PMM
Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBorut Hočevar Ford je napovedal: izdelali bomo več e-avtov kot Tesla 4

Fordov izvršni direktor je napovedal, da bodo leta 2023 podvojili proizvodnjo e-avtov, pozneje pa bodo postali največji proizvajalec električnih avtov na svetu.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)