Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov S korenito prenovo modela i20 so se Korejci znebili dizlov, dodali pa mu 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, zmogljivejši turbo motor ter zvrhano mero pameti.
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.

Številni obrazi naprednega mercedesa C

Čas branja: 7 min
25.06.2018  21:00  Dopolnjeno: 25.06.2018 21:06
Prenovljeni C ima novih kar 6.500 sestavnih delov, poganja ga nova generacija bencinskih in dizelskih štirivaljnikov, v najcenejši izvedbi pa bo od septembra naprodaj za 31.500 evrov. Vozili smo ga v Luksemburgu.
Številni obrazi naprednega mercedesa C
Mercedes C je najbolje prodajani avtomobil tovarne iz Stuttgarta, avto, ki nastaja v štirih tovarnah na štirih celinah, doslej pa se je zanj odločilo 9,5 milijona kupcev. Čeprav navzven tega ne opaziš, naj bi bilo drugačnih oziroma novih kar 6.500 sestavnih delov, skoraj polovica vseh. Na voljo je oziroma bo od septembra v štirih karoserijskih izvedenkah, vsaj na slovenskem trgu naj bi šla najbolje v promet štirivratna limuzina.
Foto: Daimler AG Global Communications

Ima vse, kar morajo imeti uspešni: štiri karoserijske variante, široko paleto bencinskih in dizelskih motorjev, tehnično naprednost in prefinjenost, predvsem pa skoraj izjemen pedigre ter s tem imidž. Kljub temu ali prav zato so mercedesu C po dobrih štirih letih privoščili prenovo, ki navzven ni velika, a je vendarle drugačna skoraj polovica sestavnih delov.

Ta srednje veliki mercedes velja za najbolje prodajano vozilo hiše iz nemškega Stuttgarta, kajti doslej oziroma od leta 1982, ko se je pojavil prvi »baby mercedes«, kot so tedaj rekli modelu 190, je našel več kot 9,5 milijona kupcev.

Zgolj lani je iz štirih tovarn na štirih celinah oziroma v štirih mestih (nemški Bremen, južnoafriški East London, kitajski Peking in ameriška Tuscaloosa) pripeljalo skupaj 415 tisoč mercedesov C, pri čemer številka zajema zgolj dve karoserijski varianti (limuzino in estate oziroma karavan), na voljo pa sta še dopadljiva kupe in kabriolet. Morda se številka ne zdi izjemno velika, toda že dolgo se ve, da avtomobili trikrake zvezde pač niso za vsak žep in C prav tako ne.

Tudi velnes na kolesih

Filozofija tokratne prenove, ki ob štirih karoserijskih izvedenkah zajema še izjemni, toda nežno brutalni C 43 iz podružnične delavnice AMG, je bila opravljena v slogu »ne menjaš konja, ki dobro dirka«. Toda to velja predvsem za tisto, kar vidiš, medtem ko je novih kar 6.500 sestavnih delov oziroma je to največja prenova tega avtomobila doslej. To vendarle pomeni, da so »ceja« v Stuttgartu lotili precej bolj temeljito, kot je videti.

Dimenzijsko je v vseh variantah ostal bolj ali manj enak (najdaljši je karavan s 471 centimetri, druge izvedenke so krajše, vendar imajo vse enako medosno razdaljo 284 centimetrov), je pa pomada zajela tako prednji kot zadnji del (luči, odbijači, maska ...), vendarle ohranila bistveno: zdaj že kar značilno nevsiljivo premijsko eleganco, sestavino, ki je nujni pogoj tržne uspešnosti. In da so novodobni mercedesi vseh razredov in vrst očem občutno dopadljivejši kot še pred nedavnim, kar velja tudi za C, pa naj ima prste zraven »naš« Robert Lešnik ali ne, se zdi precej neproblematična trditev.

Pisati o kakovostni izdelavi, finih materialih, premišljeni ergonomiji in podobnem tudi pri prenovljenem C ni smiselno. Je pa res, da se s kakšno izjemno prostornostjo sedenja na zadnjih sedežih še vedno ne more pohvaliti – kot tudi oba najbližja oziroma najostrejša konkurenta, torej BMW serije 3 in audi A4. Personalizacija notranjosti (pa seveda tudi zunanjosti), torej ureditev po lastnih željah, okusu in posledično globini žepa, je razumljiva sama po sebi, pri čemer še že dolgo ve, da je seznam doplačljive in mamljive opreme presunljivo dolg. Zgolj mimogrede: notranjost je mogoče osvetliti v 64 (!) ambientalnih barvah, prenovljeni C ima zdaj že znani ter skoraj sloviti energizing, ki poskrbi za velnes na kolesih – kot pri najimenitnejšem mercedesu S.

Premišljena digitalizacija

So pa v Stuttgartu, kjer zelo dobro vedo, kolikšna je povprečna starost največjega števila kupcev (in gre precej čez petdeset let), pri ureditvi notranjosti oziroma armaturne plošče ohranili zdravo mero: digitalni kokpit pred voznikom je velik 12,3 palca ali več kot 32 centimetrov, vendar ne prevelik. Multifunkcijski zaslon, ki je malenkost dvignjen nad rob armature, je nameščen zelo dobro in ni megalomanski (10,2 palca oziroma 26 centimetrov).

Ob tem mu niso zaupali čisto vsega, pač pa ohranili kar nekaj stikal (veliko jih je tudi na drugačnem volanu) in še posebej pomembno – po njem brskaš z okroglim gumbom na sredinskem tunelu. Torej nič drsanja s prstom po zaslonu, kar je gotovo eno izmed opravil, s katerimi se nevarno zamotijo in zmotij(m)o vozniki današnjih avtomobilov.

