Toyota bo prihodnje leto v Evropi začela prodajo limuzin camry, ki bodo nadomestile aktualno limuzino in karavan avensis. Camry bo med kupce zapeljal v prvi polovici prihodnjega leta, na voljo pa bo le z bencinskim hibridom in brezstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Camry bo na evropske ceste prihajal iz japonske proizvodnje, na voljo bo le v limuzinski različici. Zamenjal pa bo avensisa, ki ga v limuzinski in karavanski različici izdeluje Toyotina tovarna v Angliji. Razlog za zamenjavo je logičen – evropske prodajne številke kažejo na skromne rezultate avensisa. Lani je bilo prodanih le 25.147 teh modelov, še leta 2005 pa 120.436. V tem času je sicer upadla prodaja celotnega srednjega razreda, a ne toliko.
V času, ko so izpusti vse bolj pomembni za doseganje ciljev, je odločitev za nov model logična tudi zato, ker avensis ne ponuja varčnega hibridnega sklopa, camry pa bo opremljen le z njim. Leta 2021 bodo morali proizvajalci doseči povprečje pod 95 gramov na kilometer, poleg tega veliko evropskih držav, tudi Slovenija, avtomobile obdavčuje glede na izpuste.
Novinca bo namreč poganjal le znani 2,5-litrski štirivaljnik z elektromotorjem brez zunanjega polnjenja, izpusti ogljikovega dioksida pa naj bi bili manjši od sto gramov na kilometer.
Poleg tega bo camry bolj privlačen in tudi mersko razkošnejši od avensisa. Z dolžino 4,88 metra bo presegel tekmece, volkswagna passata, forda mondea in druge. Zato bo lahko tekmoval tudi s prestižnimi tekmeci, pričakujejo v Toyoti.
Evropski camry bo predstavljen jeseni v Parizu, narejen pa bo na osnovi globalnega modela, ki je bil septembra lani predstavljen v ZDA. Zasnovan je na novi skupni osnovi TNGA, ki rabi za hrbtenico tudi modelom C-HR, RAV4 in novemu aurisu. Pri camryju je osnova daljša in širša, precej sorodna je denimo z Lexusovo limuzino ES.
V primerjavi z ameriškim modelom bo camry za Evropo bolj čvrsto vzmeten, bolje zvočno zatesnjen in bogateje opremljen. Ponujal bo tudi prikazovalnik informacij na prednje steklo (head-up display), opozorilnik za promet za vozilom s samodejnim zaviranjem in opozorilnik za mrtvi kot.
Foto: Miloš Milač in Toyota