Pri asistenčnih sistemih, ki napeljujejo k avtonomni vožnji, je prenovljeni razred C dobil marsikaj tistega, kar imajo večji, dražji in tudi (še) bolj nobel mercedesi. Tako zmore voziti precej časa tudi povsem brez pomoči voznika, pri čemer bere prometne znake, drži varnostno razdaljo, zamenja vozni pas (seveda ob vključenem smerokazu), prilagaja hitrost pred križišči, ovirami in podobnim. Vse to je opravljeno zelo tekoče, nič sunkovito in morda je Mercedes kratek korak pred konkurenti.

Novi dizelski in bencinski štirivaljniki

Resne prenove skoraj ne more biti brez pomembnih novosti pri motorjih. C se bo po novem dokazoval z novo generacijo tako bencinskih kot dizelskih štirivaljnikov, poleg tega pa so varianti C 43 AMG okrepili njen bencinski šestvaljnik V-postavitve. To, da so se lotili predvsem štirivaljnikov, ki imajo seveda manjšo gibno prostornino kot večji agregati in s tem skromnejše izpuste škodljivih plinov ter posledično tudi porabo, kaže na zahtevnost vse ostrejših evropskih okoljskih predpisov. Na drugem koncu je seveda dirkaški AMG, kar dokazuje, da pri nemški avtomobilski hiši niso prav vsega žrtvovali na račun okoljske prijaznosti.

Novi bencinski 1,5-litrski štirivaljnik je zavoljo 48-voltnega sistema oziroma jermensko gnanega starterja/alternatorja tudi blagi hibrid, ki k izhodiščni bencinski moči 135 kilovatov oziroma 184 konjskih moči prispeva dodatnih 10 kilovatov oziroma 14 konjskih moči. Te zapolnijo praznino tik pred polnim delovanjem turbinskega polnilnika, omogočajo, da motor med prestavljanjem hitreje doseže idealno območje vrtljajev, prestavljanje samodejnega menjalnika pa je za povrh tudi krajše. To omogoča vse popularnejše »jadranje«, tudi delovanje agregata je tišje. Za volanom karavanskega C tega vsega pravzaprav niti ne občutiš, avto je agilen, ali pa je poraba tolikšna, kot pravi tovarna (od 6,3 do 6,8 litra), pa zavoljo preskopo odmerjenih kilometrov ni bilo mogoče preveriti.

C 43 AMG je češnja na torti

Brez dizelskega pogona pri Mercedesu ne gre in verjetno bo še kar nekaj časa tako. Novi 1,6-litrski štirivaljnik je na voljo v dveh izvedbah moči: enkrat 90 kilovatov oziroma 122 konjskih moči, 300 newtonmetrov navora, drugič 118 kilovatov oziroma 160 konjskih moči in 360 newtonmetrov navora, pri čemer gre k prvemu samodejni 9G-tronic, k drugemu pa šeststopenjski ročni menjalnik. Verjetno ne more biti posebnih dvomov o tem, zakaj so se potrudili z novim dizelskim štirivaljnikom, saj tovarna pri vseh štirih karoserijskih variantah in pri obeh različicah motorja napoveduje porabo pod pet litrov, izpust ogljikovega dioksida pa naj ne bi bil večji od 124 gramov na kilometer.

Ko se skrb za okolje in vse tisto, kar ga spremlja, umakne v ne preveč globoko ilegalo, je čas za češnjo na torti. C 43 AMG 4Matic je tako kot »običajni« C doživel nekaj ne preveč izrazitih karoserijskih sprememb (nova maska, odbijač, kolesna platišča, karbonski dodatki, nekoliko spremenjen je tudi zadek ...), a je najbolj očiten prirastek moči 3,0-litrskega šestvaljnika V-zasnove z dvema turbinskima polnilnikoma, 9G-samodejnim AMG speedshift menjalnikom in serijskim štirikolesnim pogonom 4Matic .

Po novem agregat zmore 287 kilovatov oziroma 390 konjskih moči (plus 17 kilovatov) in ima 520 newtonmetrov navora. In? Končna hitrost je omejena na 250 kilometrov na uro, do stotice zmore v približno 4,7 sekunde (odvisno od karoserijske variante), poraba pa zlahka preseže vse tisto, kar napoveduje tovarna. Morda je največja odlika tega mercedesa C ta, da ni brutalnež oziroma grobijan, primeren zgolj za dirkališče in brušenje gum, ampak zmore biti udoben, skoraj krotek uživač poletnih večerov – še najbolje v kabrioletski ali kupejevski izvedbi.

Foto: Mercedes-Benz

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču 4

Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi...

AVTO
Testi
Testi Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa...

AVTO
Novosti
Novosti Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 9

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost...

AVTO
Novosti
Novosti Zvezdniški nastop in cene najmanjšega mercedes-benza 21

Zvezdniški teden slovenskega Mercedes-Benza. Zmaga razreda S v izboru PAL in prihod novega A. Ta je res obetaven, a precej drag. Pod...

AVTO
Novosti
Novosti Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25...

AVTO
Novosti
Novosti Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki 2

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

AVTO
Novosti
Novosti BMW M5; tako izjemen zaradi prelomljenih obljub 20

BMW M5 je udobna limuzina, ki se z nekaj pritiski spremeni v pošast s 600 konji in do stotice pospeši v le 3,4 sekunde. Izjemen je tudi...

AVTO
Novice
Novice Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke 4

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s...